חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל' יצחק בריק מציג את הפתרון שלו לפליטים בעזה

אלוף במיל' יצחק בריק מסכם את השבועות הראשונים ללחימה בעזה, מהם ההישגים של צה"ל ואלו אתגרים עוד ניצבים לפנינו?

שתפו :

צה"ל נלחם כבר מספר שבועות בעזה ועושה את דרכו ללב הרצועה. האלוף במיל' יצחק בריק, לשעבר נציב קבילות החיילים, משבח את התיאום בין חיל הרגלים לחיל האוויר, את רוח הלחימה של החיילים ואת קור הרוח והמנהיגות של הרמטכ"ל הרצי הלוי.

הוא מסביר כי כרגע אין כמעט היתקלויות בין צה"ל ללוחמי החמאס שמתבצרים עמוק במנהרות, וכי הקרב מתנהל במוצבי האויב שמעל האדמה. הוא מדגיש כי למרות ההישגים אנחנו עדיין רחוקים מהתכלית שהיא מיגור החמאס והג'יהאד משלטון עזה. היעדים הללו מצריכים זמן רב שאין לנו בשל הלחץ הבינלאומי הגובר.

Photo by Michael Giladi/Flash90

מעבר לכך יש את בעיית החיזבאללה שהולך ומעצים את האש נגד ישראל, מה שמחלק את המיקוד בשתי חזיתות. בעיה נוספת היא בהיבט הכלכלי: מאות אלפי אנשי מילואים ומפונים אינם עובדים, ולא נוכל להמשיך עם המצב הזה עוד זמן רב.

גם אם הזמן היה פועל לטובתנו, יש מכשול נוסף שעלינו לצלוח: בעזה יש שתי חטיבות של החמאס המונות עשרות אלפי לוחמי טרור שעדיין חיים במנהרות, ומתחת לח'אן יונס שבדרום הרצועה יש שלוש חטיבות המונות גם הן מספרים דומים, אלא שמעליהן שוכנים כשני מיליון עזתים שהעולם מגן עליהם ושולח להם סיוע.

מה נעשה עם הפליטים?

בריק סבור שעלינו לפעול לקליטתם במדינות מערביות. כמו כן, הוא צופה שהשלטון שיוקם בעזה לא יהיה ישראלי, אך הוא יטפל בפליטים הנותרים תחת פיקוח מלא שלנו, תוך אמירה חד משמעית כי לא נבליג יותר על אף אירוע.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום