חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם ישראל מרוויחה מההתקרבות של איראן, סין ורוסיה?

ארה"ב הגיעה למספר תובנות בעקבות השינויים והבריתות האחרונות במזרח התיכון, בהן ההתקרבות בין איראן לאויבותיה של המעצמה האמריקנית. מהן התובנות ואיך זה מסייע לישראל?

שתפו :

ביידן
לייב אברהמס, פלאש 90

בתקופה האחרונה נרקמים קשרים בין איראן לרוסיה וסין ומדינות נוספות במזרח התיכון שמשנים את הסדר העולמי שהגן יחסית על ישראל. לדוגמא, פורסם כי איראן מנהלת מגעים חשאיים עם סין ורוסיה, לרכישת דלק טילים שהוטלו עליו סנקציות מטעם האו"ם.

פרופ' דן שיפטן, ראש התכנית הבינלאומית לבטחון לאומי באונ' חיפה ומרצה בתכניות הבטחון לתואר שני באונ' תל אביב, לא נבהל מהפרסומים ורואה גם את החיובי במהלכים האלו: "אני אופטימי. היה נורא נח אם הטובים היו בצד אחד והרעים בצד השני אבל לא כך מתנהג העולם. האם אני שמח על חימום היחסים בין רוסיה, איראן וסין? לא. יש לזה בוודאי צדדים שליליים. מצד שני, זה מאוד מקל על ארה"ב לאבד את הפנטזיה כאילו שהיא יכולה להחליף את בעלות הברית הרגילות שלה באיזור כמו ישראל, ערב הסעודית ומצרים – ועוד ולהחליף אותן באיראן. זו הייתה הפנטזיה של הנשיא לשעבר אובמה שהצליח לעשות כל שגיאה אפשרית".

"עכשיו אצל ממשל ביידן", מסביר פרופ' שיפטן, "בניגוד להתחלת שלטונו לפני שנתיים, איראן מסתדרת עם אויבי ארה"ב. זה עוזר לקירוב בין ישראל לארה"ב גם אם יש בעיות. ברמה האסטרטגית האמריקנים נאלצים ללכת לכיוון ישראל, גם אם גורמים שונים בממשל היו רוצים להתקרב לאיראן, כי האופציה הזו לא קיימת".

צפו בדיון באולפן ערוץ TOV עם פרופ' שיפטן, גרשון הכהן ואלעזר שטורם:

פרופ' אלישע האס: מה יקרה אם נתניהו יסוג מחקיקת הרפורמה המשפטית?

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום