חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי הפסקה של שנתיים: מצעד החיים יצא מאושוויץ לבירקנאו

מצעד החיים בסימן העברת לפיד הזיכרון מדור השורדים לדור הנכדים

תגיות

שתפו :

צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מצעד החיים יצא היום (ה') לדרך לאחר שבמשך שנתיים לא התקיים עקב מגיפת הקורונה. המצעד, שיתרחש במתכונת מצומצמת, יובל על ידי שמונה שורדי שואה בלבד. במצעדים קודמים 80 שורדים לקחו חלק. לצד השורדים יצעדו כ-2,500 בני אדם מ-25 מדינות, בהם בני נוער ערבים מישראל, משלחת ירושלמית בהובלת ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומשלחת פליטים מאוקראינה. המצעד השנה יתקיים בסימן העברת לפיד הזיכרון והאחריות מדור השורדים לדור הנכדים.

במהלך היום נשיאת הבונדסטאג, בארבל באס, הדליקה נר זיכרון לזכר נספי השואה ואמרה: "אני מרכינה ראשי בענווה ובבושה בפני קורבנות השואה. אסור לנו לשכוח ולא נשכח. מאשמתנו ההיסטורית נובעת מחויבות. עלינו להילחם בנחישות נגד האנטישמיות על כל גילוייה, ועלינו לשמר ולהחיות את הזיכרון ולהעבירו לדורות הצעירים".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a9%d7%95%d7%90%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%a1%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a2%d7%9e%d7%a7%d7%aa-%d7%94%d7%96%d7%94%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%aa/

אמש (ד') נערך הטקס הממלכתי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב- "יד ושם". בפתיחת הטקס נאם ראש הממשלה נפתלי בנט ואמר: "השואה היא אירוע חסר תקדים בהיסטוריה האנושית. ככל שהשנים נוקפות, יש יותר שיח בעולם שמשווה אירועים קשים אחרים לשואה. אבל לא, גם המלחמות הקשות ביותר בימינו לא דומות לשואה. המקרה של השמדת היהודים שונה. מעולם, בשום מקום אחר ובשום זמן אחר, לא פעל עם אחד להשמיד עם אחר, בצורה כל-כך מתוכננת, שיטתית וקרת רוח, מתוך אידיאולוגיה מוחלטת ולא מתוך תועלתנות. בכל מופע שלה, האנטישמיות לובשת צורה שונה, מוצאת כביכול סיבה אחרת. הציווי הגורלי שלנו הוא לעמוד לגורלנו. לסמוך רק על עצמנו. להיות חזקים ואף פעם לא להתנצל על קיומנו או על הצלחתנו".

גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר במהלך הטקס כי: "התגובה היהודית להיסטוריה היא הצו: זכור! – זיכרון קיומי ועמוק, שמעניק להיסטוריה משמעות. אהובינו, שורדות ושורדי השואה, הזיכרון שלכם הוא הזיכרון שלנו, ומשימת הנחלתו מוטלת על כולנו. עלינו מוטלת החובה ללמד את לקחי השואה ולהעבירם מדור לדור".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום