חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב שרקי חזר ממפגש עם אחים לנשק: "לא מבינים את המושג מדינה יהודית"

מפגש מפתיע התקיים לאחרונה בין רבני הציונות הדתית לאנשי "אחים לנשק". אילו נושאים עלו ועל מה ביקש הארגון סליחה?

שתפו :

פלאש 90

רבני הציונות הדתית ביקרו במטה האזרחי שפתח ארגון "אחים לנשק", במפגש שארגן ח"כ מתן כהנא.

אחד מהם הוא הרב אורי שרקי, יו"ר "ברית עולם".

בראיון לאורנה ישר הוא אומר: "ברור שלא באתי נאיבי ותיארתי לעצמי מראש אילו מניפולציות יכולות להיות שם, אבל הסכמתי לבוא כי הבחנתי במשהו שקרה לראשונה מזה שנה: פתאום נוצרה אפשרות לשיח".

הוא מבהיר כי אין לו אשליות באשר לאג'נדות של חברי הארגון, שפועלים כל העת לקידומם הפוליטי, אך סבור כי בריחה מפגישה איתם מעניקה להם עוצמה. כמו כן, הייתה זו הזדמנות מצד רבני הימין להשמיע את טיעוניהם מול הצד השני ולקבל עבורם לגיטימציה, "אנחנו בתקופה שמתרחשים בה תהליכים רגישים ומלאי פוטנציאל ואנחנו צריכים להיות בשטח".

 

Photo by Chaim Goldberg/Flash90

 

מה שהביא את הרב שרקי להגיב ברשתות היה פרסום כתבה שסיקרה את הפגישה ונשאה את הכותרת "מהיום – רק הסכמה רחבה", למרות שבפועל היא כלל לא נאמרה, להיפך – היה ברור בין באי המפגש שלא תהיה ביניהם הסכמה בדעות, אלא רק על הנכונות לשבת יחד.

במהלך הפגישה הבהיר הרב שרקי כי כדי לקיים שותפות בין חלקי החברה יש להסכים על כללי הדמוקרטיה – אותם כללים שהופרו מצד "אחים לנשק" ואנשי המחאה אשר סירבו לקבל את הכרעת העם. "בנקודה הזו הם עדיין לא לגמרי חזרו בתשובה", מודה הרב אשר מתכוון לאמירות על כך שהם באו לסייע לאזרחים במקום המדינה הנפקדת.

הרב שרקי מתאר כי אנשי "אחים לנשק" הסכימו שאם המדינה לא תהיה דמוקרטית וגם יהודית – אין לה עתיד, אך טוען כי הם אינם מבינים את המושג מדינה יהודית. הוא מבקש להבהיר בהקשר זה כי הישראליות אינה עומדת בניגוד למסורת היהודית.

במהלך הפגישה היה רגע "שניסה להיות מרגש", כך אמר הרב שרקי, שבו הצד השני ביקש סליחה על הגירוש מגוש קטיף ואמר: "לא הבנו כמה שהיינו צריכים לכבד אתכם" אך לא הצטער על הגירוש עצמו.

נושא מרכזי נוסף שעלה היה האתוס של בנימין נתניהו, שבלכתו השמאל תולה את כל תקוותיו. "הצד השני לא מבין שהכוח נמצא בעיקר בידי העם שהתעורר במערכה הזו בצורה מדהימה", אומר הרב שרקי.

הוא מאמין שלא יהיה מפגש דומה נוסף בקרוב מכיוון שהשמאל החל להתעורר מחדש ולפנינו ניצבת מערכה ציבורית לא פשוטה, "אנחנו צריכים להיות עם יד על הדופק ולקיים דיון ציבורי רחב לא רק כתגובה לניסיון ההפיכה, אלא מתוך רצון לקבוע מהם כללי המשחק בחברה ולכונן חוקה", הוא אומר.

כיצד הוא מתייחס למגילת העצמאות?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
5 חודשים לפני

את האחים לחשק רק למדתם אותם איך ניתן לפגוע טוב יותר בציבור שומר מסורת בבית שני נקראו מתיוונים היום השם אחים לנשק חשק נזק הכל נכון

רפאל
רפאל
5 חודשים לפני

השם שלהם אומר הכל 😂
אחים לנשק ולא לשלום

הדר
הדר
4 חודשים לפני
הגב ל  רפאל

חבורה פוליטית של מסיתים. ערבו את הצבא, הסיתו טייסים ומפקדים לא להתגייס, הרסו אותנו מבפנים, פילגו את העם ומאשימים אחרים., לשמחתם הרבה של אויבנו. בגללם, כוחות צבא ומשטרה גדולים עסקו בשמירה על על המפגינים, שיוכלו להעלות מדורות באיילון. עד היום, הם מסיתים ומפלגים. עוזרים באשדוד ומדברים פוליטיקה " תזכרו מי עוזר לכם, תזכרו במי לבחור" אלה אחים לנשק או לנשך? (נשיכה) ….

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום