Search
Close this search box.

עסקת החטופים עלולה לסיים את המלחמה

המזרחן ד״ר דורון מצא מבקש להעיר את המפנטזים הפוליטיים ולהציב מולם את מראת המציאות שבה גן העדן הוא של שוטים והגאולה מדומיינת

תגיות

שתפו :

גל תקיפות אמריקניות בסוריה ובמערב עיראק שכוונו נגד מיליציות פרו איראניות ומשמרות המהפיכה.
85 אתרים ו-125 פצצות ובנוסף – השתתפות סמלית של חיל האוויר הירדני בתקיפות על רקע הפרת הריבונות הירדנית באירוע שבו הותקף מתקן אמריקני בגבולות הממלכה.
זה לא רע מבחינת ישראל. אבל אין בכך לשנות את תמונת המציאות האסטרטגית ביחס לארה״ב, איראן והצפוי באיזור. כמו שנאמר בפרסומת ההיא: זה טוב מאוד אבל לא מצויין.
לא הותקפו אתרים בתחומה של איראן ומבחינה זו האמריקנים (כמונו) מתעסקים עם השלוחות ופחות עם המקור, וכנראה זה לא יביא את ממשל ביידן לסגת מתוכניותיו לגבי עיצוב המזה״ת בהקשרי המלחמה בעזה.
ובהקשרי המלחמה בעזה – העסק נמצא בסימן של המתנה, ולא ממתינים לגודו של סמואל בקט אלא לחמאס של יחיא סינואר, שכמו נותן את הטון בכל תיאטרון האבסורד של המלחמה בעזה ושל אירוע שחרור החטופים.

מדוע אירוע? כי ברוח דברים קודמים שנכתבו על העסקה ועל בסיס פרטים נוספים שדולפים אודותיה (למשל בעניין משך ההפוגה שכנראה מתוכננת באורכה לתקופה שאף ארוכה יותר מתקופת ימי המלחמה עד כה) מדובר באירוע שיש לו פוטנציאל ברור לסיים את המלחמה בעזה ולהתחיל את המלחמה מבית (שכבר רוחשת מתחת ובמידה מסוימת גם מעל פני השטח).
כולם מחממים מנועים: אלה שיפילו את הממשלה אם זו לא תחזור למלחמה, ואלה שמבחינתם העסקה היא הזדמנות פז למימוש הפנטזיות הפוליטיות שלהם בדמות עצירה ובחירות במשמעות של גן עדן ותחילת גאולה (גם אם מדובר בגן עדן של שוטים ובגאולה מדומיינת לחלוטין).
ההמתנה הניצחית לגודו במחזה המדומיין כמוה כהמתנה לסינואר במחזה האמיתי של המלחמה. שתיהן מותירות ויותירו טעם מריר ובלתי מספק של מציאות שלכאורה לא קורה בה דבר אבל היא הדבר הכי משמעותי שבכל זאת מתקיים.
ביהודה ושומרון, עלייה בפעילות של צה״ל. ביממה האחרונה היא מתמקדת באיזור שכם, גם כן בצפון השומרון. שוב חמושים, שוב גדודי חללי אל אקצה, שוב אם חשבנו משהו טוב על פת"ח ושות' כדאי שנחשוב פעמיים. גם פה, חיכינו לגודו שנים על שנים, וראו איזה פלא, הוא לא בא וגם לא מתכנן לבוא.

ד״ר דורון מצא הוא מזרחן. מומחה בתחום הסכסוך וערביי ישראל. לשעבר בכיר במערכת הבטחון.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
5 חודשים לפני

המלחמה הסתיימה ברגע שהתחילה לא יעשו מה שהבטיחו ככה פוליטיקה עובדת
אין אמונה לא בביבי ולא באף אחר מחבורת הלשעברים שנדבקו לכסא כל מנהיגי הצבא שמנהיגים את המדינה לא יתכן שכל הרמטכלים ישלטו לא כל חייל גם אם מומחה בביטחון לא מבין בניהול מדינה

נהוראי
נהוראי
5 חודשים לפני

השמאל הקיצוני תומך החמאס השתלט על חלק גדול ממשפחות החטופים .
כל ממשל מתוקן היה נלחם בשמאלנים הללו ומכניס אותם לכלא יחד עם אסירים בטחוניים .

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום