חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המסלול היומי: עין יזרעאל ותל יזרעאל

אביתר ליכטמן מחדש רעיונות מיוחדים לטיולים משפחתיים לחול המועד

שתפו :

 

היום נצפין לאחד המקומות היפים בעמק יזרעאל, מקום שנקרא תל יזרעאל ועין יזרעאל. איך מגיעים? רושמים בוויז, תל יזרעאל או עין יזרעאל. בשניהם יש חניות מסודרות.

תל יזרעאל הוא מקום שהיו בו הרבה אירועים תנ"כיים, בו היה הסיפור עם הארמון של אחאב, כרם נבות היזרעאלי, ויהוא ואיזבל בימי התנ"ך. אך גם במלחמת העצמאות, היו קרבות על הכפר זרעין ששכן שם והפלמ"ח ששחרר אותו ועד היום יש במקום אנדרטה מקומית. הוא אומר כי מי שמגיע לשם צריך לבוא עם תנ"ך ומורשת. בנוסף, יש נוף מדהים על האיזור. גילאים – מתאים לכל המשפחה, צפייה בנוף וסיור היסטורי.

אם אתם משפחה מיטבת לכת ניתן ללכת בין חצי שעה לשעה תלוי בקצב ההליכה לעין יזרעאל. אך אם אתם לא משפחה שאוהבת ללכת ומעדיפים לקפוץ מנקודה לנקודה, רושמים בוויז "עין יזרעאל". במרחק חמש דקות נסיעה אתם מגיעים לאחד המקומות היפים באזור, מעיין ענק עם שפיעת מים מרשימה. המעיין נובע משכבות הסלע ומופיע בתנ"ך בתור "העין אשר ביזרעאל", אנחנו יודעים שזה אותו המקום. כיום מזרימים אליו מים ממעיינות בסביבה. והבית שנמצא במרכז המעיין הוא מבנה משאבה שפיזר את המים ליישובים הקרובים. המים מגיעים בחלק מהמקומות עד הקרסול ובחלק עד הברכיים, נחלים קטנים שזורמים ליד. מקום שמתאים לכל המשפחה ואופציה לעשיית פיקניק בשולחנות שנמצאים מתחת לחורשה.

מדד הצפיפות- בעקבות הנגישות והגודל של המעיין, המעיין צפוף מאוד. וגם שם הוא מציע להגיע בשעות הבוקר כשהוא נקי וצלול.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום