חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העתידן פרופ׳ דוד פסיג: מה האינטרס האמיתי של ארצות הברית?

המלחמה בין ישראל לעזה היא רק חלק אחד מהמלחמה הגדולה שעוד צפויה לנו. חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג צופה קדימה

שתפו :

המלחמה בין ישראל לעזה היא רק חלק אחד קטן מתוך התחברות של שני צירים מרכזיים עולמיים. העזרה שארה"ב מציעה לישראל לא מגיעה במקרה וישראל היא חלק ממארג האינטרסים שלה בדרך חזרה לתפקיד "השוטר" העולמי.

העתידן פרופ' דוד פסיג משרטט את האינטרסים האמריקניים ומדינות נוספות: "הצירים שמתארגנים כרגע הם צירים בהובלת ארה"ב. האמריקנים הבינו שאם הם לא יקחו תפקיד אקטיבי ויתכוננו למאבק הגדול באמת בעשור הקרוב בין סין לביניהם – הם יפסידו. בשביל זה הדבר הראשון זה לתת חיזוק לבעלות הברית שלהם במזרח התיכון. ולכן הם התארגנו פה בציר איתנו".

"ארה"ב חוזרת", אומר פסיג, "לאט לאט, לא בקלות, והיא כרגע מובילה את המהלך. האירופאים מתחילים לחזור לעצמם אבל זה יקח להם הרבה שנים. היפנים מתחילים להשקיע בציוד צבאי, בכלי משחית שאסור היה להם לפתח והאמריקנים נתנו להם אישור לזה אחרי שנאסר עליהם במשך הרבה שנים".

פסיג מסביר כי המלחמה שאנו עוברים עכשיו היא רק חלק אחד מתוך המלחמה העתידית: "המלחמה הגדולה החלה כבר בעצם לפני 5 שנים. אובמה היה זה שהתעורר והבין מה סין מכינה, התחיל להכין את עצירת הוקטור הסיני ואז בא טרמאפ ועשה את זה בצורה יותר בוטה. זה כבר התחיל ואנחנו בשלב הזה שהמאבק צובר עוד תאוצה. בתהליכים היסטוריים אפשר לראות שלפני מלחמת העולם השנייה הייתה אנרגיה שהלכה והצטברה עוד לפני שהנאצים עלו לשלטון".

איך סין משתלבת במלחמה הגדולה?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום