חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' ירון זליכה: האם תעלה האינפלציה לאחר המלחמה?

פרופ' ירון זליכה סבור שגורל האינפלציה לאחר המלחמה תלוי בפעולות הממשלה בתחום המיסים ויוקר המחיה

שתפו :

פלאש 90

במסגרת השידור החי בערוץ טוב שאלו הצופים את פרופ' ירון זליכה, ראש בית הספר לחשבונאות כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו, מהי התחזית שלו באשר למה שיתרחש עם האינפלציה לאחר המלחמה.
פרופ' זליכה השיב כי "התשובה תלויה בשני דברים. דבר ראשון, האם הממשלה תעלה מיסים? אם היא תמשיך עם העלאת המחירים הזו "בפיקוחה" זה יתדרדר לאינפלציה. אם היא מעלה ארנונה, חשמל, מים, מס חברות, מס על עובדים, זה יתגלגל די מהר.

ממשלת בנט לפיד האיצה את האינפלציה באמצעות התרגילים האלה. אני קורא לממשלה הזאת, לא להעלות מס אפילו באגורה ולא בשום תחפושת. באוצר מדברים על חיוב מס על ההפקדות לקרנות ההשתלמות. זה יפגע בצריכה ובהכנסות הממשלה ממסים".

פרופ׳ זליכה ממשיך ומסביר, "הדבר השני הוא שהממשלה נכון לרגע זה לא מימשה אף אחת מהבטחותיה להילחם ביוקר המחיה. המונופולים לא הלכו. המונופלים זה אותם מונופולים, היבואנים הבלעדיים זה אותם יבואנים בלעדיים, הגזלנים זה אותם גזלנים, והם גם עכשיו מעלים מחירים".

דבריו אלו של זליכה מצטרפים לטענתו העקבית כי האינפלציה בישראל שקדמה למלחמה היא פרי "החזיריות" כפי שהוא מכנה אותה, של המונופולים והיבואנים בישראל שמעלים מחירים ללא כל הצדקה. לדעתו, המפתח להכאת האינפלציה בישראל הוא המלחמה ביוקר המחיה, דבר שלטעמו הממשלה אינה עושה כראוי.

פרופ' זליכה קורא לממשלה לממש את הבטחותיה בתחום הורדת יוקר המחיה, באמצעות ביטול מכסים, ביטול מכסות יבוא, ביטול העדיפות של תקינה ישראלית על תקינה אירופאית, "תחשוב על זה, במרחק של שעה וחצי טיסה, כל הסופר וכל סופר פארם בחצי מחיר, אבל אנחנו חוסמים אותו".

בסיום דבריו מתייחס פרופ' זליכה לתמיכת הממשלה בתושבי נתיבות ואופקים ואומר שישובים אלו עומדים בכל הקריטריונים המצדיקים תמיכה שווה לזו שניתנת ליישובי עוטף עזה.

צפו בראיון המלא.

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום