חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העתידן פרופ' פסיג: מה עומד מאחורי ההתנהגות של ארדואן?

מי תהיה השותפה המפתיעה של תורכיה בציר החדש כשתורכיה תהפוך למעצמה? העתידן פרופ' דוד פסיג מנתח את העתיד הצפוי

שתפו :

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התייחס בשבוע שעבר למלחמה בעזה ואמר כי "חמאס אינו ארגון טרור, הוא ארגון שחרור שמנהל מאבק על אדמתו".

בנאום בפני המחוקקים של מפלגתו בפרלמנט, הודיע ארדואן כי הוא מבטל את ביקורו המתוכנן בישראל. "אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אך יש לנו בעיות עם המדיניות שלה נגד הפלסטינים", אמר ארדואן. "ישראל ניצלה את הכוונות הטובות של טורקיה, לא אבקר בה כפי שתוכנן. אנחנו לא חייבים לה כלום". 

העתידן פרופ' דוד פסיג צופה כי תורכיה תגדל להיות מעצמה איזורית: "לא ברור שארדואן משתף פעולה עם איראן. הוא שם את רגליו בתוך הסכסוך וחלק מזה זה כדי לחפש את האנשים שדומים לך אידאולוגית. בסופו של דבר הוא מהאחים המוסלמים כמו החמאס. אחד הספרים שלי, 2048 תורגם לתורכית ושם מאוד אהבו אותו כי כתבתי שם שתורכיה עומדת להיות בחזרה במעמד של מעצמה איזורית והיא צריכה לקחת תפקיד".

לדברי פסיג תפקידה של תורכיה במזרח התיכון יהיה חשוב ומרכזי מאוד: "תורכיה תהיה בסופו של דבר אחת המדינות הכי חשובות שתייצב את האיזור הזה – שזה אומר שכשייגמר הבלאגן הם יעשו שלום בין הניצים באיזור שלנו.

תורכי זה "איש חזק", והם בכח יכריחו את כל הגורמים פה לייצב את האיזור. תורכיה הופכת למעצמה – בהתחלה המערב מחזק אותה אבל בסופו של דבר היא תתנגד למערב ותצטרף לציר אחר באמצע המאה ה-21 יחד עם יפן שאחרי מאה שנה תתאושש מהמשבר הגדול שלה".

איפה ישראל עומדת ביחס לשינויים במעמדה של תורכיה?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חנן
חנן
5 חודשים לפני

ארדואן חזיר בן חזירים, מנוול ושפל. הטורקים טרוריסטים ורוצחים שעשו רצח עם בארמנים, סגיע הזמן לטפל בבן חזירים העלוב. מבחינתי הוא בן מות.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום