חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תא"ל במיל׳ אמיר אביבי: "רק כך נוכל להביא לשחרור חטופים"

ראיון עם תא"ל אמיר אביבי, יו"ר תנועת "הביטחוניסטים", על האופן בו ישראל תצליח לשחרר את כלל החטופים שנמצאים בעזה

שתפו :

תא"ל במיל׳ אמיר אביבי נשאל על היוזמה הסעודית, המציעה להכניס כוח רב לאומי של מספר מדינות ערביות לעזה, להקים ממשלה זמנית של מומחים שתשלוט בה, ולאחר 4 שנים הרשות הפלסטינית תשלוט שם באופן סופי.
על שאלה זו משיב תא"ל במיל׳ אביבי שמוקדם לדון ביום שאחרי וקודם צריך לנצח במלחמה ולהשמיד את החמאס, ובשלב זה, אין להכניס גורם נוסף לאיזור.
לדבריו, הפתרון בעזה יצריך תהליך, שתחילתו בשלטון ישראלי צבאי בעזה, כי ישראל צריכה אחריות ביטחונית מוחלטת, וחופש פעולה מבצעי מוחלט, בכל מקום ברצועה. רק לאחר מכן יהיה שלטון מקומי המבוסס על החמולות המקומיות, שאליהן אפשר לצרף מומחים מסעודיה או מהאמירויות כדי להקים גוף ביורוקרטי, שיפרק את הרדיקליות המקומית, ויבנה מערכת חינוך אחרת "המנתקת מהאוכלוסיה את השורשים האיסלמיסטיים הרדיקליים".

צילום תמונה: פלאש 90

תא"ל במיל׳ אביבי מתנגד להקמת ממשלה ערבית בעזה, כי אז ישראל מאבדת את האחריות הכוללת, וצה"ל לא יוכל לשלוט במתרחש בעזה. הוא מוסיף שאחריות ישראל כלפי תושבי הדרום וכלל אזרחי המדינה, ש"לעולם לא יחזור טרור לעזה", ואת זאת ניתן לעשות רק בשליטה ביטחונית של ישראל.
אביבי מציין שככל שהחמאס יוכרע צבאית, כך תהיה יותר נכונות מצדו לשחרר את החטופים, משום שכשחיי המחבלים על הכף, הם לא יוכלו לבוא בדרישות. תא"ל אביבי פוסל אפשרות להפוגה של חודש במלחמה, מפני שהדבר יסכן ביותר את חיילי צה"ל.
אביבי סבור שישראל צריכה למצוא איזון כדי להשיג את שתי מטרות המלחמה של שחרור חטופים וניצחון צבאי ו"אין לישראל אופציה לא לנצח". הוא מוסיף שישראל אינה יכולה לקבל את כל החטופים, להפסיק את המלחמה ולהפסיד בה, כי "התוצאות יהיו הרות אסון לישראל".
הניצחון במלחמה בעזה יחזיר את החטופים, קובע תא״ל אביבי, ולכן אין סתירה בין מטרות המלחמה.

צפו בראיון.

dvir
Author: dvir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רפאל
רפאל
4 חודשים לפני

השמאל רצו מלחמה ודיברו מלחמה והנה יש מלחמה
היא עברה מקפלן לעזה אילו החוק היה פועל כראוי נגד ההפגנות ומדורות על כבישים מהירים וגורמים צער למאות אלפי אזרחים תמימים ואילו גם המשטרה ומערכת המשפט והממשלה היו נוקטים בייד קשה נגד ארנכסטים שמנעו מיהודים להתפלל לבורא עולם ביום הכפורים
כניראה שלא היה האסון ב 7 אוקטובר
🤏 אך בעשור לחודש השביעי הזה יום הכפורים הוא מקרא קודש יהיה לכם ועניתם את נפשתיכם :
ה׳ ירחם 🌿

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום