חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף יצחק בריק עונה על השאלה הגדולה: האם טעה כשתמך בעבר בגירוש מגוש קטיף?

18 שנה אחרי שפונו תושבי גוש קטיף מבתיהם וצה"ל יצא מרצועת עזה משיב האלוף במיל' יצחק בריק שתמך בעבר בהחלטה - האם הוא מתחרט על התמיכה?

שתפו :

לפני 18 שנה חתם האלוף במיל' יצחק בריק על עצומה של אנשי בטחון במיל' וקבע כי יש לפנות את היישובים מגוש קטיף.

בעקבות המלחמה בעזה, עליית החמאס והאירועים מאז שמחת תורה, נשאל האלוף בריק באולפן על ידי אלעזר שטורם האם טעה בקריאתו לפנות את היישובים בגוש קטיף.

על פי תשובתו של בריק נראה שאיננו חוזר בו: "אם היום היינו יושבים בתוך מרחב עזה, עם יישובים, מה שקורה ביו"ש זה כלום לעומת מה שקורה שם. מבחינת הפיגועים וניסיון החטיפות. מדינת ישראל לא יכולה לתת מענה בשתי חזיתות משום שהצבא קטן ולא מתאמן. היום עוצרים אימונים של סדירים ואנחנו מקבלים חיילים פחות מאומנים. אנחנו לא אימפריה. אנחנו מדינה קטנה עם תקציב מוגבל".

אריאל שרון
אריק שרון. נבחר על בסיס "דין נצרים כדין תל אביב" והחריב את גוש קטיף

 

 

"אני לא חושב שצריך להיכנס שוב לשטחי אויב ולהקים יישובים. אם המדינה תחליט שזה הכיוון זה אומר להגדיל את הצבא כדי שתוכל להחזיק רצועת בטחון בכל הגבולות שלה", אומר בריק ומוסיף "לדעתי לא היינו יכולים לשרוד שם לאורך שנים. האמצעים השתפרו, הטרוריסטים גדלים. כדי לתת תשובות כמו ביהודה ושומרון היו יוצאים לנו מכל כיוון והיינו מגיעים למצב בלתי אפשרי מבחינת הגודל שלנו".

צפו בדברים באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
א.ד
א.ד
5 חודשים לפני

בקיצור: האלוף בריק שווה לתחת.
האידיוט אפילו לא מבין שעשרות ישובים של ציונים דתיים
הם קו ההגנה הכי טוב למדינה
אילולא הייתם מחריבים של ישובי גוש קטיף
והם היו קיימים כיום
הקיבוצים שבהם נשחטו מאות מבני הקיבוצים לא היו אלה שסופגים את הפגיעה הזאת
טמבל
ישובי גוש קטיף היו חומת ההגנה של המדינה
והיו מפעל ציוני כביר ומדהים
השנאה הבסיסית שלך לכל מי שחובש כיפה היא זאת שמנחה אותך
וברגעי האמת דעתך מתעוותת לגמרי !

יצחק
יצחק
5 חודשים לפני
הגב ל  א.ד

לפי מה שאני קורא, אתה מבחין בין אוכלוסייה יהודית בעוטף לאוכלוסיה יהודית בגוש קטיף. לפי דבריך, אם גוש קטיף לא היה מפונה, אז הוא היה סופג את המכה במקום ישובי הקיבוצים בעוטף….זו גזענות לשמה.

נאווה
נאווה
5 חודשים לפני

אדיוט, ככה זה כשאין אמונה!!! הרצועה זה שטחי אוייב?? זה שלנו עפ"י התורה הקגושה, לא ממך תבוא ישועה.
אז בוא נחסוך בתקציבים ונפנה חצי מדינה….

אליחן אמיתי
אליחן אמיתי
5 חודשים לפני

לא צריך להיות "בריקיסטים".
בריק צודק בביקורתו על הצבא. כבן קיבוץ גלאון, של השומר הצעיר, הוא לא תומך בהתיישבות בכל חלקי המולדת, מסיבות שונות. בזה לא צריך להקשיב לו.

שחר
שחר
5 חודשים לפני

לצערנו לא נוכל להכיל את הרשעים האלו בתוכנו, לא נוכל לחיות איתם אבל זה לא אומר שזה הפתרון שצריך לתת, להתיישב בתוך הרצועה ולחיות לצידם, לא זה לא הפיתרון, הפיתרון הוא לגרש אותם מכאן, לאט לאט ולדחוף את זה בצורה נכונה ולא להשאיר כאן אף אחד, לתת להם את האפשרות לברוח למצרים או לירדן ולהעיף את כל האוכלוסיה הרעה הזו מתוכנו,
זה הפיתרון, איך עושים את זה, בנתיים נראה שרק השמאל ידע לעשות זאת בעבר(הרחוק), היום צריך מנהיגות אסרטיבית חזקה ונחושה עם מוח קרימנלי יהודי קומוניסטי, אבל עד שזה יקרה כנראה שכבר לא נוכל עליהם.
ולכן צריך לפעול על פי מידות המוסר היהודיות, הקם להורגך השקם להורגו…וכן על זה הדרך

במקרה של עזה אסור לבנות את העיר הזו מחדש, זה התשובה של ישראל לערבים ולעולם כולו. מקום שגידל שנאה כזו והוציא מרצחים כאלו, אסור לו להיבנות מחדש, זה רשע מדרגה עליונה, מקום כזה אסור לתת לו להיבנות מחדש, כי זה אומר שהמכה שקיבלנו לא מספיק חזקה ובגלל שאנחנו מכילים אותם שוב אז המעשה שהם ביצעו לא גרוע יותר משל הנאצים.

די להכיל ודי לקונספציה, לא התחתנו איתם ואנחנו לא חייבים לקבל אותם או לדאוג להם למים חשמל ובריאות ועבודה ופרנסה. שילכו לעבוד במיצרים ויקבלו מיים ממיצרים ויקבלו חשמל ממצרים וכך הם יבלעו בתוך מצרים ויעזבו אותנו, עד אז שישנו באוהלים וחורבות, לא לבנות את עזה מחדש.

Integrity
Integrity
5 חודשים לפני

גם אני הייתי בין התומכים של בריק וביקורתו על צה"ל. אבל ראיתי את הופעתו עם תא"ל(מי.) אביבי עוד לפני פרוץ המלחמה, לאחר שמחת תורה תשפ"ד. אביבי אמר לו בשקט אבל בנחרצות בלתי מפשרת, כדרכו, אתה מעלה את החולשות של צה"ל, אבל אתה לא מדבר על היכולות של הצבא שלנו. מי צדק? אנחנו יודעים. יש לבריק בעיה גדולה, הוא ניזון מהביקורת וההשחרה. הוא לא מוכן לצאת מהשבלוליות שלו. כל ערכו ירד בעיני בבת אחת. אם הוא מעיז להמשיך ולהצדיק את הגירוש מעזה, הוא באמת לא השתנה. טוב לו, כנראה כשהוא יוצר אוירת כשלון וחדלות אונים של מדינת ישראל האזרחים שלה, החיילים שלה והיכולות הכבירים שלה. חדלו לכם מהאיש הזה. הוא לא תורם כלום. שילך לביתו, שם מקומו.

מרקו
מרקו
5 חודשים לפני

שלום וישר כוח. 
שאלתי פעמים בווצאפ ולא קיבלתי תשובה.
שלחתי קישור לידידה בסקוטלנד וכשהיא רצתה לצפות בפודקאסטים היא התבקשה להירשם. היא חששה שיש לזה עלות ולא נרשמה. היא יהודיה שחיה בדוחק. האם יש עלות לערוץ הבינלאומי? באשר לי אני תומך ככל יכולתי.
תודה והמשיכו בעבודת הקודש. מחכה לתשובה.
[email protected]

ארז
ארז
5 חודשים לפני

בן אדם לא יכול להיות גם מטמטיקאי גדול, גם סופר מעולה ובהכרח גם במאי קולנוע. לא צריך לפסול אדם לגמרי וגם לא לקבל כל דבר שהוא אומר כתורה מסיני.
לבריק זכות גדולה על עבודתו העצומה והלא מתגמלת לטובת הכנת צה״ל למלחמה.
אבל לא צריך ללכת בדרכו, שאנו יודעים שהיא מוטעית, בענין אחר- ההתיישבות בעזה.

מרב איתם
מרב איתם
5 חודשים לפני

פעם ראשונה שאני לא מסכימה איתו.זו ארצנו.מסירתה של חבל עזה היתה טעות.אם היו ככה חושבים בקום המדינה לא היתה קמה מדינת ישראל.בריק.זו ארצנו זו הנחת יסוד שאין לך

גד ישראל
גד ישראל
5 חודשים לפני

אפשר לנצח את הערבים אם יוצאים מנקודת הנחה ראשונה שכל אחד מהם הוא נאצי בשאיפותיו גם אם מתנהג יפה ועובד ממושמע…
אפשר הי' לחצות את רצועת עזה לחתיכותגוש קיף 5 ק'מ צפונית לכפר דרום עד מורג בדרום שטח נקי ליהודים שכונו קטנות מגודרות ללא אפשרות להתפתח לנאצים כבישים רחבים ליהודיםוכבישים תתקרקעיים לנאצים בפוטנציאל היה עולה פחות כסף מהגירוש של הכלב אריק ועוזריו

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

10
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום