חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מה שחווינו השנה בחודש הרמדאן בהר הבית לא היה אף פעם"

יהודה גליק חולם לשנות את המוזיקה בהר הבית וקורא לכולם לעלות להר; וגם, מה הוא חושב שצריך לעשות עם כיפת הזהב?

שתפו :

 

יהודה גליק כיהן בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד. הוא נחשב לחלוץ בנושא העלייה להר הבית, ועומד בראש ארגון "שלום ירושלים". ביום חמישי פורסם כי נשבר שיא שנתי בעלייה להר הבית מאז שהתחילו לספור את עליית היהודים למקום. גליק מתייחס לבשורה ואומר: "אושר גדול. שאני התחלתי לעלות להר הבית לפני כ-40 שנה, עלו מאה יהודים בשנה. והחלום שלנו היה לשבור את מחסום האלף, לשבור את מחסום החמשת אלפים, לשבור את מחסום העשרת אלפים. עכשיו אנחנו מקווים להגיע לחמישים אלף בשנה. אין לי ספק שאם היו פותחים את ההר בשעות נוספות, אחרי צהריים ושבתות, היינו מגיעים גם למיליונים".

גליק מוסיף ואומר כי "לפני 55 שנה הקב"ה נתן לנו מתנה, יהלום, נתן לנו נס בל יתואר. אני לא יודע אם יש לו שני בהיסטוריה. שהיינו במקום שאנחנו רק רוצים לשרוד ופתאום אנחנו חוזרים ומתגברים על האויבים שלנו. מדינה קטנה בת 19, פחות משני מיליון איש. קיבלנו מתנה גדולה, השאלה מה אנחנו עושים איתה".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90-%d7%a8%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%94%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%95-%d7%a0%d7%97%d7%96%d7%99%d7%a8-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99/

אך למרות השמחה הגדולה של גליק על השיא שנשבר בהר הבית, הוא אומר שנשבר גם שיא שלילי באלימות של הערבים: "השנה כמו ששברנו את השיא בעליית יהודים להר הבית לצערנו שברנו גם שיא שלילי. מה שאנחנו חווינו השנה בחודש הרמדאן לא היה אף פעם. זה מציאות שלא יכולה להיות. בכל ההר, אלפי אבנים, אלפי סלעים, זה עבודה של עשרות אנשים, שעות ארוכות, יש פה מציאות מטורפת. ולכן אנחנו צריכים לקבוע יעד. היעד שלנו הוא לשנות את המוזיקה בהר הבית. במקום מוזיקה של שנאה, של טרור, של זריקת אבנים, של לוחמה – מוזיקה של תפילה, של שירה, של קדושה. ואני חושב שזה צריך להיות אחריות של כולנו. כל מי שמאמין בתנ"ך ובבורא עולם. לפעול לשינוי המציאות".

לדברי גליק, למרות ההקצנה של העולם המוסלמי ביחס להר הבית, יש עם מי לדבר: "אני לא מנהל שיח בקטע הפוליטי בעניין הזה. אני מנהל שיח לעולם. אני אומר לכם מנהיגי האסלאם, תראו איך הושפל ובוזה המסגד שלכם. אני בא ואומר, כפי שלימדנו מורנו ורבנו הרב קוק. הדרך להתגבר על החושך הוא להוסיף אור. אני קורא לציבור, בואו להר הבית. ככל שיבואו יותר, כך נשנה את המציאות. זה המוטו שלי כרגע. בואו כולנו ביחד. דווקא ההנהגה המוסלמית, אני אומר להם: 'תראו מה קרה אצלכם'. אני אומר למשטרה, תראו מה קרה במשמרת שלכם. אני אומר לראש הממשלה בנט – תראה מה קרה במשמרת שלך. אני אומר לראשי המודיעין, לשב"כ, לצבא, זה לא יכול להיות יותר. לא יכול להיות שהמקום הקדוש ביותר בעולם עובר כזה חילול, כזה ביזיון. אני משוכנע שיש לא מעט מוסלמים  שלא היה להם נעים לראות את מה שהם ראו".

גליק אומר בצורה נחרצת כי לא צריך להתייחס לאיומים ולאלימות של הערבים סביב הר הבית. הוא מספר שלפני כמה ימים הוא נתן ראיון לכלי תקשורת בצרפת והוא נתן דוגמא למראיינת שממחישה למה אסור להיכנע לטרור: "לפני כמה שנים היה פיגוע במערכת העיתון 'שרלי הבדו' כי הם כתבו שם קריקטורות שפגעו במוסלמים. אז אמרתי לה, למה לא סגרתם את העיתון שלכם? זה מרגיז את הערבים, זה מרגיז את המוסלמים. אי אפשר לנהל את המציאות שאנחנו מוכתבים על ידי גורמי טרור. אלימות מחוץ לחשבון. אתם רוצים לבא לדבר, אתם רוצים לבא להתווכח, בבקשה. ברגע שאתם מכניסים למשוואה אלימות –  מבחינתנו אין מה לדבר. לפני שלושים שנה מדינת ישראל פתחה את מנהרות הכותל.  ביום שפתחו את מנהרות הכותל נהרגו 17 חיילים ישראליים ועוד 51 פלסטינים. מדינת ישראל יכולה להגיד זה מרגיז את הערבים, בואו נסגור את מנהרות הכותל. מה אמרו? אנחנו פותחים. והיום מיליוני אנשים מגיעים למנהרות הכותל. אני קורא ליהודים לעלות להר הבית, אני קורא לתיירים לעלות להר הבית, אני קורא לכולם לעלות להר הבית".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%9d-%d7%99%d7%a8%d7%97%d7%99%d7%91%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a9%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%a0%d7%a8%d7%90%d7%94/

אמנם ארגוני המקדש פועלים לעלייה המונית של יהודים להר הבית, אבל המטרה הסופית שלהם היא הקמת בית המקדש השלישי. אבל מה עושים עם כיפת הזהב שממוקמת לפי רוב הדעות בקודש הקודשים? על השאלה הזאת אומר גליק: "קודם כל בואו נשנה את הלב שלנו, נחזיר לתודעה שלנו שהר הבית זה המקום הקדוש שלנו. אחר כך ששנה את המוזיקה במקום יהיה אפשר לדון. את הקמת מדינת ישראל החליטו האומות המאוחדות באו"ם. אבל התחיל את זה תהליך. שהרצל התחיל לקרוא ליהודים לעלות לארץ ישראל הוא היה מיעוט שבמיעוט. קבוצה של אוסף הזויים. כל העולם היהודי התנגד לו. דתיים חילונים, רפורמים וחרדים. הוא היה מיעוט שבמיעוט. לאט לאט הדבר הזה רקם עור וגידים. בואו קודם כל נחליט שהמקום הזה הוא קדוש. כולם מתפללים שם, שומרים על קדושת המקום. אחר כך, יש ויכוח איך בדיוק מה עושים, בואו נגיע לשם".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום