חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צבי האוזר: במקום לגוון את המטכ"ל עסקו בגיוון בג"צ

ח״כ לשעבר עו"ד צביקה האוזר מבקר את ממשלת ישראל שנלחמה, לדבריו, לגוון את בג"צ במקום לגוון את המטכ"ל

שתפו :

פלאש 90

עו"ד צבי האוזר אומר לאלעזר שטורם והרב יצחק זאגא, "אין אדם שתבע את פירוז עזה לאורך שנים כפי שאני תבעתי". האוזר מפנה למאמריו בעשור האחרון בהם לדבריו חזר שוב ושוב על המסר הזה. לאחר האמירה הכללית הזו עובר האוזר למתוח ביקורת קשה על התנהלות ממשלות ישראל לאורך השנים מול תוקפנות החמאס וירי הטילים מעזה.

"המערכת הצבאית והאזרחית קיבלה מ 2014 ואילך החלטה, שאזרחים הם חלק מתמונת המלחמה. באופן שגרתי אפשר לאיים על אזרחים בירי טילים. אנחנו ניתן מערכת הגנה של טילים נגד טילים, מיקלוט ומיגון, פינוי בעת אירוע גדול, ונכיל. הנזקים לילד בשדרות שעושה צרכים במיטתו בלילה, אלה נזקים נסבלים. זאת היתה הקונספציה. כל אותם אלה שריססו את התפיסה שזה בסדר ואין ברירה רק אסטרטגיה הגנתית בלי שום מתקפת מנע בעזה – הם האנשים שאחזו בקונספציה והם האנשים שבסופו של דבר אחראים. ואני אומר לכם משהו קשה: זו התפיסה היום לגבי הצפון".

לשאלת שטורם האם כמי שהיה חבר בועדת חוץ ובטחון, הוא שמע בועדה התראה כלשהי במשך השנים שחזתה את שהתרחש בשביעי לאוקטובר, השיב האוזר – "לא. מה שהתרחש בשמחת תורה היה מחוץ לכל תרחיש ייחוס. אבל גם פחות מהתרחיש הזה, זה לא דבר שאפשר לחיות איתו. כל התפיסה של אוכלוסיה אזרחית מאויימת במשך שנים, זה אירוע שהתרחש על הפלנטה אך ורק כאן".

הרב יצחק זאגא הזכיר להאוזר את מאמרו בעיתון ״הארץ״ לפני כעשור בו כתב כי לבעלי האחריות אין באמת סמכות ולבעלי הסמכות אין אחריות, ושאל האם זה נכון גם היום. האם ראש הממשלה לא באמת שלט על הצבא?

האוזר השיב: "מאוד קשה לראש ממשלה כשמגיעים בפניו רמטכ"ל, ראש אמ"ן, מפקד חיל האויר וראש אגף מבצעים, ובאים עם פרספציה. אבל ראש הממשלה תפקידו לאתגר ולא לחבק".

אחרי הפתיח הזה שנשמע כמו הגנה על ראש הממשלה נתניהו, עובר האוזר לביקורת קשה על ראש הממשלה על כך שלא פתח במתקפת מנע מול החמאס בזמן למרות ההתעצמות שלו שהיה לה מובן התקפי ברור, לטעמו.

לאחר הביקורת הזו מפנה האוזר את חיציו ואומר שהטעות של ראש הממשלה היתה גם בנסיון לגוון את בית המשפט העליון, בשעה שהמשימה הדחופה יותר היתה לגוון דוקא את המטכ"ל. "גם ראש הממשלה וגם יריב לוין מבינים שבעיית ליבה במדינת ישראל היא שהמטכ"ל איננו מגוון, ואם אני אגיד את זה בצורה בוטה וקשה, שקשה לי להגיד את זה – ראית אחד ראית את כולם… ובמקום לטפל בזה, הם בחרו בטעות אסטרטגית היסטורית לפנות לחזית אחרת ופעלו לגיוון בית המשפט העליון".

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רחמים
רחמים
5 חודשים לפני

בלי רפורמה משפטית אין גיוון במטכ"ל
בלי רפורמה משפטית הממשלה היא אדמיניסטרטיבית הבגץ קובע הכל
הממשלה לא יכולה לפטר את מנכ"ל הדואר איך תפטר אנשים בצבא שעוד הם מתכוונים להגן על הבגץ בכח צבאי בוודאי שגם הבגץ יגן עליהם צבי האוזר מדבר מתוך השנאה שלו לנתניהו
רפורמה משפטית היא היא עניין ביטחוני לחלוטין אבל לא רק גם כלכלי חברתי דתי ועוד

Subs
Subs
5 חודשים לפני

א. נחמד לדבר בדיעבד על מתקפת מנע, אבל לא הייתה לגיטימציה – בראש ובראשונה פנימית וגם בינלאומית – למתקפה כזאת. בטח שלא בעוצמות שאנחנו מכים עכשיו בחמאס ובעזה.
ב. בוודאי ראית איזה בלאגן אדיר עשו פה על הרצון לגוון את בג״ץ. מה לדעתך היה קורה אם היו מנסים לגוון גם את המטכ״ל בצה״ל? הרי על הרבה פחות מזה – ביקורת עניינית על צה״ל לפני המלחמה – צעקו וצווחו על מי שהעז לעשות זאת שהוא שונא את צה״ל ואת החיילים ושזה נעשה לצרכים פוליטיים ופופוליסטיים.
אגב, איפה היה הקול הזה שלך לפני המלחמה? ושוב אומר – נחמד לדבר בדיעבד, כשנוח, על דברים שבכלל לא היו, לפחות בחלקם, על סדר היום בישראל עד המלחמה.

Subs
Subs
5 חודשים לפני

ואגב, גם גיוון בג״ץ חשוב פה, כי בגלל ההרכב הנוכחי של בג״ץ יצאו פסיקות שסרסו את צה״ל וקשרו את ידי החיילים. בג״ץ מגוון יותר ומניעה ממנו לדון בעניינים שלא בסמכותו – סמכות אותה אהרון ברק ניכס לבג״ץ בניגוד לחוק – יהוו חלק מפיתרון הבעיה, לצד, כמובן, כיוון של המטכ״ל.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום