ברוך אתה ה’ אלוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על ספירת העומר
הרחמן הוא יבנה בית המקדש ויחזיר העבודה למקומה במהרה בימינו אמן:
לַמְנַצֵּח בִּנְגִינֹת מִזְמוֹר שִׁיר: אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ סֶלָה: לָדַעַת בָּאָרֶץ דַּרְכֶּךָ בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישׁוֹר וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ: יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים וְיִירְאוּ אֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ:
אָֽנָּֽא בְּכֹֽחַ. גְּדוּלַת יְמִינֶֽךָ. תַּתִּיר צְרוּרָה:
קַבֵּל רִנַּת. עַמֶּֽךָ שַׂגְּבֵֽנוּ. טַהֲרֵֽנוּ נוֹרָא:
נָא גִבּוֹר. דּֽוֹרְשֵֽׁי יִחוּדֶֽךָ. כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
בָּֽרְכֵֽם טַהֲרֵם. רַחֲמֵי צִדְקָתֶֽךָ. תָּמִיד גָּמְלֵם:
חֲסִין קָדוֹשׁ. בְּרֹב טֽוּבְךָֽ. נַהֵל עֲדָתֶֽךָ:
יָחִיד גֵּאֶה. לְעַמְּךָ פְנֵה. זֽוֹכְרֵֽי קְדֻשָּׁתֶֽךָ:
שַׁוְעָתֵֽנוּ קַבֵּל. וּשְׁמַע צַעֲקָתֵֽנוּ. יוֹדֵֽעַ תַּעֲלוּמוֹת:
(בלחש): בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
היום חמישה-עשר ימים לעומר, שהם שני שבועות ויום אחד. הרחמן הוא יבנה בית המקדש ויחזיר העבודה למקומה במהרה בימינו אמן.
חסד שבתפארת. ספירת התפארת מסמלת את האיזון, את דרך האמצע. הרמבם הוא זה שהסביר כמה חשוב לצעוד בדרך האמצע המוסרית. אבל אפילו הוא, חרג לפעמים מהכללים שלו ואמר. יש מקומות שבהם פשוט צריך לנטות לכיוון החסד. למשל: בין גאווה לשפלות הרוח יש את דרך האמצע של הרמבם – הענווה. אבל, אומר הרמבם, אפשר לנהוג במידת חסידות ולנטות מעט מהענווה אל שפלות הרוח. דרך האמצע היא נהדרת – אבל כשאנחנו חייבים לנטות קצת, זה תמיד יהיה לצד החסד, כי כמו שהגמרא אומרת, אנחנו מטבענו ביישנים רחמנים וגומלי חסדים. האיזון שלנו נוטה לצד החסד בטבעי. חסד שבתפארת – גם כשאנחנו שואפים לאיזון, לצדק וליושר – אנחנו לפני הכל גומלי חסדים.
לצפייה בסרטון הקודם:
https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%90%d7%a8%d7%91%d7%a2%d7%94-%d7%a2%d7%a9%d7%a8-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%a8-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%91%d7%92%d7%91/