חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב יגאל לוינשטיין: "הלוחמות גיבורות – לא זו הסוגיה!"

הרב יגאל לוינשטיין בראיון מפתיע אומר כי גבורת הלוחמות כלל לא הפתיעה אותו ובעיניו זו מעולם לא היתה הסוגיה וכי אין לו שום כוונה להתערב לצבא בהחלטותיו

שתפו :

פלאש 90

רבות מדובר היום על גבורת הלוחמות במלחמת שמחת תורה. יש הרואים בכך הוכחה ניצחת כי שירות נשים ביחידות הלוחמות הוא דבר נכון ומוצלח.

שאלנו את הרב יגאל לוינשטיין ראש מוסדות ״בני דוד״ בישוב עלי, האם רוח הגבורה הנשית הזו שינתה את דעתו בנושא הלוחמות בצה"ל. הרב פתח, "אני מתפלא שאנשים חשבו שנשים אינן גיבורות. חנה סנש לא היתה גיבורה? הסוגיה מעולם לא היתה על הגבורה שלהן והיכולת שלהן והתרומה שלהן לבטחון המדינה". לחיזוק דבריו נותן הרב לוישנטיין סקירה על גבורת והצלחת נשים במלחמות לאורך הסטוריה.

צבא העם
צילום: פלאש 90

 

אז היכן אם כן הבעיה בשירות לוחמות? שאלנו. והרב לוינשטיין הסביר את עמדתו, "הסוגיה היא פנים דתית! ונוגעת לזהות היהודית ועתיד היותנו פה בארץ הזאת. לנשים יש יתרון גדול על גברים בתחום שלא מדברים עליו. זו סוגית היכולת להמשיך את הזהות היהודית לדורות הבאים. קוראים לזה – יראת שמים. היכולת של נשים היא לעורר את הרצון אל הקודש, אל התורה, אל אהבת השם. אנו רואים ששירות בסביבה חילונית בצבא גורמת לאנשים לאבד יראת שמים. אנחנו נותנים תעדוף ליראת השמים של הנשים מצד האחריות הלאומית על הדורות הבאים. אמנם יש בנות בודדות בעלות אופי חזק שאין למנוע מהן ללכת לצבא".

הרב לוינשטיין אינו רואה בצבא גורם מחלן. לגישתו הסביבה החילונית משפיעה על האדם שהוא ביסודו יצור חברתי שמושפע מסביבתו. זו הסיבה שהוקמה מסגרת ישיבות ההסדר. הרעיון של המכינות הוא רעיון נועז שדורש בנין אישיותי מאד חזק.

הרב לוינשטיין מתייחס למערכת היחסים המורכבת עם מפקדי הצבא שלא תמיד עומדים בהסכמים שערכו איתם על מנת לאפשר אפילו שירות בנות.

הרב יצחק זאגא פנה לרב לוינשטיין ושאל האם בהגדירו את סוגיות הלוחמות כענין "פנים דתי" הוא בעצם מביע הסכמה או סוג של אי-התערבות בנושא ככל שמדובר בלוחמות חילוניות? תגובת הרב לוינשטיין היתה מפתיעה ביותר. אתם מוזמנים לשמוע את תשובתו.
צפו בראיון המלא.

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ראובן
ראובן
4 חודשים לפני

הרס הדת!
הבנות בסדר גמור, אבל מה עם הבנים שסביב…

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום