חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איש השב"כ לשעבר: "זו הסיבה שסינוואר הסכים לעסקת החטופים הראשונה"

ראיון עם בכיר בשב"כ לשעבר, ויקטור בן עמי, על הביקורת של כל יושבי האולפנים על התנהלות הלחימה של צה"ל

שתפו :

ויקטור בן עמי, איש השב"כ לשעבר, מתייחס לתופעה – שבה לכל אחד יש דעה אודות מה שצריך לעשות, וכל אחד יודע מה בדיוק קורה בדרג המדיני ובדרג הצבאי: "מה שרואים מכאן, לא רואים משם, ומי שנושא באחריות, בוודאות מכיר את המידע והיכולות, שיש לנו באמת, הרבה יותר טוב מכולנו".

בן עמי מוכן לקבל ביקורת מדי פעם, אך מבקש שמי שפוסל מהלכים, שיוסיף מה כן כדאי לעשות ומדוע ויהיה זהיר, כי "יש רעיונות שלא כדאי שייאמרו בכלל". יחד עם זאת, מבין בן עמי, שאזרחי ישראל נמצאים במלחמה, והם רוצים לדעת ולהבין, והתקשורת רוצה לענות על הצורך.

בן עמי מציין שהתוכנית של צה"ל אינה חדשה, והוא עצמו מכיר אותה, עוד טרם מבצע "עמוד ענן". הוא מרחיב, שהחשיבה בתוכנית היתה, לא לפעול כבעבר אלא לחלק את הרצועה לארבעה חלקים, כשבכל חלק יש אוגדה הפועלת בו והאוגדות כולן פועלות במקביל ולא בטור.

הוא מסביר, כי לחימה לאורך זמן פחות טובה לישראל, משום שישראל לא יכולה להילחם לאורך זמן ממושך מאוד. לצערו, הצבא פעל בטור ולא במקביל. לדעתו, אחת הסיבות היתה, "ההפחדה של התקשורת" ושל גנרלים לשעבר. הוא חושב שהצבא פעל היטב, "בצורה מושכלת ומחושבת", כדי לשמור עד כמה שאפשר על חיי החיילים. אמנם יש לכוחותינו נפגעים רבים, וכ-200 מחיילינו נהרגו, אך הוא מדגיש, שיש להבין שהמלחמה קשה וצפופה, וכ-9000 מחבלי חמאס חוסלו עד כה.

ויקטור בן עמי משיב גם לשאלות הבאות: מהי משמעות המטח האחרון מצפון הרצועה לעבר ישראל? מה מבחינתו ייחשב לסיום המשימה של צה"ל? מה דעתו על הפסקת הלחימה לצורך עסקת חטופים? ואיך ישראל צריכה להגיב לדרישות האמריקנים?

 

למענה על הסקר הגדול:
https://bit.ly/SurveyTov

 

dvir
Author: dvir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום