חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שנה למבצע שומר החומות ובאמצע גל פיגועים: עונש מקל על מבצע הלינץ'

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונש מאסר מקל על אחד ממבצעי הלינץ' הקשה בסמוך לשער האריות ביום ירושלים האחרון

צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בפסק הדין נגזרו על המחבל, שהינו קטין, 20 חודשי מאסר בפועל בלבד וכן תשלום פיצוי לנהג היהודי שנפצע. עו"ד בלייכר מ"חוננו" הגיב: "פעם אחר פעם שופטים פוסקים בצורה מקלה, במקום להתחשב בקורבנות. נבקש מהפרקליטות לערער על פסק הדין ולדרוש החמרה בעונש".

ביהמ"ש המחוזי ירושלים גזר עונש מאסר מקל על אחד ממבצעי הלינץ' הקשה סמוך לשער האריות ביום ירושלים האחרון, זאת למרות שבפרקליטות ביקשו עונש חמור יותר. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את שלושת פצועי הלינץ' מתח ביקורת על העונש הקל והודיע כי בכוונתו לבקש מהפרקליטות לערער עליו.

המחבל הואשם בכתב האישום המתוקן בעבירות של מעשה טרור של ניסיון חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, יידוי או ירי של אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה וכן בחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני. בנוסף למאסר בפועל נגזר על המחבל, שהינו קטין, עונש מאסר על תנאי וכן תשלום 8,000 ש"ח פיצויים לנהג הרכב שנפצע.

בהחלטתו ציין השופט כי הנאשם תקף יחד עם המתפרעים את שלושת הקורבנות רק בשל היותם יהודים ומתוך מניע לאומני אידיאולוגי. במעשיו היה סיכון ממשי לפגיעה בקורבנות, והוא לא חדל מהם גם כשניסו הקורבנות להימלט.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את נפגעי הלינץ' תקף את החלטת בית המשפט "חרף חומרת האירועים, בהיותם אירועי טרור קשים, אנחנו רואים פעם אחר פעם שופטים בבתי משפט שונים שמקלים ראש בעניין. השופטים פוסקים לא לפי ההקשר של האירוע והצורך המידי בהרתעה – שלא יחזרו על עצמם האירועים האלה, אלא פוסקים תמיד בצורה מקלה ומתחשבת הרבה מיתר על המידה כלפי המחבלים".

לדבריו, ענישה מקלה מהווה עוול לקורבנות "במקום להתחשב בקורבנות האירוע שאותם המחבלים תקפו, ובקורבנות הפוטנציאלים של האירועים שעלולים לבוא בעקבות אותן הקלות למחבלים – השופטים מקלים עם המחבלים.

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%9c%d7%90%d7%97%d7%a8-%d7%a9%d7%97%d7%93%d7%a8-%d7%9c%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%96-%d7%91%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%a9%d7%95%d7%97%d7%a8%d7%a8-%d7%94%d7%9e/

בית המשפט העליון אמר את דברו בכמה פסקי דין שפורסמו לאחרונה – שיש צורך להחמיר בענישה כלפי כל אלה שהיו שותפים באירועי הטרור בשומר החומות. נשאר לנו רק לתמוה על בית המשפט שבחר להקל. מקרה הזה אנחנו נפנה אל פרקליטות המדינה, נבקש לערער על פסק דין ולדרוש החמרה של העונש", סיכם עו"ד בלייכר.
נזכיר כי הלינץ' אירע ביום ירושלים האחרון, לפני כמעט שנה. ברכב נסעו שלושה יהודים, אשר הגיעו מאזור שכונת בית אורות לכיוון העיר העתיקה. בשלב מסוים החל המון ערבי לתקוף את הרכב ונוסעיו באבנים. תושבי הרכב נפגעו, וחולצו מהמקום ע"י שוטר שהגיע לשטח.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום