חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל׳ יצחק בריק: "אלה שני הרמטכ"לים שהקטינו את הצבא באופן נורא"

האלוף במיל׳ יצחק בריק מציג את הרמטכ"לים שהקטינו את כוחו של צה"ל והביאו אותנו למצב בו אין לצה"ל כח ללא ארה"ב

שתפו :

האלוף יצחק בריק מציע תוכנית להיערכות ישראל למלחמה, ובה הוא מפרט את "עקרונות המענה נגד מתקפת טילים כוללת", 250 אלף הטילים המופנים לעבר ישראל. התוכנית הוצגה לנפתלי בנט כשהיה ראש ממשלה, לשרי ביטחון ולרמטכ"ל, עוד לפני המלחמה בעזה.

האלוף בריק מזכיר את הפתרון שצה"ל הציע לבעיית הטילים המופנים נגד ישראל, ומסביר שפתרון זה אינו מספק, כי הכלים שבידי צה"ל עולים הון רב והם לא יתנו מענה לזמן ממושך.

האלוף יצחק בריק מספר כי בתקופת הקורונה השתמשו בצבא בשיחות זום הפתוחות לעולם, וגם השיח כיום בצבא הוא "באמצעות סמרטפונים, ולא במערכות ששומרות על הסוד", ומשום כך, מוטב שהציבור הישראלי, שהוא הריבון, ידע את האמת וידרוש ממנהיגיו לפעול למען בטחונו.

בראיון מרחיב האלוף בריק על חיל הטילים, ומדוע הקמתו תעלה פחות למדינת ישראל, ותתן מענה לאיום הטילים נגדה.

"צבא קטן וטכנולוגי טוב לשוויץ, הוא לא טוב לישראל", קובע האלוף בריק, ומוסיף שאהוד ברק היה אבי הרעיון ובוגי יעלון יישם אותו, כשקיצץ אלף טנקים כי "אין לטנקים כבר משמעות בשדה הקרב", ולאחריו קיצץ גנץ עוד 600, וכוכבי עוד 200, ואצל אייזנקוט קיצצו את הארטילריה. "הם חשבו שהמלחמות נגמרו, וגם כשהאיום הלך וגדל הם המשיכו לקצץ, מתוך אותה קונספציה", כך שהיום הצבא אינו מסוגל לתת תשובה בכמה זירות במקביל, "ומה עוזרת הטכנולוגיה אם אי אפשר לתת תשובה במקביל בכמה זירות?" שואל בריק.

בעיה נוספת, שמעלה האלוף יצחק בריק, היא הטכנולוגיה שנרכשה במיליוני דולרים, אך החיילים בשטח אינם יודעים להפעיל אותה, כי לא אימנו אותם להשתמש בה, כך שלמעשה, אין לישראל גם טכנולוגיה.

מסקנותיו הן, שיש להגדיל את הצבא ואת הארטילריה, כי כרגע צה"ל הוא "צבא קטנטן ולא מוכן".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
טלי
טלי
4 חודשים לפני

מביש שזה הצבא. ואלה הגנרלים שלנו, אהוד ברק שמתראיין מעל כל תדר אפשרי, אבי התפיסה הרשלנית וגנץ שמעדיף את חיי המחבלים על חיי חיילי גולני. ואת המילה קונספציה יש להחליף במילים רשלנות וחובבנות. כי קונספציה תהווה לכל הרשלנים אליבי להתחמקות מאחריות. בעוד הם אלה שטוו את המלכודת שהביאה לטבח עם.

אזרח פטריוט
אזרח פטריוט
4 חודשים לפני

גנץ קיצץ בטנקים אבל לא בפנסיה התקציבית הענקית שלו ושל רמטכלים אחרים. להיפך….

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום