Search
Close this search box.

מדוע ממשל ביידן עוין כלפי ההתנחלויות?

עו"ד מרק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, מנסה להסביר את היחס העוין של ממשל ביידן להתיישבות ביו"ש ורעיונותיו המוזרים של הממשל ליום שאחרי בעזה

תגיות

שתפו :

פלאש 90

איך אפשר להבין את היחס העוין של ממשל ביידן להתיישבות ביו"ש? הסירוב המקומם להעביר נשק קל ליישובים ביו"ש או ההשתתפות הפעילה של הממשל בקמפיין "אלימות המתנחלים" השקרי.

שאלה זו שאלנו את עו"ד מרק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל וסגן נשיא הרפובליקנים מחוץ לאמריקה והוא הסביר, "גילוי נאות אני תושב תקוע שבגוש עציון. האמריקאים אינם מבינים את ההיסטוריה. הם חושבים שהפלסטינים הם התושבים המקוריים של האיזור ואנחנו נכנסנו כמפרי חוק.

הם אינם מבינים שיהודה ושומרון זה ערש היהדות וחזרנו לארצנו, לביתנו. הם לא מבינים זאת וחושבים שאנחנו בלתי לגיטימיים. טראמפ ואנשיו כמו השגריר לשעבר דיויד פרידמן, רואים זאת אחרת לגמרי. פומפאו מזכיר המדינה של טראמפ אמר במפורש שלעם ישראל יש זכויות ביהודה ושומרון. בהחלפת הממשלים כל הדבר הזה נעלם. נקווה שזה ישתנה בעוד שנה".

לשאלת הרב יצחק זאגא כיצד יתכן שבממשל האמריקאי ישנם אנשים פרו אירניים שגם לאחר שנאמנותם הזרה הזו התגלתה, איש לא פיטר אותם והם עובדים בתפקידים רגישים בממשל ביידן, השיב מר צל, "זה סיפור שפשוט לא יאומן. צריך להבין שממשל ביידן הוא בעצם המשך של ממשל אובמה. אובמה הביא לתוך הממשל שלו לא מעט אנשים שהיו פרו אירניים. אובמה התחנף לאירנים. גרם המון נזק. מדובר פה באנשים שמתייעצים עם האירנים מה עליהם לעשות בתפקידם בתוך הממשל. זה עדיין קיים. וזה מהווה איום אסטרטגי לישראל ולעולם כולו".

באשר לפתרון בעזה ביום שאחרי המלחמה והצעת האמריקאים להכניס את אבו מאזן לעזה, אומר עו"ד צל כי אין ספק שכל נסיון של ישראל לקחת אחריות על עזה ייתקל בהתנגדות אמריקאית מצד ממשל ביידן. לדבריו האמריקאים מגלים פה חוסר הבנה בלתי נתפס כשהם חושבים להכניס את הרשות הפלסטינית שמהוה חלק מרקמה פלסטינית אחת יחד עם חמאס.

"אם הבחירות באמריקה יביאו להחלפת השלטון בעוד שנה, הדבר הזה ייפסק".

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום