חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשואה איבדנו את המורשת והתרבות היהודית

מרכז חדש לזכר השואה מחבר בין חיילי צה"ל ובין העולם היהודי שאבד יחד עם הנספים

תגיות

שתפו :

 

בעיר הבה"דים נפתח מרכז חינוכי חדש בשם: "דמותם לנגד עיני" המנציח את זכר השואה. שני פרחי, ראש מדור פדגוגיה בבית הספר הבין לאומי להוראת השואה של "יד ושם", מסבירה על המרכז: "תפקיד המרכז לתת מענה להנחלת זיכרון השואה ולאפשר לחיילים שיח משמעותי בנושא. המרכז פותח מפגש באמצעים צבעוניים ומוחשיים עם העולם היהודי שלפני השואה מתוך תפיסה שכדי להבין את הנושא ולקיים עליו שיח, חייבים להבין את העולם היהודי שהיה לפני, בשני היבטים: מחויבות לזיכרון- לזכור אותם כאנשים בעלי עולם שלם עם חלומות כישרונות ותקוות". על ההיבט השני היא מוסיפה: "על מנת להבין בחירות והחלטות של יהודים בזמן השואה, חייבים להבין את הזהות שלהם ותפיסת העולם שלהם לפני השואה. למה יהודים היססו להסתיר את הילדים שלהם במנזרים ומדוע תנועות מסוימות חששו להצטרף למחתרת של גטו ורשה".

"כדי לאפשר לחיילים חיבור עם הנושא", אומרת שני "מפגישים אותם עם העולם היהודי שלפני השואה תוך מתן דגש על דמויות בעלות השפעה על צעירים שכולן נספו בשואה. הדמויות מספקות הצצה על העולם שלפני השואה ועל הבחירות של היהודים בשואה: שמירת זהות, חינוך, דאגה אחד לשני והכל תוך חלומות על ארץ ישראל וזה מעורר השראה גדולה.

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%9d-%d7%9e%d7%95%d7%aa%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%a9%d7%95%d7%a8%d7%93-%d7%94%d7%a9%d7%95%d7%90%d7%94-%d7%94%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%a9%d7%95%d7%90%d7%94-%d7%aa%d7%99%d7%94%d7%a4/

לשאלה מדוע יש צורך במרכז בנושא השואה לחיילים, היא משיבה: "העיסוק בנושא השואה הוא חלק מתפיסת החינוך של צה"ל. ברגע שחייל מתגייס הוא מקדיש את חייו להיבט כלל ישראלי המתייחס לעם ולסיפור הכללי. בהקשר הזה שאלנו את עצמנו איך אנחנו מתחברים לעולם הערכים של החיילים בשגרה היומיומית בצה"ל כמו רעות, דוגמה אישית, שליחות ומנהיגות ומפגישים איתם כערכים שהיה להם מקום בתקופת השואה".

כששני נשאלה כיצד מגיבים החיילים מגיבים לסיור במרכז ענתה: "הם מופתעים, מפני שאין ציפייה למרכז חדשני בתוך בסיס. ההפתעה פותחת פתח לשיח מעמיק ודיאלוג משמעותי". היא מספרת שבאחד הסיורים שנערכו לקצינים הוא שיתף אותה שהביקור במרכז צרב אותו מחדש לשואה והוא לא הרגיש חיבור כזה מאז שהיה בפולין.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום