חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך אפשר לתקן את בג"צ לאחר הפסיקה התקדימית?

אלון גולדברג, פעיל פוליטי ליברלי, סבור שישנה דרך לשנות את בית המשפט העליון למרות הפסיקה התקדמית שפסק בית המשפט שלא כחוק

שתפו :

פלאש 90

השבוע אירע מקרה היסטורי שפגע קשות ביסודות הדמוקרטיה – המהפכה החוקתית השניה של בית המשפט העליון. בית המשפט העליון הכריע ברוב של 8 מול 7 שופטים לפסול חוק יסוד.

צילום: הדס פרוש פלאש 90

משמעות הדברים היא שבית המשפט העליון למעשה הגדיר את עצמו כריבון משום שהוא זה שיכול לומר תמיד את המילה האחרונה גם במקרה של חקיקת חוקי יסוד. אלון גולדברג, פעיל ליברלי, סבור שיש רק דרך אחת לשים סוף למצב הזה. "הדרך הכי טובה זה לשבת ולדבר עם אנשים שרוצים, ולהתקדם להצעות פשרה".

גולדברג סבור שהמטרה היא "להוציא את הפוליטיקה מבית המשפט בכל דרך אפשרית"  ואת זה אפשר לעשות על ידי יצירת שיח, יצירת דיון אמיתי וכנה שעל ידו נצליח להגיע לעמק השווה.

צפו בקטע מהראיון.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
4 חודשים לפני

האם אפשר לשבת עם אנשים שרוצים לדבר, כשיש אנשים, שלא רק שלא רוצים לדבר, אלא מוכנים לשרוף על זה את המדינה – אפילו עכשיו בזמן מלחמה וגם בעתיד אחריה – ולאיים לרצוח אנשים ברחובות שלא חושבים כמוהם (קרי, תומכי רפורמה במערכת המשפט, בעיקר ימנים)? קשה לי להאמין. לפחות לא כל עוד אותה קבוצת מיעוט רדיקלית ואלימה עדיין פועלת באותן דרכים וכל עוד נציגי הציבור באופוזיציה תלויים בחסדה של אותה קבוצת מיעוט, מפחד פן יבולע להם. וכמובן, שהם לא רואים לא במהלך הרפורמה ולא בקואליציה שקדימה אותו כלגיטימיים. אז לפני שמדברים על הסכמות רחבות ושיח ציבורי, צריך לטפל בבעיות האלה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום