Search
Close this search box.

פרטים חדשים על הפיגוע באלעד: אחד הנרצחים הסיע את המחבלים לזירה

המחבלים עוד לא נתפסו, החיפושים מתמקדים באזור אלעד וראש העין. במשטרה מבקשים שלא לעצור לטרמפיסטים

תגיות

שתפו :

פיגוע באלעד
צילום: יוסי אלוני, פלאש90

בפיגוע בצאת יום העצמאות נרצחו שלושה יהודים, אחד מהם הוא אורן בן יפתח הי"ד, נהג הסעות. לפי הפרטים החדשים שפורסמו הוא הכניס את המחבלים לתוך העיר. בהגיעם למקום שביקשו תקפו המחבלים את בן יפתח בגרזן וסכין, הוא נלחם איתם, הצליח לפצוע אחד מהם אך לבסוף נפטר מפצעיו.

נופר, אשתו של אורן בן יפתח הי"ד התייחסה לפרטים החדשים אודות בעלה בפוסט בפייסבוק שעלה בצאת השבת. היא רשמה כך "עם ישראל, תחוסו עלינו בשעה הקשה שלנו. מבקשת תקראו את תגובת המשפחה על ההכפשות כנגד בעלי ותבינו כמה רוע יכול להיות כשהאצבע קלה על המקלדת. תנו לנו בבקשה להתאבל בימי השבעה מבלי לעסוק בהתגוננות מפני התקפות מרושעות".

פיגוע באלעד
משפחתו וחבריו של בן יפתח הי"ד בלוויה. צילום: פלאש90

ממשפחת בן יפתח נמסר "אנו מזועזעים מהשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת בניסיון המתועב לקשור את בננו האהוב אורן הי"ד לפיגוע הנפשע שהוא בעצמו קורבן שלו. אורן עבד כנהג הסעות ישר ותמים שעבד לפרנסתו. כמו שנהג מונית לא בודק מי עולה לו למונית ככה לא נדרש ממנו לבדוק אישורי עבודה או שהייה. וזאת בניגוד לקבלן שמעסיק פועלים. אורן הסיע רב לשיעור תורה ועל כך אין מחלוקת. על פי הנאמר בתקשורת, ייתכן שבסיום הנסיעה הזו התבקש להסיע פועלים לשיפוץ בית כנסת וכך עשה רק מבלי לדעת כמובן שזו נסיעת המוות שלו. לפי הידוע לנו אורן נאבק כמו גיבור במרצחים המנוולים שתקפו אותו עם הגיעו לבית הכנסת בגרזן וסכין וטבחו בו כמו בתקופות הכי אפלות בגולה של טבח יהודים. המשפחה כעת מתמקדת באבל הקשה שהוא מכה נוספת בסדרה של אסונות שפקדו את המשפחה בשנים האחרונות. כל מחשבותינו הם לסייע לאלמנה ול-6 הילדים להתמודד עם השבר הנורא. כולנו תקווה שהמחבלים הארורים ייתפסו ויוצאו להורג בדיוק באופן שהם סיימו את חייו של אורן הי"ד".

פיגוע באלעד
מפכל המשטרה בפגישה עם ראש העיר אלעד. צילום: יהודה שליזינגר

החיפושים אחר המחבלים לא תמו, 48 שעות לאחר הפיגוע הקשה בו נרצחו אורן בן יפתח אלעד בועז גול, ויונתן חבקוק, המחבלים שרצחו אותם עוד לא נמצאו. אתמול הגיע מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי לחפ"ק בעיר אלעד ונפגש עם ראש העיר, מאיר פורוש, פיקוד מחוז מרכז, גורמי צה"ל ושב"כ. בפגישה הגורמים קיימו הערכת מצב ולאחריה אמר המפכ"ל כי "אנו רואים שיתוף פעולה הדוק בין כל גופי הביטחון, משטרה, שב"כ וצה"ל. לא נקבל שום תוצאה למעט לכידתם של המחבלים, וזהו רק עניין של זמן עד שנשים עליהם את היד. עד שלא נתפוס אותם, אנחנו נמשיך לפעול בהיערכות הגבוהה ביותר של המשטרה עם כל הכוחות והאמצעים. הכוחות ערוכים להיתקלות חמה מתוך הנחת עבודה מבצעית שהמחבלים עדין חמושים ומסוכנים, ולא מן הנמנע שיבקשו לפגוע בכוחות הביטחון שיבואו איתם במגע".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a8%d7%a5-%d7%90%d7%9c-%d7%aa%d7%9b%d7%a1%d7%99-%d7%93%d7%9e%d7%9d-%d7%94%d7%a0%d7%a8%d7%a6%d7%97%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%98%d7%91%d7%97-%d7%91%d7%90%d7%9c%d7%a2%d7%93-%d7%94%d7%95%d7%aa/

ראש חטיבת המבצעים במשטרה, תת- ניצב שמעון נחמני התייחס אף הוא לחיפושים אחר המחבלים, הוא סקר את התקדמות המצוד בו משתתפים מאות שוטרים ולוחמים, המסתייעים בעשרות רחפנים, מסוקים משטרתיים וכלבים משטרתיים. לדבריו, "המשטרה, צה"ל ושב"כ פרוסים ועושים מערכי סריקות בצורה נרחבת, בדגש גם סביב הערים אלעד וראש העין, והיישובים הסמוכים לקו התפר הצפון-מזרחי. המאמץ שלנו הוא גם אווירי וגם קרקעי, עם כלל המשאבים הקיימים – כולל בעלי חיים ואמצעים טכנולוגיים. אנחנו 48 שעות לאחר האירוע, אבל המרדף הוא מרדף ארוך בתוואי שטח סבוך, שמחייב אותנו לעבוד בצורה יסודית וגם מחייב אותנו לעבור. הסריקות יסודיות והדבר הזה לוקח זמן".

פיגוע באלעד
מחסום משטרתי. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

קצין המשטרה הבכיר הבהיר שהנחת העבודה היא שהמחבלים עודם נמצאים בשטח ישראל "לכן המפכ"ל הנחה שכלל הכוחות יפעלו גם בתוך היישובים הקרובים, גם בקו התפר וגם בשטחים הפתוחים. על התושבים לגלות ערנות, לדווח למוקד 100 על כל אדם חשוד ולפעול בצורה זהירה – להימנע מלהגיע לקו התפר, לשטחים הפתוחים, לא לעצור לטרמפיסטים ולא לאסוף אדם שזהותו לא ידועה".

בתוך כך עיריית אלעד הודיעה שהלימודים בעיר מתקיימים כרגיל, כמו ביום שישי שלאחר הפיגוע. אך בשיחות עם חברי מועצה בעיר נשמעות קריאות כי בניגוד להודעת העירייה על תגבור המוסדות בעיר לא התווספה שום אבטחה למוסדות בעיר וכי הם לא שולחים את ילדיהם היום ללימודים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום