חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראיון בלעדי עם אחד המוחות מאחורי עסקת גלעד שליט

גרשון בסקין שתיווך בין ישראל לחמאס במו"מ לשחרור גלעד שליט מציע בראיון בלעדי כיצד לטפל בחטופים בעזה. האם הוא מתחרט?

שתפו :

לאחר חמש שנים של נתק מאז נשבה גלעד שליט בשבי החמאס, בחודש יולי 2011 הפך גרשון בסקין, לגורם המקשר בין בכירי חמאס ובין דוד מידן, שליחו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ב-14 ביולי 2011 העביר בסקין למידן מסמך שקיבל מסגן שר החוץ בממשלת חמאס, ד"ר ראזי חמד, שעמו היה בקשר הדוק מאז חטיפת שליט ביוני 2006. המסמך בן עמוד אחד, שכותרתו "הצעה לסגירה סופית של העסקה", היה מסר מראש הזרוע הצבאית של חמאס בפועל, אחמד ג'עברי, שאותת לישראל בפעם הראשונה כי חמאס מוכן להתגמשות של ממש בעמדותיו

מיצג למען שחרור החטופים. צילום:מרים אלסטר, פלאש 90

 

 

 

 

 

 

 

בראיון מיוחד לאורנה ישר אומר גרשון בסקין כי הוא רק היה המתווך בעסקה ולא היה בעדה או נגדה: "אף אחד לא שאל אותי מה דעתי על העסקה. אני לא הצבעתי בעדה או נגדה. אני אפשרתי שיחות ישירות בין ישראל לחמאס אחרי חמש שנים של ניתוק וחייל ישראלי חי בעזה.

פדיון שבויים, העיקרון שלא מפקירים חייל בשטח גברו על כל שיקול אחר. אני לא ניהלתי את המו"מ, זה נעשה על ידי השב"כ והמוסד, 26 שרים הצביעו בעד העסקה וכל הדרג הבטחוני המליצו לקבל את העסקה, אז קצת כבד לי להטיל את האחריות עלי".

12 שנים לאחר שחרורו של שליט אומר בסקין:"כולנו ידענו שזו עסקה לא טובה, אבל היא הייתה העסקה היחידה שבאמצעותה שאפשר היה להחזיר אותו. גלעד עוד חודש בשבי היה נפטר וידעו שהוא קרוב לזה ולכן חמאס זרז את העסקה והיא יצאה אל הפועל".

בסקין טוען כי נתניהו אחראי הבלעדי למצב מול עזה היום: "הייתה מחשבה, לפחות בקרב אנשי ביטחון שהמצב ישתנה אם לא יהיה לנו חייל שם. אבל לרה"מ היו תוכניות אחרות לשמר את חמאס בעזה ולשמור את הרש"פ לא לגיטימית בעיני העם שלה, כדי להבטיח שלא יהיה מו"מ על הקמת מדינה פלסטינית והיא הצליחה עד ה-7 באוקטובר".

איך הוא מרגיש באופן אישי כשהוא רואה את תוצאות העסקה?
כיצד היה נוהג לו היה בין מקבלי ההחלטות בישראל?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
5 חודשים לפני

הדבר הראשון שאפשר להתייחס אליו במה שנכתב זה ההאשמה חסרת הבסיס, ההזויה והשקרית כאילו נתניהו לבד אחראי ואשם במצב. איפה שאר אנשי הקונספציה? לשמר את החמאס? איזו שטויות. לשמר את הרש״פ לא לגיטימית (וגם לא רלוונטית) זה כן, והוא עשה את זה נהדר. אבל לגבי החמאס? הבלים! ולזרוק ככה אחריות כי ״הוא רק תווך״ זו פשוט חרפה ממעלה ראשונה. קח אחריות על זה שהבאת את העסקה הזאת לשולחן.

Last edited 5 חודשים לפני by Subs
בנצי
בנצי
5 חודשים לפני

מתגעג לראות כל נחטף ונחטפת ששבים בכל איחולי הבריאות השלימה.

אבל לגמרי לא אתלהב לראות את מצביעי הבעד מצטלמים אתם, כשהרקע מסכנים את החטופים שנותרו ואת החיילים בשטח הלחימה. לא ארצה לראות אתכם בעלי הקונספציה הכושלת שהמיטה עלינו אסון ואתם ממשיכים בדרככם.

ארצה לראות אתכם מול תמונות וסרטון הטבח. מול זעקות המחדל שאתם אשמים בו ועדין בתפקיד. מול הרשימה המתמלאת שהותרה לפרסום.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום