Search
Close this search box.

איך עושים קידום אתרים ?

שתפו :

pixabay

בעולם הדיגיטלי של היום, קידום אתרים הוא כלי חיוני עבור כל עסק שרוצה להצליח. קידום אתרים מאפשר לאתר שלכם להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, ובכך למשוך יותר גולשים ולהגדיל את החשיפה שלכם.

קידום אתרים הוא תהליך של שיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש כמו  GOOGLE,Yandex ,BING ודומיהם. קידום אתרים אורגני שעליו נדון במאמר, הוא תהליך של שיפור דירוג האתר באופן טבעי, ללא תשלום לגוגל, לעומת קידום אתרים ממומן (בלועזית: PPC-(Pay Per Click שהינו תהליך קידום מבוסס קמפיין מוגדר תקציב אותו משלם בעל האתר לגוגל.

קידום אתרים אורגני או או בשמו המקצועי: "(Search Engine Optimization) SEO הוא תהליך ארוך ורב-שלבי, שיכול להימשך חודשים ואף שנים. עם זאת, אם נעשה בצורה נכונה, הוא יכול להניב תוצאות משמעותיות עבור האתר, כמו למשל עלייה בכמות התנועה לאתר, שיפור המודעות למותג והגדלת המכירות/לידים וכיו"ב גם הגדלת הכנסות העסק שלו שייך האתר.

מהם הגורמים המשפיעים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש?

גוגל ושאר מנועי חיפוש מובילים, משתמשים במגוון ענק של גורמים כדי לקבוע את דירוג האתר בתוצאות החיפוש. המשתנים העיקריים כוללים:

  • תוכן התוכן של האתר הוא הגורם המשפיע ביותר על דירוג האתר.  התוכן צריך להיות איכות, רלוונטי לתחום האתר, מעניין עבור הגולש (ומניע לפעולה שאתם מעוניינים שהגולש יבצע, ברוב המקרים) וכתוב בצורה ידידותית למנועי חיפוש.
  • מבנה האתר: האתר צריך להיבנות בצורה בה היררכיית התוכן היא ברורה למדי והאצר נוח לניווט.
  • קישורים מאתרים חיצוניים לאתרכם: קבלתן של הפניות (קרי, קישורים) מאתרים חיצוניים (איכותיים ורלוונטיים לתחום עיסוקו של אתרכם) לאתר שלנו, מעידים על איכות האתר מבחינת מנועי החיפוש והם מדרגים טוב יותר אתרים שהם תופסים כסמכותיים.
  • גורמים טכניים: היבטים טכניים של האתר כגון מהירות טעינת האתר, בטיחות האתר (פרוטוקול HTTPS, סליקת אתר מאובטחת וכו') ונושאים נוספים יכולים גם הם להשפיע על הדירוג.

 

מהם השלבים העיקריים בקידום אתרים בגוגל?

רגע לפני שמתחילים את קידום האתר ישנם כמה שלבים חשובים שכדאי להכיר וכדאי לוודא שמקדם האתר שבחרתם מכיר גם כן.

השלב הראשון בקידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח: במחקר זה, נזהה את הביטויים והמשפטים שבהם משתמשים הגולשים כדי לחפש את המוצרים / השירותים שלנו. למקדמי האתרים המקצועיים יש את הכלים המתקדמים והעדכניים ביותר לביצוע מחקר מילות מפתח כמו למשל Google Keyword Planner,  Semrush (מערכת AI שנותנת מיפוי מדויק להרבה יותר למילים / ביטויים לחיפוש), השלמה אוטומטית של גוגל בשורת החיפוש, rank ranger (תכנה העוקבת אחר ביטויי מפתח פופולריים בגוגל) ודומיו.

מחקר מתחרים: לאחר שזיהינו את מילות המפתח הרלוונטיות, אנו צריכים ללמוד מה עושים המתחרים שלנו. במחקר זה, נבדוק את מיקום האתרים של המתחרים בתוצאות החיפוש, את איכות התוכן שלהם, את היקף הקישורים הפנימיים והחיצוניים לאתרים שלהם ועוד.

אופטימיזציה באתר ("("Onsite SEO: לאחר שזיהינו את מילות המפתח והמתחרים שלנו, אנו צריכים לבצע שינויים באתר שלנו כדי לייעל אותו עבור מנועי החיפוש. שינויים אלו יכולים לכלול:

  • שימוש במילות המפתח הרלוונטיות בכותרות, בתיאור, בתוכן ובתגיות ALT של התמונות
  • בניית היררכיה נכונה של התוכן באתר.
  • שיפור הקריאות והנגישות של האתר.
  • הוספת תוכן איכותי ומקורי.
  • יצירת קישורים פנימיים בין הדפים באתר – בין נושאים עם הקשר ברור ביניהם.

קישורים חיצוניים: קישורים חיצוניים הם אחד הגורמים החשובים ביותר לקידום אתרים אורגני. קישורים חיצוניים איכותיים מאתרים אחרים מעידים על איכות האתר שלנו ומסייעים לגוגל לדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

ניתן להשיג קישורים חיצוניים באמצעות מספר דרכים, למשל: יצירת תוכן איכותי ומקורי שאחרים ירצו לקשר אליו, שיתוף פעולה עם אתרים אחרים, מעורבות ברשתות חברתיות, יצירת קישורים מאינדוקס (כאשר האתר שלכם "מאונדקס", הוא הופך נגיש יותר לגולשים, ומגדיל את הסיכויים שהוא יופיע בתוצאות החיפוש.)

ניטור וניתוח הנתונים המתקבלים מהאתר לאורך תקופת זמן: חשוב לפקח על התקדמות הקידום של האתר ולבצע שינויים בהתאם לצורך. לשם כך, ניתן להשתמש בכלים כמו , Google Analytics, Google Search Console ועוד.

קידום אתרים אורגני הוא תהליך מורכב, אך הוא צפוי להיות בעל השפעה משמעותית על הצלחתו של האתר לייצר עבורכם חשיפה עשירה באינטרנט וכמובן מכירות. אם אתם מחפשים להגדיל את התנועה לאתרכם, לשפר את המודעות למותג שלכם ולהניב עסקאות כתוצאה מהנכס הדיגיטלי שלכם, קידום אתרים אורגני- SEO הוא דרך מצוינת לעשות זאת.

האם כל בעל אתר צריך לעשות קידום אתרים?

אחת השאלות אותן שואלים רבים מבעלי העסקים / אתרים בנסותם להבין האם מומלץ להם לבצע קידום אתרים מקצועי לאתר העסק. ובכן, התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית ותלויה במספר גורמים, שכדאי לתת עליהם את הדעת טרם קבלת ההחלטה, למשל:

  • מהי מטרת האתר?אם מטרת האתר היא להביא תנועה של גולשים, אזיי קידום אתרים הוא כלי חשוב ביותר שיכול לסייע בכך.
  • נישה תחרותית: אם האתר / העסק פועל בנישה תחרותית, הכרחי ביותר לעשות קידום אתרים על מנת להתבלט מעל המתחרים.
  • מסגרת התקציב:קידום אתרים דורש השקעה של זמן ומשאבים ולכן יש לקחת בחשבון את התקציב העומד לרשותכם, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

באופן כללי ניתן לומר שככל שהאתר חשוב יותר לעסק או לפעילות שלכם, כך חשוב יותר לקדם אותו. אתרים של עסקים, ארגונים, מותגים, מוצרי צריכה, שירותים וכן אתרים המציעים מידע או תוכן רלוונטי לקהל יעד רחב, יכולים וצפויים להפיק תועלת רבה מקידום האתר.

מהם היתרונות של קידום אתרים?

  1. הגדלת החשיפה של האתר: קידום אתרים עוזר לאתר להופיע במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש, מה שמגדיל את סיכויי הגולשים למצוא אותו.
  2. הגדלת התנועה לאתר: כאשר האתר שלכם מופיע במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש, יותר אנשים יכנסו אליו.
  3. שיפור המכירות והרווחים: קידום האתר מביא להגברת המכירות והרווחיות של העסק שלכם.

עם זאת, חשוב לציין שקידום אתרים הוא תהליך מורכב שדורש ידע וניסיון. אם אינכם בטוחים איך לקדם את האתר שלכם, מומלץ להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי ומנוסה.

כמה טיפים נוספים לקידום אתרים אורגני:

  • "..סבלנות לא קונים בשום חנות…" : כאמרת הפתגם המפורסם, קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך, וייתכן שיעברו חודשים עד שתראו תוצאות במיוחד אם מדובר בנישה תחרותית או אם האתר שלכם חדש.
  • קידום אתרים אורגני הוא תהליך תחרותי – ככל שיש יותר אתרים שמתחרים על אותן מילות מפתח, כך יהיה קשה יותר להופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש. מקדם אתרים מקצועי ומנוסה יידע לאתר מילות / ביטוי חיפוש שונים מהמתחרים, שיבליטו אתכם יותר.
  • היו עקביים: חשוב להמשיך ולבצע פעולות קידום באופן קבוע כדי לשמור על ההתקדמות.
  • "איכות" היא לא מילה גסה: חשוב להתמקד ביצירת תוכן איכותי ומקורי שיעזור למשתמשים למצוא את האתר שלכם ולא באמצעות הקלדת שם העסק / שמכם בחלונית החיפוש.
  • מקדם אתרים / חברה המתמחה בקידום אתרים: כפי שצוין, לאתר שלכם מגיע את הקידום הטוב ביותר ולכן, חשוב לשכור את שירותיו של מקדם מקצועי או חברה המתמחה בקידום אתרים אורגני שתדע לאפיין את העסק והאתר שלכם ותגבש עבורכם תכנית קידום מותאמת וכזו שתביא תוצאות / לידים איכותיים ומניבים.

לסיכום

קידום אתרים הוא תהליך מורכב אך חשוב, שיכול לסייע לכם להצליח בעולם הדיגיטלי. אם אתם רוצים להתחיל לקדם את האתר שלכם, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח, לכתוב תוכן איכותי ולבדוק את האתר שלכם באמצעות כלים מיוחדים. אם אתם לא בטוחים איך להתחיל או אם אתם רוצים לקבל תוצאות מהירות יותר, תוכלו לפנות לחברת קידום אתרים מקצועית.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אלעד גושן
אלעד גושן
6 חודשים לפני

תודה רבה. זה נושא שעניין אותי והמאמר הזה כיסה אותו בצורה יפה ושיכנע אותי לקחת את השירות הזה עבור העסק שלי

מאיר כהן
מאיר כהן
6 חודשים לפני

תודה רבה. המאמר מאוד ענייני ועוזר לי כבעל עסק להבין יותר את התחום ולבוא עם ידע מקדים לחברה שתקדם אותי

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום