חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשמאל תוקפים, בימין מברכים וארגוני הטרור מאיימים: כל התגובות למצעד הדגלים

מצעד הדגלים ייערך ביום ראשון הקרוב על רקע המתיחות בממשלה והכוננות הביטחונית המוגברת

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מצעד הדגלים ייערך ביום ראשון הקרוב, יום ירושלים, בצל היערכות של המשטרה וכוחות הביטחון לאחר שאושר מתווה המצעד. המצעד שיתקיים בפעם ה33, יחלוף כמו תמיד דרך שער שכם והרובע המוסלמי בבירה. הפעם היחידה שבה נאסר על הצועדים לעבור דרך שער שכם הייתה בשנה שעברה. ברגע האחרון שונה מסלול המצעד מסיבות ביטחוניות, ובכל זאת נורו רקטות מרצועת עזה ע"י ארגון הטרור חמאס. מה שהוביל לפתיחת מבצע "שומר החומות" שנערך מעל 10 ימים ובו שוגרו אלפי רקטות מרצועת עזה לכל רחבי הארץ. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים אתמול הערכת מצב לקראת מצעד הדגלים. הוא הורה על העלאת כוננות, הזרמת כוחות לירושלים ולערים המעורבות וגיוס 3 פלוגות מילואים של מג"ב על רקע החשש מהסלמה. כחלק מההיערכויות, דווח שצה״ל תגבר את פריסת סוללות כיפת ברזל בדרום ובמרכז הארץ.

לפני חודש, בחול המועד פסח, התקיימה בירושלים צעדת דגלים. המצעד התרחש בעקבות מהומות בהר הבית במהלך הרמדאן וריבוי מקרי תקיפות יהודים בעיר העתיקה. גם אז איימו ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי שמעבר בשער שכם יוביל להסלמה. במערכת הביטחון התנגדו לתוואי המארגנים והממשלה קיבלה את המלצתם- מה שהוביל לחגיגות בעזה ולבנון על שהצליחו להכניע את ישראל באמצעות איומים. בצעדה שהתרחשה בפסח, ביקש ח"כ איתמר בן גביר לעבור לכיוון שער שכם והמשטרה אסרה עליו, בהוראת ראש הממשלה נפתלי בנט. היום (ה'), שלושה ימים לפני מצעד הדגלים, הגיש ח"כ בן גביר תביעה נגד המשטרה על כך שנאסר עליו לצעוד בשער שכם במצעד הדגלים הקודם. יו"ר עוצמה יהודית תבע 200 אלף ש"ח מהמשטרה לאחר שמנעה ממנו לעבור לשער שכם ללא צו, וכך פגעה בחופש הביטוי והפלתה אותו לרעה.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a1%d7%a2%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%91%d7%90%d7%94-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%99-%d7%9b%d7%a0%d7%a1%d7%aa-%d7%9e%d7%aa%d7%9b%d7%95%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%aa%d7%a3-%d7%91/

התגובות על מצעד הדגלים שיתקיים ביום ירושלים לא מאחרות להופיע. יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז בירך: "בכירים בקואליציה של ממשלת מחיקת הזהות היהודית בראשות בנט ולפיד מתכחשים לזיקה של עם ישראל לירושלים. בזמן שכאבי הבטן של שקד אורבך וקרא נמשכים, אותם בכירים בקואליציה בה הם חברים, מעדיפים תהלוכות ענק עם דגלי אש"ף בלב עיר הקודש ירושלים, בירתנו הנצחית. אני קורא לעם ישראל- הגיעו בהמוניכם למצעד הדגלים בירושלים שיתקיים ביום ראשון. הגעתם של רבבות יהודים זוהי התשובה הטובה ביותר לממשלת מחיקת הזהות היהודית".

שר התקשורת יועז הנדל אמר כי: "עם כל הכבוד לקואליציה, האינטרס הלאומי שלנו גובר על הכל. אם אצטרך לבחור בין מצעד הדגלים לבין שלמות הקואליציה – אבחר במצעד הדגלים. אין שום בעיה שדגל ישראל יהיה ברובע היהודי, ברובע המוסלמי, בכותל. התפיסה שהדגל ישראל אמור להטריד מישהו זה מוטעה".

סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, התייחס למצעד המתוכנן בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו ממשיכים מסורת ארוכת שנים של חגיגת יום ירושלים, אנחנו נמשיך גם ביום ראשון הזה, נעשה את זה בביטחון ובלי להתגרות. נשמור על כל מי שיהיה באזור העיר העתיקה. אני מבקש להסיר מכל מבקשי רעתה של מדינת ישראל אל תאיימו עלינו. אנחנו נחגוג בשקט, בצנעה, אבל בשמחה".

מהצד השני נשמעו תקיפות ואיומים נגד המצעד. תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה, טענה בראיון לגלי צה"ל: "עובדתית – מצעד הדגלים מסכן חיי אדם של ישראלים ופלסטינים. כולנו קורבנות שלו. אני לא מתכוונת להשתתף במצעד הדגלים. לדעתי, מטרת המצעד היא לתקוע טריז, לתקוע רגל מתריסה. בדמוקרטיה מותר גם להתריס, אבל דרך לעשות את זה עם פחות חיכוך".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%97%d7%9e%d7%90%d7%a1-%d7%9e%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%a6%d7%a2%d7%93-%d7%94%d7%93%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%93/

חבר הכנסת מוסי רז, הוסיף בראיון ברדיו "קול ברמה": "אני מוכן להשתתף במצעד הדגלים אם היא תעבור בירושלים המערבית, לא במתכונת הנוכחית. זה לעורר פרובוקציות. אם היו מבקשים לקיים מצעד עם דגלי פלסטין במאה שערים, אז גם הייתי מתנגד".

ח"כ אלי אבידר גינה את ההחלטה שמצעד הדגלים יעבור דרך שער שכם: "לפעמים לא צריך לקבל את ההמלצה של גורמי המקצוע. אתה צריך לשקול אם הדבר הזה ידליק מדורה או לא. אם אתה רוצה להדליק מדורה – על הכיפאק, תבוא עם דלי נפט ותדליק. בתקופה כזו רגישה, לעשות מצעד דגלים? מה אתה עושה?"

גם חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ העביר ביקורת ואמר כי: "תהלוכת הדגלים בירושלים ביום ראשון הקרוב היא פרובוקציה בזויה ברובע המוסלמי בירושלים. אנחנו חלק אינטגרלי מהעם הפלסטיני ופוסלים זאת".

במקביל שולחים ארגוני הטרור איומים. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נשא אמש נאום תוקפני, במהלכו שם דגש על מצעד הדגלים: "אני אומר לממשלת האויב ולכל מי שמגן עליה, כל התקפה על מסגד אל-אקצא תוביל לפיצוץ וההשלכות יהיו חמורות. אסור לממשלת האויב לנקוט בצעד שיהיו לו השלכות קטסטרופליות על הישות הציונית וקיומה הזמני". בנוסף קרא נסראללה: "העמים, הממשלות והמדינות באזור צריכים לשים לב, להתכונן ולהישאר ערניים למה שעלול להתרחש". הוא טען כי ארגונים ישראליים מתכננים ביום ראשון: "להיכנס למסגד, לפגוע בו ולהרוס את כיפת הסלע. זו העמדה הישראלית הרי הממשלה אישרה את המצעד".

גם בחמאס מאיימים: "אם מצעד הדגלים לא יבוטל – ישראל מסתכנת במלחמה נוספת". על רקע המתיחות הביטחונית דווח כי פלגי הטרור ברצועת עזה יעלו את מצב הכוננות בכל היחידות הצבאיות לקראת הסלמה אפשרית.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום