חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צעדת חומש: כ20,000 בני אדם בדרכם לחומש

עשרות אלפי אנשים בצעדה הדורשת את הסרת המצור ואישור הישיבה

שתפו :

צעדת חומש
צילום: מטה חומש תחילה

הצעדה החלה היום בצהריים (ג'), את הצעדה מוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יחד עם ראש ישיבת חומש חברי כנסת והמשפחות השכולות של חומש. אתמול הודיעו כוחות הביטחון כי יאבטחו את הצעדה על אף שבתחילה סירבו. עשרות אלפי בני אדם צועדים כעת ליישוב. דגן: "הרוב בעם דורש –  הסירו את ידיכם מישיבת חומש, לבנות את חומש ושא – נור מחדש, היום".

בין חברי הכנסת שהגיעו לצעוד עם האלפים:  ח"כ עידית סילמן ממפלגת ימינה, יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ',  ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ איתמר בן גביר, וח"כ אתי עטיה ממפלגת הליכוד.  לצד דגן וחברי הכנסת, צועדים בשעה זו נציגי המשפחות השכולות של גרעין חומש, משפחתו של שולי הר-מלך הי"ד, משפחתו של עידו זולדן הי"ד, ומשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד.

לצעדה הצטרפו ראשי הרבנים בהם: הרב אלישמע כהן – ראש ישיבת חומש, הרב אליקים לבנון – רב השומרון, הרב יעקב אריאל – רב העיר רמת גן, הרב מיכה הלוי – רב העיר פתח תקווה, הרב שמואל אליהו – רבה של צפת, הרב דב ליאור – רבה של קריית ארבע, הרב דוד ג'יאמי – רב ישיבת הר המור, הרב מישאל רובין – ישיבת שבי חברון, הרב דוד דודקביץ- רב הישוב יצהר, הרב מנחם בורשטיין- ראש מכון פועה, הרב אבינועם הורביץ- ראש הישיבה התיכונית קריית ארבע, הרב יוסף וויצן- רב הישוב פסגות, הרב דוד פנדל- ראש ישיבת ההסדר שדרות.

https://tovnews.co.il/%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%91%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%92%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%9e%d7%a9/

חומש

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, קרא לממשלה להיענות לדרישת העם: "האלפים הרבים שבאים לכאן, הגיעו כדי להעביר מסר לממשלת ישראל – הורידו את ידיכם מחלוצי חומש. הציבור שהגיע לכאן בהמוניו מייצג את הרוב הגדול בעם ישראל, שהוא ציבור בריא, שמחובר לעם שלו, ויש לו כבוד לאומי וזקיפות קומה. הציבור הזה אומר לממשלה תורידו את הידיים שלכם מחומש, תפסיקו עם הפינויים והמחסומים. עם ישראל יתקן את הטעות של הגירוש ויחזיר את ההתיישבות לחומש שא-נור גנים וכדים. ממשלה שמפקירה גם בנגב וגם בחומש נחליף אותה בממשלה שעם ישראל ראוי לה – ממשלת ימין מלא".

מישיבת חומש נמסר: "שוב ושוב מתברר שעם ישראל איתן וחזק ורוצה בארץ ישראל! שוב ושוב עשרות אלפים מגיעים אל חומש שהפכה להיות סמל לגבורה, לעקשנות ולתקווה גדולה ואמונה שאפשר לתקן! האירוע היום הוא סמל לחרות היהודית שעם ישראל מחפש ושואף לה. נמשיך להיאבק במחסומים בדרך לחומש ובמחסומים בדרך לחיבור הטבעי והנדרש בין עם ישראל לארצו".

אתיה דימנטמן, רעייתו של יהודה הי"ד אמרה כך "לפני בערך 100 שנה הייתה לארץ ישראל עלייה בלתי חוקית, בלתי לגאלית, וגם האבות של כל מי שיושב בממשלה עלו בעליה הבלתי חוקית הזאת, הבריטים שלטו כאן וזה היה בלתי חוקי. אנחנו המתנחלים היום. שקוראים לנו המתנחלים והקיצוניים עושים את אותו דבר, עושים עלייה בלתי חוקית לארץ ישראל, כי גם האבות שלכם עלו לארץ ישראל וזה לא היה חוקי, אבל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ומי שחושב שזה לא נכון אז יש המון ארצות בעולם והוא מוזמן לעבור לארץ אחרת. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז אנחנו לא מתנחלים ולא קיצוניים, אנחנו בסך הכל חוזרים הביתה. כל החיילים שנפלו כל השנים במלחמות, על מה הם נפלו? הם נפלו כי כבשו את ארץ ישראל".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%9d-%d7%9c%d7%97%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%a6%d7%a2%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a7%d7%95%d7%9d-%d7%95%d7%9c%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%9f-%d7%a1%d7%a8/

אתיה הוסיפה "גם יהודה בעלי נרצח כי אנחנו כובשים את ארץ ישראל. היום כולם עולים לפה ברגל, חופשי, אבל מחר בבוקר יהיה כאן שוב מחסום, ואם יהיה כאן שוב מחסום אז הממשלה הזאת אומרת שהארץ הזאת לא שייכת לנו. נפתלי בנט אומר, שהארץ הזו לא שייכת לנו, אלא שייכת למנסור עבאס ולא לעם ישראל. בפסח הזה צריך לבחור באיזה צד הוא נמצא, האם נמצא בצד של ארץ ישראל ושל עם ישראל או שאני חוזר למצרים, ההחלטה היא בידנו. ויש אמרה מפורסמת ביהדות שלא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה, אז נכון, אנחנו לא יודעים אם עוד בחיינו נספיק לכבוש את כל ארץ ישראל אבל יש לנו תפקיד לפחות לעשות את זה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום