חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המתכונים שיעשו לכם את הפסח!

לאפות כשרות לפסח, בשר כבש רך ומדויק שידהים את כל משתתפי הסדר; השף יהוידע ניזרי כאן כדי להסביר

שתפו :

 

השף יהוידע ניזרי השתתף במאסטרשף והגיע לגמר, ולאחר מכן הקים את מסעדת "גפנה" בשילה הקדומה. הוא אומר כי הוא ראה רק 30% מהתוכניות של מאסטר שף, אבל חושב שהוא התחבר ונקשר לאנשים שם. גם לשופטים, גם למתחרים, גם לצוות ההפקה. התגובות מהקהל היו חיוביות, כמעט ולא זכור לו חוץ מפעם אחת שהייתה לו תגובה למשהו שהוא כתב לא היו תגובות שליליות.

הוא פתח לאחרונה מסעדת שף בשילה הקדומה, "גפנה", שאליה מגיעים מכל הארץ. לדבריו,"50% מגיעים מבחוץ, מהמרכז ירושלים ואפילו מהצפון". המסעדה בשרית ועם אינטרפרטציה לאוכל עכשווי לאוכל תנכ"י הררי. בנוסף הוא משתמש הרבה בחומרי גלם מקומי. הוא לא מלקט כי זה בעיה מבחינת כשרות, אבל הוא מלקט מחממות רלוונטיות.

לפסח, שלשמו התכנסנו, הוא ממליץ לבשל כמעט הכל. הוא עושה לאפות כשרות לפסח מקמח תפוחי אדמה. עושים את זה על מחבת טפלון רגילה שלא יידבק, (מתכון מדויק יצורף בסוף הכתבה). הוא אומר כי הם מרוקאים, לכן בליל הסדר מכינים כבש. "כבש בעיקר צריך זמן בתנור בטמפרטורה הנכונה, ובלי שום דבר מעליו. מלח ופלפל". הוא אומר שהיתרון בכבש הוא שהוא צריך תבנית מדויקת, הוא מוסיף ירקות שורש כמו בטטה קסביה ושומר שמחזיקות מעמד ונותנים טעמים טובים. בנוסף, הכבש צריך עיטוף מדויק שישמור על האדים בפנים, "צריך לעטוף עם נייר אפיה ונייר אלומיניום טוב וחזק כדי שהאדים לא יצאו". אם יש סבלנות אז שמים על 100 מעלות לאורך 8-9 שעות, לילה לפני. הוא אומר שעל הגז גם אפשר לשים, אבל אש נמוכה ולסגור טוב, ולתת לזה הרבה זמן. הוא מדגיש שלא מוסיפים מים לכבש כי הם יתנו טעם מכובס. הוא נותן רעיונות לטעמים עמוקים לתבשיל, כמו בצלים, סויה, פטריות.

המתכון ללאפות כשרות לפסח:

חצי קילו קמח תפו"א.
כוס קמח מצה.
חבילת אבקת אפיה.
כף מלח.
כף וחצי סוכר.

לערבב את כל החומרים היבשים.
להוסיף שתי ביצים.
חצי כוס שמן.
כארבע כוסות מים.

לערבב היטב (להגיע למרקם של טחינה נוזלית מבחינת כמות המים).
לחמם מחבת טפלון ולשפוך כמו קרפ.
להפוך אחרי שמתייבש מצד אחד.

בהצלחה וחג פסח כשר ושמח!

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום