חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש השב"כ לשעבר: "הפסדנו כי לא היה לנו במודיעין מי שיעשה איפכא מסתברא"

יעקב פרי, לשעבר ראש השב״כ, בראיון על הקונספציה ועל כשלונה

שתפו :

פלאש 90

"כישלון קולוסאלי", כך מכנה ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, את כשלון השב"כ, הגוף שבעבר עמד בראשו. כישלון, הוא מסביר, מפני שתפקיד השב"כ היה לאסוף מודיעין גם ברצועת עזה, להתריע ולמנוע את הטבח, ומוסיף, שאם הכישלון נבע מקונספציה הרי ש"זה רע מאוד".

פרי מציין, שהוא עצמו יודע שהיה מידע, וככל הנראה המידע לא נקרא נכון, בגלל הקונספציה שקבעה, שהחמאס אינו רוצה בעימות צבאי עם ישראל, "דבר שהתברר כטעות איומה".

על שאלת האחריות שיש לו כראש השב"כ לשעבר, וכאיש פוליטי לאחר מכן, הוא משיב ש"אין איש שיכול לפתור עצמו מאחריות", אך הוא לא היה מרחיק לכת לימים שבהם היה ראש השב"כ, שאז החמאס טופל באופן אחר. הקונספציה, הוא קובע, היתה נחלת כולם. כולם ידעו שחמאס הוא ארגון אכזרי, אך איש לא תיאר לעצמו שטבח אכזרי כזה עלול לקרות.

לדעתו של יעקב פרי, השינוי שישראל צריכה הוא שינוי בהנהגה, ומתכוון בכך שההנהגה צריכה להיות "אופרטיבית", כלומר, "הנהגה שתוכל במצבים משתנים לנהוג בצורה מהירה נכונה ותקיפה", כי באופן כללי, לדבריו, היכולת הממשלתית אבדה, וארגונים אזרחיים נטלו את ההנהגה.

כמו כן, הוא מציע, לנהוג גם בידידי ישראל ב"כבדהו וחשדהו", ולהחיל איפכא מסתברא על כל ידיעה מודיעינית, כדי לבחון דברים מזוויות אחרות ולחלוק על דברים שנחשבים ברורים ומוצקים. זהו הדבר, הוא מדגיששהיה חסר כדי למנוע את הכישלון והקונספציה.

צפו בראיון המלא.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל ט
גיל ט
5 חודשים לפני

השרות מסטול
https://docdro.id/dL3UvPT

זבולון הרואה
זבולון הרואה
5 חודשים לפני

פוליטיקאי סמולן שמנסה לכסות על הסיבות האמתיות !!!

משה זוכמיר
משה זוכמיר
5 חודשים לפני

חתיכת צפונבון מושחת ועלוב, ״איש מודיעין״ רמאי במיטבו. עובר ליד האמת, ויורק לאמת בפרצוף.

חצי מדינה איפכא-מסתברא. כל מצביעי הקואליציה – איפכא מסתברא.
חברי כנסת כמו מירי רגב, דודי אמסלם, איתמר בן-גביר, אפילו אשכנזים כבצלאל סמוטריץ׳, רוסים, מרוקאים, עירקים, מיליון וחצי איפכא-מסתברא, אבל…

״אצלנו במודיעין אין איפכא מסתברא״. לולא גירשתם מ״אצלנו במודיעין״ לולא חסמתם כניסה לכל מעוזי השררה והכח שלכם, לולא דרכתם ברגל גסה,במגפי ברזל, על ראשם של כל ה״איפכא מסתברא״ האסון לא היה קורה.

ולא – לא צריך להיות גאון מודיעין כדי להבין מה שכל סבתא אלג׳יראית יודעת להגיד ועוד תצחק עליך ״מה אתה עיוור? מה אתה לא רואה כאן?״

כשנרצה להבין מה חושבים פולנים, נבוא אליך יא יעקב פרי הכושל. כשתרצה להבין מה יעשו ערבים – תעיף את הצורה שלך מהבימה, ותתן את ההגה לאנשים שחיו איתם 500 שנה, בכל תפוצות ארצות האיסלם.

חתיכת מושחת ומסואב

Dan Goldstein
5 חודשים לפני

אני לא אוהב שלועגים לאינטליגנציה
תירוץ עלוב

אם אדון ״איפכא״ חולה אז,
יש לפטר את כל השב״כ.
כל שקל הוא מיותר.

Last edited 5 חודשים לפני by Dan Goldstein
גיל ט
גיל ט
5 חודשים לפני

כל המלחמה הזאת בגלל שרוני אלשיך העסיק פושעים במעשים בלתי חוקיים, ביניהם חולת נפש, ששמה באוכל שלו ושל אחרים בשב"כ תרופות פסיכיאטריות
https://www.docdroid.net/dL3UvPT/document

י. כאוס
י. כאוס
5 חודשים לפני

מה שקרה כאן נתן משמעות מדוייקת למושג קונספציה, בניגוד למלחמת יום כיפור.
ביום כיפור הייתה קונספציה לראש וצמרת אמן ולכן טעו בהבנת כוונות האויב.
אבל הם הביאו את כל הנתונים לדרג המדיני, שבחר מסיבות שונות לפעול כפי שפעל, לא בגלל קונספציה אלא משלל סיבות ובמרכזן לחץ אמריקאי אמיתי או מדומה.
לעומת זאת עד תחילת אוקטובר הקונספציה השלטת באגף המודיעין, שכללה סתימת פיות ואיומים על דרגים נמוכים, מנעה העברת מידע לדרגים הבכירים בצבא במערכת הביטחון וכמובן ממשלת ישראל והעומד בראשה.
יש הרבה מה לחקור וללמוד ממה שקרה כאן, אבל לצד האחריות הכללית, ברור כאן מי האשמים, מבים לובשי המדים ואלה שפשטו אותם לא מזמן.

אמנון
אמנון
5 חודשים לפני

אין כאן שינוי גישה, יש גוף שאחראי והוא יבוקר
ע״י הממשלה שר הבטחון וראש הממשלה.אין
הגוף האחראי מגיש תוכנית פעולה כהמלצה
בלבד והשר וראש הממשלה מאשרים ומעבירים לגופים המבצעים תכנית עבודה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

7
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום