חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אנחנו יודעים איפה אתן גרות ואנחנו נבוא ונהרוג אתכן אם תספרו איפה הוחזקתן'"

העדויות של החטופים המשוחררים מתחילות להצטבר והתמונה קשה מאוד: הזנחה, אלימות, תנאים קשים, לוחמה פסיכולוגית על ילדים ועוד

שתפו :

פלאש 90

דודתו של איתן יהלומי בן ה-12 ששוחרר השבוע משבי החמאס בעזה תיארה באוזני התקשורת הצרפתית את הדברים הקשים שעבר איתן: ״איתן עבר דברים נוראיים, כשהגיע לעזה כל התושבים הכו אותו, החמאס הכריח אותו לצפות בסרטוני הזוועות. בכל פעם שילד בכה הם איימו עליו עם נשק כדי להשתיק אותו״.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "עדות מחרידה ומטורפת שמוכיחה לנו שוב עם איזה אויב נאצי אנחנו מתמודדים ומחייבת לשנות את הקונספציה גם לגבי "העזתים התמימים והבלתי מעורבים" שהכו את החטופים".

 

סבתן של דפנה (15) ואלה (8) אליקים ואימו של אביהן נעם שנרצח, סיפרה בתוכנית "זמן אמת" על מה שעברו נכדותיה בשבי חמאס בעזה.
הסבתא פגשה את הבנות בבית החולים שניידר, מעט לאחר שהוחזרו לארץ: "כשאמרתי שכולם רוצים לראות אותן, שאלו בתמיהה: ״באמת כולם ידעו שהיינו בעזה? באמת רוצים לראות אותנו? הם (המחבלים) אמרו לנו שאף אחד לא רוצה אותנו בחזרה״. הבנות הוזהרו ואויימו מראש על ידי הטרוריסטים שלא לספר מה עבר עליהן והיכן שהו. אמרו להן לא להגיד כלום. המחבלים אמרו להן: 'אנחנו יודעים איפה אתן גרות ואנחנו נבוא ונהרוג אתכן אם תספרו איפה הוחזקתן'".

עדויות נוספות מהשבי מתארות כיצד נתנו להם לאכול אורז בלבד ולפעמים גם פיתות יבשות. יציאה לשירותים רק באישור ולאחר כמה שעות. מעל 50 יום לא התקלחו ורובם נשארו עם אותם בגדים בהם נחטפו.

הכתב של "כיכר השבת", ישי כהן, חשף עדות שהגיעה אליו לטענתו מ"מגורם רשמי במטה החטופים שאישר לו לפרסם". העדות פשוט מחרידה: "נשים שהוחזקו בשבי חמאס שהו רוב הזמן בכלובים. כן, קראתם נכון, בכלובים. אל תתרגשו ממכתבים שחמאס הכריח אותן לכתוב".

 

עדויות נוספות:

עדות נוספת מתארת מפגש של נער עם ראשי החמאס:
"במנהרה שבה הוחזקנו היה גם חדר עם שלט שכתוב עליו בעברית '8200', 'אוגדה', 'תצפיתניות', ושמות הקיבוצים".

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס כבר לפני חודש סיפרה בראיון לאתר ׳דבר: "סינוואר היה אצלנו 3-4 ימים אחרי שהגענו. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש, לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? הוא לא ענה. שתק״.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גוג
גוג
5 חודשים לפני

מה יודעים??? הם הרסו את כל הבתים…

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום