Search
Close this search box.

התשובה שתפתיע אתכם: האם מותר עפ"י ההלכה לסכן חיים כדי להציל גופות?

הרב ברוך אפרתי מסביר מהי גישת היהדות לסוגיה המורכבת - והרלוונטית יותר מתמיד - בנוגע לחילוץ גופות ולשחרור חטופים

תגיות

שתפו :

פלאש 90

במסגרת פעילות מבצעית לחילוץ גופות חטופים נפלו רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ורס"ר (במיל') איל מאיר ברקוביץ׳ ונפצעו לוחמים נוספים.

מה היהדות אומרת על כך?

הרב ברוך אפרתי, פוסק הלכתי, מקדים ומבהיר כי כל לוחמי צה"ל מקיימים מצווה חשובה מדאורייתא ואם הם נהרגים, הם נחשבים לקדושי עליון, "אין בריה יכולה לעמוד במחיצתם".

גל מאיר איזנקוט ואיל מאיר ברקוביץ' הי"ד

הוא מסביר כי בדיון ההלכתי העוסק בשאלה עד כמה מותר לסכן חיי חיילים יש הבדל בין הרמה הפרטית לרמה הממלכתית. בתנ"ך מסופר כי אנשי יבש גלעד הסתכנו כדי להביא את גופת שאול המלך לקבורה וחכמים שיבחו אותם על כך.

במקרה של חילוץ גופות חטופים, השאלה הנידונה היא שאלת המורל הצבאי – כלומר, עד כמה הפעולה הזו תעודד חיילים להבין שיעשו בשבילם הכול אם יפלו בשבי. עם זאת, חשוב להבין שאין כאן היתר גורף או איסור גורף, אלא יש צורך בפסיקת הלכה ממלכתית שתוכרע על פי הנתונים.

באופן כללי ניתן לומר כי אסור לסכן חיי חיילים עבור מציאת גופות של אזרחים. לגבי גופות של חיילים – הדבר נתון לשיקול דעת ממלכתי וכל מקרה לגופו.

עוד מתייחס הרב אפרתי לסוגיית החטופים ואומר כי באופן כללי ניתן לומר שמלחמה להצלת חטופים (חיים) היא מלחמת חובה. אך גם כאן נדרש פורום רחב של הרבנות שיפסוק הלכה למעשה.

האם מותר לשחרר מחבלים תמורת חטופים?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום