Search
Close this search box.

תאולוגיה של הטרור: באיזה שנה תושמד ישראל על פי החישובים של השייח' יאסין?

אלוף (במיל') גרשון הכהן מציע נקודת מבטח אחרת על הטרור הערבי וטוען שחייבים להבין את המניעים הדתיים העמוקים שלו

תגיות

שתפו :

 

האלוף (במיל') גרשון הכהן הוא איש צבא ותיק ומנוסה, אסטרטג של ניהול מערכות קרב. יחד עם זאת, הוא גם פילוסוף, תיאולוג והוגה דעות. שילוב נדיר של ספרא וסייפא. בראיון עומק הוא מסביר על הדרך בה צריך להסתכל על הטרור. החשיבות הגדולה, אומר הכהן, היא להבין את גורמי ההנעה האמוניים של המוסלמים, ומשום כך הוא מסיק עד כמה חשוב שישראל תיתפס כחזקה בעיני האויבים שלה.

הכהן טוען שכדי להבין את הטרור של היום, כדאי לחזור ולקרוא דברים מהימים של המרד הערבי הגדול, שהתרחש בין 1936 ל-1939. הטרור היום דומה למה שקרה אז: "הטרור אז מבהיר ליהודים שההגעה לארץ ישראל היא לא הגעה לגן-עדן. הטרור לא רק מדבר עם היהודים – הוא מדבר גם עם הבריטים". הכהן מוסיף: "הטרור באותה תקופה רוצה להביא את היהודים לפתוח במלחמה, דבר שיגרום לבריטים לבחון מחדש את הצהרת בלפור ומקומם של היהודים בארץ ישראל. הטרור באותה תקופה מכניס את הנהגת היהודים באותה תקופה לבעיה. מצד אחד הרצון לא להיטבח כמו בקישינב ומצד שני לא להתגרות בבריטים".

לדבריו, הפיגועים היום תופסים אותנו בתסבוכת מבחינת הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. "עבור המון אנשים כאן, בייחוד אחרי שנות השגשוג שהביא נתניהו – אנחנו דנמרק. ואת הדבר הזה בא הטרור בא לשבש. הם יודעים עד כמה הטרור מגלגל עלינו שסע פנימי בתוכנו, שאותו הם מנצלים".

https://tovnews.co.il/%d7%93%d7%90%d7%a2%d7%a9-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a4%d7%a0%d7%98%d7%96%d7%99%d7%94-%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%95-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%99/

גרשון הכהן מצביע על כך שכל הדיונים סביב ההתמודדות מול הטרור הם טכניים, בלי שום עומק. הסיבה לכך היא שמדינת ישראל אין אפשרות להגיע להסכמות על הנושאים שהם מעבר לנושאים הטכניים: "שאני מסתכל על עצמנו, הדיון שלנו מאוד טכני. טכנאות מוחלטת. אין מקום של התחלה של דיבור. המכנה המשותף היחיד שאנחנו מסכימים עליו זה הפרקטיקה .הורגים אותנו וצריכים למנוע את זה. שום דבר מעבר לא יכול להיות מכנה משותף".

לטענתו, כדי להבין על מה הטרור צריך לבדוק מה גורמי ההנעה הדתיים שלהם. צריך ללמוד את הכתבים והדת שלהם, להיכנס לראש האמוני שלהם ולהבין את הקשר בין הדת ללאומיות: "יש חמאסניק ידוע שכותב לא מעט. והוא כתב לפני כמה שנים בחישובים של גימטריה וכל מיני דברים מיסטיים מתוך הקוראן ששנת 2022 היא שנת מפלתה של הציונות. אחמד יאסין כתב ששנת 2027 היא תהיה סיום האחיזה הציונות בארץ ישראל. ולמה? בן היתר הם מסבירים את זה, בחישובים שהם עושים של שנות שמיטה שלא שמרנו, ממש ככה כמו שכתוב בתלמוד. והם מסבירים שהנה זה מגיע. ויש להם סורה על ישראל בקוראן שהם קוראים אותה והיא מיושמת על ימנו. ושם כתוב שבני ישראל יחטאו עוד פעם, כמו שבעבר אללה שלח בהם את הבבלים. הפעם הוא ישלח בהם את מאמיני אללה האסלאמי והם יעשו בהם את השפטים שאלוהים עושה בהם ככעס האל. למה זה חשוב? גם אם זה מיסטיקה חסרת קשר למציאות. ברגע שהם מאמינים בזה – זה מחולל מציאות".

הוא מסביר שצריך ללמוד את חומייני, יחיא סינוואר, הנייה ושייח יאסין ודרך זה להבין איך להתמודד איתם נכון: "באסלאם אין תיאולוגיה תיאורטית, יש הסתכלות על המציאות. הם מסתכלים על המציאות ושואלים אם הגיעה השעה או לא הגיעה השעה. אנחנו צריכים להגיד להם: תסתכלו במציאות, המציאות מראה שזה לא שעתכם. יש מושג דתי באסלאם שנקרא שלב חולשה. שאתה מבין שזה לא היום שלך, זוז החוצה. זה מאלוהים. תבין את הסימן. אנחנו צריכים לגרום להם להבין שזה שעתם החלשה".

מאז הקמת הממשלה יש חיזוק בקשר בין מדינת ישראל לירדן ולראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן. הכהן טוען שכשמדינת ישראל מבקשת מהם עזרה על מנת להתמודד מול הטרור – היא נתפסת כחלשה וחולשה מגבירה טרור: "שראש הממשלה ושר ביטחון הולכים למלך עבדאללה ומבקשים ממנו שיפעל למניעת טרור, זה שם את ישראל במקום של חולשה. זה מחזיר אותנו לימים שהיינו בני חסות של הערבים. הם חושבים שהם משיגים שקט אבל הם טועים". הוא מוסיף וטוען שישראל כל הזמן צריכה לחפש את הנקודות שתופסות את ישראל כחזקה בעיני האויבים שלה, ומה אנחנו מקרינים למרחב.

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דוv יונג
דוv יונג
2 שנים לפני

מאמר משובח.

אבי
אבי
2 שנים לפני

לאסור השתתפות מפלגות אנטי ציוניות

ארול 1
ארול 1
2 שנים לפני

ישראל בסבבי בחירות חסרות תכלית , בריב אחים שלא נגמר, בניסיון פירוק הדמוקרטיה נחשפת במלא חולשתה , השגשוג הכלכלי התחיל כבר ב93 והתעצם עם הסכמי אוסלו הנסיגות מלבנון ועזה מהפיכת ההייטק והעלייה הרוסית . ביבי רק הפך אותנו פחות חומלים לזקנים , נכים וחולים כוחינו ( היה ) באחדותנו והוא חתום על פירוק החברה הישראלית ולכן פחות מוכנים להקריב את עצמם מבעבר מהאוכלוסיות השונות. מאמר מעניין אבל פשטני

דוד לוי
דוד לוי
2 שנים לפני

הערבים רואים שהעם מפולג ,ביבי לא מצליח להקים ממשלה גם אחרי שלוש מערכות בחירות,וגם אם יצליח זה יהיה ממשלה עם 61 מנדטים ,לעומת זאת הגוש השני הצליח בעזרת מפלגת רע"מ שמחזיקה את הממשלה הבת ערובה
מנגד הבעיות הביטחוניות רבות בכל נגזרות וכדי לפתור אותן צריך לקבל החלטות קשות,וכאן הבעיה האמיתית של עם ישראל ,והערבים מבינים זאת ולכן הם במומנטום ומבחינתם זה הזמן להכריע אותנו

אילן
אילן
2 שנים לפני

עם כל הכבוד ויש כבוד אתב טועה בענק לגבי הדרוזים ואתה לא מכיר אותם כלל.
הדרוזים הם לא עם החזק וזוהי אפילו אמירה אנטישמית כלפי הדרוזים.
הדרוזים בלבנון נגד ושונאים את חי זבאלה, בסוריה הם לא כל כך אוהבים את אסד למרות שהוא החזק שם ובישראל הם כל כך בעד היהודים למרות שהם משלמים מחיר כבד מכיוונם של הערבים וכל זה נוגד את מה שאתה אומר וחושב.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום