Search
Close this search box.

הממשלה סגרה את התוכנית ליתומים – וגל פיגועים התחיל

יהודה גליק מפנה אצבע מאשימה לחברה בישראל על היחס ליתום ולאלמנה

תגיות

שתפו :

 

ח"כ לשעבר יהודה גליק מכהן כיום כיו"ר קרן "שלום ירושלים", עמותה המעניקה סיוע בין היתר ליתומים ואלמנות. גליק מביא נתונים מפתיעים "יש כיום בישראל 30,000 ילדים יתומים. 12,000 משפחות שבראשן עומד אלמן או אלמנה". בשבוע שעבר לגליק היה ויכוח בטוויטר עם יעל שבח (אלמנת טרור, הרב רזיאל שבח הי"ד), מטרת הדיון עם גליק לטענתו הייתה הכרה ביתומים ואלמנות במדינה. "לא יכול להיות כשאני בא ומדבר על אלמנים ואלמנות, בהיסטוריה של כנסת ישראל, במשך 70 שנה לא היה עיסוק מעולם ביתום ואלמנה שהוא לא טרור וצבא. יש 30 אלף יתומים, 400 מהם יתומי צה"ל, 200 יתומי טרור. 29 אלף יתומים ואלמנות, מעולם לא התקיים דיון, אין להם מעמד ואין להם הכרה. כשאתה מסתכל על יום האלמנה תמיד מראיינים אלמנת צהל ואלמנת טרור".

גליק מדגיש שהוא שמח על התנאים שיתומי טרור וצה"ל מקבלים, אך מדגיש "התורה מדברת על "יתום ואלמנה", לא אומרת יתום ואלמנה כזה, יתום ואלמנה כזה. עצם העובדה שילד גדל בלי אמא או אבא זה אובדן מגן ואובדן חוסן. ילד גדל עם הורה, לא סתם. ההורה מגדל אותנו לא רק כלכלית, אלא בכל רגע. אם אני חוזר מהגן עם ציור ואבא שלי תולה אותו על המקרר ומוחא כפיים, וכשאני מקבל ציון טוב הוא מוחא כפיים. זה מה שמגדל ילד. כשאחד ההורים הולך כל העול נופל על ההורה השני, המשפחה הזאת מפורקת".

לגליק יש נגיעה אישית בנושא, הוא התחתן עם יפי ז"ל אשתו הראשונה שהייתה אלמנה (בעלה נפטר מסרטן) עם שני ילדים קטנים. לאחר מכן נולדו להם ארבעה ילדים והם לקחו לאומנה שתי ילדות. לפני כמה שנים, יפי ז"ל נפטרה, והוא התחתן עם הדס, אלמנה מגיל 29, 17 שנה היא הייתה אלמנה. הדס הקימה את ארגון אמיצים – אלמנים אלמנות יתומים צעירים.  הדס הראשונה בישראל שקידמה את נושא היתומים בישראל.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%97%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%94%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%93%d7%a9-%d7%94%d7%a8%d7%9e%d7%93%d7%90%d7%9f-%d7%91%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa/

גליק מספר "מאז שעזבתי את הכנסת אני כל כולי עסוק בשני הנושאים האלה. קודם כל להביא לתודעה, אני לא רב עם אף אחד. לא יכול להיות שיש אלמנה שאיבדה בעל, כל יום יש אלמנה שאיבדה בעל. ויש ילד יתום בגיל ארבע או חמש, הוא מרגיש כל יום את היתמות הזאת. והציבור לא מרגיש את זה. זה שהוא נפגע טרור יש לו יום זיכרון, אבל יש איזה שהיא הכרה ומעמד, מציאות שמדינת ישראל תגיד רבותיי יש פה ילד יתום ואלמנה בוא נעזור להם".

הוא פנה אל שבח בעקבות ציוצים שהעלתה כל פעם לאחר פיגוע ואמרה שימו לב יש עוד אלמנה. "כתבתי לה שימי לב כל יום יש אלמנות מסרטן, תאונות דרכים, התאבדויות, פשע, מחלות. יש אלמנות בואו נשים לב אליהן. מה שקורה שיש תודעה אצלנו שיש אלמנות ויתומים. נגיד מדינת ישראל הכירה בעוד קבוצה של יתומים ואלמנות, החליטו לתת חצי מיליון שקל לכל משפחה ממשפחות האסון במירון. אני שואל אותך, מה זה חצי מיליון לכל משפחה?. יש משפחה שנהרג ילד, ילד לא מפרנס משפחה, זה צער אדיר. לבין משפחה שאיבדה הורה. בוא נכיר בעובדה, ולכן התורה מדברת על יתום ואלמנה, זה מה שהתורה מדברת. יש מעמד מיוחד למי שאיבד הורה, לא מדובר על הכאב. יש מלא כאב, כשאדם מאבד ילד או כשאישה נאנסת. השאלה היא לא הכאב, אלא האובדן. ילד יתום איבד את המגן שלו, ואנחנו כחברה מחויבים להתגייס. לכן הם הקימו מרכזים בארגון שלהם, ועם בנות שירות לאומי שנכנסות לבתים ומסייעות".

גליק מחדש, כי בפעם הראשונה שהמדינה השקיעה ביתומים ואלמנות, הממשלה הזאת החליטה לסיים את הפרויקט. פרויקט שהמדינה השקיעה בו חצי מיליון שקל. הארגון עצמו גייס מיליון שקל, ואילו המדינה נתנה רק חצי מיליון שקל. וגם את זה הם רצו לסגור.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%9e%d7%a0%d7%aa%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%a0%d7%a2%d7%9d-%d7%a8%d7%96-%d7%94%d7%99%d7%93-%d7%91%d7%9e%d7%9b%d7%aa%d7%91-%d7%9c%d7%a2%d7%9d-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c/

גליק מהסס "אסור להעיר ואסור לבקר, אבל אני שם אני אצבע מאשימה כלפי החברה בישראל. אתה לא תאהב את מה שאני אגיד אבל התורה בדרך כלל לא מאיימת איום מסוים על דבר מסוים. אבל יש פעם אחת בתורה שאומרת אם אתם תעשו כך וכך, אני אביא לכם פיגועים. בפרשת משפטים " כָּל אַלְמָנָה וְיָתוֹם לֹא תְעַנּוּן. אִם עַנֵּה תְעַנֶּה אֹתוֹ, כִּי אִם צָעֹק יִצְעַק אֵלַי – שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַעֲקָתוֹ. וְחָרָה אַפִּי וְהָרַגְתִּי אֶתְכֶם בֶּחָרֶב, וְהָיוּ נְשֵׁיכֶם אַלְמָנוֹת וּבְנֵיכֶם יְתֹמִים"".

גליק אומר דברים קשים "אנחנו קיבלנו הודעה שממשלת ישראל סוגרת את התוכנית לאמיצים ב10 במרץ, שבוע אחר כך התחיל גל פיגועים שבו נהרגו ונשארו יתומים ואלמנות. אני לא יודע, אני לא דן את הקב"ה אם זה בגלל זה או לא בגלל זה. זה מה שקרה. וזה מה שהתורה אומרת, אני לא יודע אם זה נכון או לא נכון, אבל זה מה שקרה. אותי זה מצמרר, קיבלנו הודעה על ביטול התחייבות  לסיוע של ששת התקנים של השירות לאומי, מייד גל של פיגועים עם אלמנות ויתומים".

לסיום, הוא קורא לציבור לשים לב לנושא של יתומים ואלמנות, "תתחברו איתנו, זה אותו רעיון, זה משפחה שעברה חורבן בית. נפטר הורה, עדיין המשפחה קיימת, עדיין הברית קיימת, בוא נחזק את אותה משפחה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום