חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשד: שגרירות סין העניקה מתנה למשרדי הממשלה המכילה מכשיר ציטוט

במהלך בידוק בטחוני שיגרתי של מתנות שניתנו לכבוד פסח נמצא ממצא חשוד שנחשד כמכשיר האזנה

מתנה משגרירות סין
הכוס התרמית החשודה עם מכשיר ריגול

אל משרדי הממשלה הגיעה מתנה מיוחדת משגרירות סין, כוס תרמית. באחת הכוסות במהלך הבידוק השגרתי, התגלה רכיב חשוד המעלה את החשש שאולי מדובר במכשיר ריגול של ציטוט והאזנה. בשב"כ הנחו את הקב"טים במשרדי הממשלה לדווח על כל מתנה, וחודד הנוהל שכל מתנה מנציגות זרה חייבת לעבור בידוק בטחוני.

ההודעה משגרירות סין
ההודעות אותן קיבלו משרדי הממשלה לגבי המתנה

ממשרד החוץ נמסר כי האירוע נמצא בבחינת השב"כ, ומהשב"כ לא נמסרה תגובה למקרה. עדיין לא ברור האם מדובר באזעקת שווא. גם אם אכן מדובר במכשיר האזנה, לא ברור אופן הפעילות שלו ודרך העברת המידע החוצה. שכן הוא צריך רשת WIFI להשתמש בה להעברת המידע. כאמור, בדיוק בגלל מקרים כאלה עושים שיקוף לכל מתנה המגיעה למשרדים.

לפני נתינת הכוסות התרמיות, בשגרירות הסינית שלחו לשרים הודעות כדי לדעת כתובת למשלוח המתנה. בהודעה הראשונה התבקשו השרים לשלוח את כתובת המשרד, אך בהודעה השניה הם ביקשו איש קשר כדי להעביר אליו את הכוס.

יחסי ישראל סין מבחינה רשמית הם יחסי ידידות ומתנהלת בין שתי המדינות שיתוף פעולה כלכלי מלא. אך היחסים ביניהן ידעו עליות ומורדות בעיקר בעקבות היחסים בין ארה"ב לסין וידידותה הקרובה של ארה"ב לישראל. באוגוסט 2021 דיווחו גורמים במערכת הביטחון הישראלית שעל פי הערכתם גורמי מודיעין מטעם סין ביצעו מתקפת סייבר רחבת היקף על תשתיות ישראליות, שהופעלה במשך כשנה וחצי בניסיון להשיג מידע מסחרי ומנהל.

ניר בן משה ששימש עד לפני כשנה כממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) ועסק באופן אינטנסיבי בשאלת החדירה הסינית לישראל אמר לאתר 'הארץ' בפברואר השנה: "אין לשלול כי גם משרדי ממשלה, תעשיות ביטחוניות וחברות אזרחיות בישראל הותקפו בשירות התכלית המודיעינית של סין. סביר גם כי מוקד עניין מהותי בעיני המודיעין הסיני הוא מערכת הקשרים המסועפת בין ישראל לארה"ב. מערכת הביטחון וצה"ל הם יעד סביר מאוד למאמצי מודיעין של סין".

‏בשעות הצהריים נמסר מהשב״כ הודעה רשמית: ״בהמשך לפרסומים אודות מציאת רכיב חשוד בכוסות תרמיות שנשלחו למשרד ממשלתי – מומחים טכנולגים של השב"כ אשר בדקו את הרכיב, קבעו כי מדובר ברכיב תמים אשר מיועד לשמירת הוואקום בדפנות כוס המשקה ושמירה על טמפרטורה לאורך זמן״.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום