חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' ירון זליכה מציג: כך עובדים על הציבור

פרופ' ירון זליכה מתייחס לקמפיין התקשורתי האנטי חרדי בענין תקציב האברכים וגם מציע פתרון

שתפו :

פלאש 90

בימים אלה מתנהל קמפיין פוליטי תקשורתי אנטי חרדי בעיצומה של מלחמה. על פי הקמפיין שמשתולל בערוצי ובאתרי השמאל, ממשלת ישראל מעבירה כספים לאברכים בשל סחטנות חרדית פוליטית. משפטי הסתה כמו "בזמן מלחמה מעבירים כספים פוליטיים למשתמטים" ועוד כהנה וכהנה, מוצגים כזעקת אמת בעת מלחמה, אך מסתבר כי אינם אלא קמפיין הסתה שקרי בעיצומה של מלחמה.

פרופ' ירון זליכה ראש בית הספר לחשבונאות כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו, מתייחס לכספים הקואליציוניים שמועברים לאברכים ואומר – "יש רכיב אחד שחוזר על עצמו כל שנה! והסיבה שהוא לא בבסיס התקציב זה מסיבות פוליטיות שנועדו לנגח את המפלגות החרדיות או להחזיק אותם קצר, וזה התקציב לאברכים. הכל מסיבות פוליטיות שאינן ענייניות, שיצאתי נגדן כבר לפני עשרים שנה, כי אני לא מאמין בשיטות הללו, אני חשבתי שצריך להכניס את זה לבסיס התקציב".

זליכה מתאר בצבעוניות רבה את ההסתה האנטי חרדית ואומר, "מאחר וחלק מתקציבי האברכים אינו בבסיס התקציב, אז כל שנה מציגים לציבור כאילו הוסיפו לאברכים החרדים מליארד שקל כשזה שקר משום שאלו אותם כספים החוזרים על עצמם כל שנה".

מאידך מבקר פרופ' זליכה את התקציבים החדשים שאישרה הממשלה, תקציבים שלא ניתנו עד כה בשנים קודמות. לדבריו, זה לא הזמן לאשר תקציבים חדשים כשצריך להדק את החגורה. "מה שהחליטו להוסיף בינואר 23 בוודאי לא רלוונטי כעת בסיטואציה הקיימת. אם תצביע על דברים קיימים בבסיס התקציב שהם ראויים לקיצוץ ונשאר עודף וכנגדו אתה מעמיד צרכים חדשים אפשר להתווכח. בלי זה אי אפשר להוסיף הוצאות".

פרופ' זליכה אומר כי אין להמתין עם תיקוני תקציב 24. "כבר עברו חודשיים. אנחנו אוטוטו במצב שהצרכנים כבר יגיבו (ויקטינו צריכה) ואתה דוחה את הדיון ומוסיף ומחמיר את הבעיה?"

זליכה מוסיף ומבקר את התנהגות האוצר – "האוצר מסרב להפריד בין ההוצאות החד פעמיות בעקבות המלחמה לבין התקציב השוטף, ומסתיר מאיתנו מהו אותו גרעון מבני שצריך לטפל בו. הוא מייצר מצב שכאילו כל הגרעון נובע מהוצאות חד פעמיות. הציבור לא מטומטם והוא מבין שהאוצר מסתיר ממנו. הציבור יאמוד בליבו פנימה את הגרעון ומאחר ואין ודאות הוא יעריך את הגרעון ביתר ויגיב בהתאם ואנו עלולים לשלם ביוקר על הסתרת הגרעון המבני".

לשאלת הצופים מדוע הממשלה אינה מקצצת בפנסיות התקציביות ורמת השכר הגבוהה של הבכירים, מגיב זליכה ואומר שטענה זו מוצדקת. "יש מאות אלפי אנשים שמקבלים פנסיה תקציבית וכל שנה שעוברת הם זוכים לזכויות חדשות! לא רק מה שצברו. יושבים כתף ליד כתף אנשים שיושבים עם פנסיה צוברת ולידם אנשים עם פנסיה תקציבית שמקבלים כל שנה זכויות חדשות".

בסיום דבריו מתייחס פרופ' זליכה להסכמים על תוספות שכר חדשות שנחתמו לאחרונה עם ההסתדרות ואומר, "אנחנו גם לא יכולים לקיים את הסכמי השכר שנחתמו עם ההסתדרות. מוכרחים לקצץ בהוצאות. אבל איך יאמרו להסתדרות שצריך לקצץ מה שהובטח להם, בשעה שהממשלה מאשרת תקציבים חדשים?"

צפו בראיון המלא.

 

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל ט
גיל ט
5 חודשים לפני

כל המלחמה הזאת בגלל שרוני אלשיך העסיק פושעים במעשים בלתי חוקיים, ביניהם חולת נפש, ששמה באוכל שלו ושל אחרים בשב"כ תרופות פסיכיאטריות
https://www.docdroid.net/dL3UvPT/document

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום