חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב זיני על החרדים שחוששים מפני חזרה בשאלה בצבא: "יש להם כשל חינוכי"

הרב אליהו זיני, ראש ישיבת "אור וישועה" שבחיפה, בראיון על הטענה של חלק מהחרדים החוששים מפני תהליך של חזרה בשאלה בשירות הצבאי

שתפו :

אחת הטענות המרכזיות של הציבור החרדי כאשר הוא דן בסוגיית הגיוס לצבא, היא החרדה מפני תהליך של חזרה בשאלה בשירות הצבאי.

הרב אליהו זיני, ראש ישיבת "אור וישועה" שבחיפה, שולל את הטענה הזו מכל וכל משום ש"יש כמה יחידות שהוכנו בצה"ל כמו ״נצח יהודה״ בשביל החרדים. הם מקבלים שם תנאים טובים ששום תלמיד ישיבת הסדר לא מקבל".

אם כל התנאים שהחרדים מקבלים בצבא אינם מספיקים כדי לשמור על הגחלת התורנית של הציבור החרדי, מבהיר הרב זיני: "הווה אומר שהחינוך התורני שלהם הוא חלש". הרב מציג את נסיונו האישי והקשיים בהם נתקל בשירותו הצבאי.

הרב מודה שגם מצד צה"ל יש לעשות כל מאמץ שצריך על מנת לשמור על התפיסה החרדית. ובכל זאת אומר הרב זיני: "האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו כאן? מה זה ההיגיון הזה? אין לזה שום הגיון עם התורה".

 

הצטרפו למועדון ״היחידה״

https://bit.ly/HayechidaWA

dvir
Author: dvir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אסף
אסף
2 חודשים לפני

אני לא מכיר את המקומות בצה'ל שמיועדים לחרדים בשביל לשפוט,, אבל אבל בתור חייל עם פרופיל 45 ראיתי בצה'ל מפקדות ולא מפקדים ושירות 3 שנים עם שמירות לילות שלמים חייל וחיילת לבד כל הלילה ,, וגם חיילות נשואות ,, גם בשירות במשטרה זה ככה, ,לקיים מצווה על חשבון שמד רוחני ממש לא בא בחשבן לפי ההלכה החרדית. אם יש מקום שמתאים למגזר אז סבבה, אבל זה לא רק גדוד קרבי אחד שמתאים לחרדים,,, כי יש אנשים עם פרופיל נמוך שיכולים לשרת כתומך לחימה או עוד הרבה סוגים, צה'ל צריך להתאים את עצמו למגזר אם הוא רוצה גיוס , ועוד לפי מה שאני שומע רוב המתגייסים לצה'ל מהמגזר הדתי ציוני עוזבים את הדת במהלך השירות ,, אז איך זה מסתדר עם מה שנאמר? צריך לאפשר יחידות שמנוהלת ע'י רבנים חרדים מהמגזר ,, ואני לא מבין מה הבעיה ? בסך הכול להכשיר ולמנות מפקדים ובסיסים של אנשים מהמגזר החרדי שינוהלו על פיהם, מה הבעיה??? ועוד שכח לפי התורה גדול המחטיאו יותר מההורגו . זה אומר שאם שלכת את הבן שלך למקום שבו אתה יודע שמחטיאים אותו עשיתה מעשה יותר גרוע מאשר הרגתה אותו , אם רוצים לפתור תבעיה צריך לשבת עם הרבנים המנהיגים של המגזר ולאפשר להם להקים מקומות כשרים לחרדים , וזה יחסוך את כל הלשון הרע והשנאת חינם שכל היום מפיצים על יהודים תלמידי חכמים , שלפי התורה הם הכוח שמביא נצחון שקט וכ'ו, ועליהם העולם עומד.
ואין בכלל מה לדבר על צבא של תקופת התורה … הצבא בזמנם נוהל לפי התורה ולא היה בו הסתה נגדת הדת ,, שם רק הצדיקים יצאו למלחמה מי שהיה בעל עברות לא יצא למחמה , זה היה צבא של יראי שמיים , אז אין בכלל מה להשוות לצבא בתקופת משה ודוד.
להבדיל זה כמו שהיום הרב עובדיה יהיה ראש ממשלה ורב אחר רמטכ'ל , אין בכלל מה להשוות זה פשוט מגוחך, ועוד שהיו נביאים,,, מפי השם,, ועוד שבתוך דבריו הוא אומר(מודה) שיש הסתה נגד הדת בצהל, והוא אומר שצריך לקום נגד זה , ש"אוסרים להזכיר שם השם" וכ'ו, אז אני לא מבין על מה הוא מתפלא. ועוד הוא אומר בדקה-12 ו15 שניות שלא נותנים להם (לחרדים בנצח יהודה וכ'ו) מדסניקיאות, ושום בחור ישיבת הסדר לא זוכה לכך" ואני שואל איך בכלל אפשר להשוות את מה שהוא מתאר לצבא בזמן משה ודוד ? התשובה לכל התרעומת על זה שהחרדים לא בצה'ל טמונה בתוך דבריו עצמו , ובשביל לפתור אותה צריך פשוט לאפשר למנהיגי הציבור החרדי להקים בעצמם מסלול שירות למהדרין ולתת להם שליטה עליו , מה תועלת בכל השנאה שיוצאת מפה ,, שאפילו לא מנסים לפתור תבעיה ?

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום