חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משה פייגלין: "כל עוד יהיה תינוק אחד עזתי ולא 'גוש דן' ברצועת עזה – לא ננצח"

משה פייגלין ויעקב ריבלין דנים בשאלה: מיהו האויב והאם השתנה משהו בתודעה הישראלית לאחר שחרור גלעד שליט?

שתפו :

מאז שחרורם של 1000 מחבלים רוצחים בתמורה לשחרורו של גלעד שליט עברה מדינת ישראל אירוע שכלל חטיפה של כ-250 חטופים לתוך רצועת עזה.

האם השתנה משהו בתודעה הישראלית? פרשן רדיו קול חי יעקב ריבלין סבור שהכל מתחיל מההנהגה: "לא חל שינוי מאז גלעד שליט. אז הוחלט שחייל ישראלי זה נכס אסטרטגי כשהוא נחטף, וצריך לשלם עבורו כל מחיר. מי שקבע את זה זה בנימין נתניהו שמקבל את זה היום כפול 250.

משפחות החטופים דורשות תשחררו את כולם בעד כולם, תעשו הפסקת אש ובלבד שכל מי שנמצא שם יחזור בשלום. נאמר שזו דרישה לגיטימית כמו שחז"ל אמרו זה 'אדם קרוב אצל עצמו'".

"האם האינטרס של מדינה הוא לאבד מערכה צבאית?", שואל ריבלין רטורית ומשיב: "הרי אם לא נכריע את החמאס יישובי הדרום לא יחזו למקומם, הצפון לא יחזור למקומו, וחצי המדינה תהיה מחנה פליטים?

יש כאן שתי ברירות קשות או לנצח או לשחרר את החטופים. באיזה שלב נצטרך לחתוך, האם לחסל את ראשי החמאס גם אם החטופים נמצאים לידם, אבל כמו שהכרתי את מנהיגי ישראל עד עתה הם יעדיפו את שחרור החטופים על פני ניצחון במערכה".

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין פסימי גם הוא לגבי השאלה האם השתנתה התודעה: "מדינת ישראל בלי ששמנו לב ויתרה על הניצחון. אם בשבוע הראשון מה שהניע את התודעה היה נקמה וניצחון ולא דיברו בכלל על החטופים ועכשיו מדברים עליהם ועל העקורים.

למעשה במשך שלושה שבועות ויותר ההנהגה הישראלית הרגילה את הציבור שהסיפור הנורא הזה, שואת העוטף, לא שינה שום דבר ואנחנו בסבב משודרג. לא יהיה כאן ששת הימים חדשה. לא כיבוש של רצועת עזה, אין צ'רצ'יל ישראלי שאמר 'אין גרמנים חפים מפשע'. כל עוד יהיה תינוק אחד עזתי ברצועה ולא גוש דן חדש ברצועת עזה לא ננצח".

מיהו האויב, העזתים או חמאס?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
סמדר
סמדר
6 חודשים לפני

החכמה, האמת, הלב והאומץ של כל נבחרי הממשלה הזאת לא ממלאים אפילו אחוז אחד מהחכמה, האמת, הלב והאומץ שיש בפייגלין.

Last edited 6 חודשים לפני by סמדר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום