Search
Close this search box.

בועז העצני: "לרגע צה"ל היה צבא מוסרי – ואז הוא חזר להיות לא מוסרי"

הפובליציסט ואיש ההתיישבות בועז העצני מצביע על סימני חזרה להרגלי המוסר הישנים בעזה ומפרט את תוכניתו לבעיית הפליטים. האם נמצא הפתרון המושלם?

תגיות

שתפו :

פלאש 90

בועז העצני, פובליציסט ואיש התיישבות, סבור שהתמרון בעזה התחיל מצוין, וגם מבחינת האבדות "אנחנו במצב מזהיר", מה שלא גורע כמובן מהצער הכבד על כל חייל שנפל, "הטכנולוגיה עושה עבודה פנטסטית בהגנה על החיילים".

אלא שבימים האחרונים, הוא טוען, "חזרנו לסורנו הבלתי מוסרי": במקום להרוס את הבתים שנקרים בדרכו ולגרום לאוכלוסיה העזתית לעזוב, צה"ל הפסיק להרוס בתים ואף מינה מטעמו קציני אוכלוסיה כדי לשמור על האויב, מה שעולה בחיי החיילים.

Photo by Abed Rahim Khatib/Flash90

מה עושים עם הפליטים בעזה?

העצני סבור כי יש להרוס את צפון הרצועה כך שלא תהיה ראויה למגורים ולדחוק את האוכלוסיה לפינה הדרום מערבית: "שיידחסו שם באוהלים ושתהיה להם נכבה כהלכתה, כמו שפרל הארבור גרמה להירושימה וכמו שהנאצים היו ראויים לדרזדן. אין חוכמות".

באשר לפתרון לטווח הרחוק, העצני אופטימי לגבי מעבר הפליטים למצרים שנמצאת על סף קריסה כלכלית ולכן תוכל להסכים לעסקה עם ישראל, אך הדברים יהיו מוכחים להתבצע בחשאיות מוחלטת.

כפי שהיה לפני המלחמה, הפליטים לא יצטרכו בהכרח להיקלט במצרים, אלא יוכלו להמשיך לטורקיה הסובלת ממצוקה דמוגרפית ומהתמעטות במוסלמים סונים, כך שכולם יהיו מרוצים.

כיצד נהפוך את פתרון הטרנספר למקובל בישראל?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום