חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר החוץ הרוסי משווה בין זלנסקי לנאצים וטוען שהיטלר היה יהודי

זעם בישראל על הדברים של שר החוץ הרוסי לברוב. משרד החוץ זימן את שגריר רוסיה לשיחת הבהרה

שתפו :

זלנסקי
נשיא אוקראינה ולדמיר זלנסקי

בהתבטאות חריגה למדי בראיון לתקשורת האיטלקית משווה שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב בין נשיא אוקראינה ולדמיר זלנסקי לנאצים: "זלנסקי? האנטישמיים הכי גדולים הם יהודים, אפילו היטלר היה ממוצא יהודי". בישראל גינו בחריפות את הדברים הקשים של לברוב.

ראש הממשלה בנט אמר: "אני רואה בחומרה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי. דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה. שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל. כפי שכבר אמרתי, שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה. יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי".

שר החוץ יאיר לפיד: ״דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות״. בעקבות דבריו החמורים של שר החוץ הרוסי זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה עם סמנכל אירו-אסיה.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a2%d7%aa%d7%99%d7%93%d7%9f-%d7%a9%d7%97%d7%96%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%aa-%d7%a8%d7%95%d7%a1%d7%99%d7%94-%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%97%d7%95/

גם גלעד קריב, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט גינה את הדברים ואמר: "‏דבריו של שר החוץ הרוסי בעניין שורשיו היהודים של היטלר מהדהדים דעות אנטישמיות מכוערות ומסוכנות והם מצטרפים לשימוש הנלוז והבזוי של רוסיה בזכר זוועות מלחמת העולם השניה כדי להצדיק את תוקפנותה. מן הראוי שמדינת ישראל תגיב באופן רשמי וחריף להתבטאות הזו".

יו"ר יד ושם אמר כי:" דבריו לברוב מופרכים, הזויים, מסוכנים וראויים לכל גינוי. לברוב עוסק בהיפוך של השואה: הפיכת הקורבנות לפושעים, זאת על בסיס קידום טענה מופרכת לחלוטין כאילו היטלר היה ממוצא יהודי.  לא פחות חמור הוא כינויים של האוקראינים וזלנסקי כנאצים. זהו עיוות מוחלט של המושג ופגיעה בקורבנות הנאציזם".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום