חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכל בגלל עלון שבת בפח גניזה

כך התחלתי להתקרב לעולמה של התורה, בגלל יום אחד יותר מדי חם בבקעת הירדן

שתפו :

את תהליך התשובה שלי אני חב בעיקר ל2 משפיעים עיקריים – מחלקת הביינישים שהייתי איתם בצבא (עליהם הרחבתי במאמרים הקודמים) והרב שלמה אבינר שליט"א.

עשיתי את הטירונות שלי בגדוד 51 בחטיבת גולני בבקעה, בקיץ, זה המקום הכי חם בארץ, בחוץ שרר חום של 50 מעלות. יום אחד מפקד המחלקה אומר לכולם להיכנס לבית הכנסת כי יש שם מזגן. אמרתי למ"מ שזו כפייה דתית כי אני לא דתי ולא רוצה להיכנס לבית הכנסת. המ"מ אמר שאין מקום אחר בבסיס עם מזגן, אז התרתי לעצמי בשעת הדחק להיכנס לשם… כולם ישבו ולמדו והייתי משועמם אז התחלתי לחטט בפח הגניזה שלידי.

אליסף, החבר למחלקה רואה אותי מתבונן בעלון "באהבה ובאמונה" ואומר לי "נכון בכל עיתון יש את הטור שכולם אוהבים לקרוא? אז כאן זה הרב אבינר, תקרא את העמוד האחורי". קראתי את הדברים, זה היה על יהונתן פולארד (שהספיק להשתחרר מאז). הרב אבינר כתב שיש לנו ערבות הדדית ואחריות של כלל ישראל, פעם ראשונה ששמעתי את המילים האלו "כלל ישראל", הרגשתי שהוא מדבר אל העולם הפנימי שלי ויודע לבטא יותר טוב ממני מה שאני מרגיש, במיוחד בצבא, ששם בלי להבין מה זה 'כלל ישראל' נכנסים למשבר ואין מוטיבציה.

התחלתי לקרוא עוד עלון ועוד עלון ועוד עלון עד שסיימתי את פח הגניזה. החברים למחלקה ראו שהדברים נוגעים לליבי ואמרו לי שיש לרב גם ספרים. ביקשתי שיביאו לי. וכך קראתי עוד ספר ועוד ספר ועוד ספר, ממש בלעתי אותם כמו אדם צמא למים. בזמן החופשי שכולם נחו, הייתי עסוק בלקרוא את הספרים שלו, זה היה כמו צורך קיומי, למדתי להכיר את הזהות היהודית שלי ואת העם שלי, את החגים, המצוות ועל השגחת ה' הפרטית והכללית עלינו.

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%a8%d7%95%d7%91-%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%94-%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%92%d7%99%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94/

הטירונות הסתיימה וגם האימון המתקדם, עשינו תעסוקה מבצעית בג'נין, רמאללה ועזה, תוך כדי השירות המשכתי ללמוד את הדברים של הרב. קניתי את הדיסקים שלו וסיכמתי את השיעורים. לאחר מכן שלחתי לרב מכתבים וכך הוא ענה לי באחד המכתבים: "לאיתי אסמן שלום. אשריך שהנך בדרך אל האור. שאלות קשות ועמוקות שאלת שקשה להשיב עליהם במכתב, ועל כל שאלה צריך כמעט ספר, לכן אם תרצה, טלפן אליי בערבים 029973292 ונברר את השאלות אחת לאחת, או שאני אטלפן אליך אם תמסור לי מספר טלפון ושעות מתאימות" במכתב אחר הוא שכתבתי לרב שקשה לי להשתחרר מהרגל מסוים הוא ענה "באופן כללי אני ממליץ ללמוד ספר מסילת ישרים 100 פעמים ומזה יש לאדם עוז וגבורה ושמחת קודש".

לאחר שלוש שנות שירות צבאי מיד הלכתי למכון מאיר, להשלים את כל היסודות שנצרכים לי. הייתי ממתין לשיעורים של הרב ביום שלישי וסיכמתי אותם. אחרי שנה, הלכתי לישיבת 'עטרת כהנים' (כיום עטרת ירושלים) כדי ללמוד את השיטה של הרב בצורה סדורה. ישבתי שם במשך 7 וחצי שנים באותו מקום, שם גם אכלתי ארוחת בוקר צהריים וערב (כי לא היה חדר אוכל), וגם לא הלכתי לישון בצהריים, כי לא הרגשתי צורך. כמו שאמר לי החברותא, שמה שהוא אוהב בישיבה, שאין "סדר בוקר, צהריים וערב" אלא הכל סדר אחד מהבוקר עד הלילה. בישיבה למדתי גמרא, הלכה, מוסר ואמונה, הרגשתי שהיא נותנת לי כלים לבנות את העולם הפנימי שלי וגם להתמודד עם אתגרי השעה, ברמה האישית וגם הציבורית. גם רכשתי שם חברים טובים שאני בקשר איתם עד היום.

אני חושב שאפשר ללמוד מהרב שלמה אבינר גם כלים בעניין הקירוב – השימוש שלו בפלטפורמות השונות כדי להיות זמין לאנשים ששואלים. לרב תמיד יש תיבה בכניסה לביתו לשאלות של אנשים. הוא עשה שימוש בדואר ומכתבים לעשרות אלפים ואולי מאות אלפי שאלות לאורך השנים, לאחר מכן הוא השתמש בפקס, כשיצא הסלולר הוא היה הרב הראשון שענה למסרונים (כיום כ300 מסרונים ביום), כשהמציאו את האינטרנט הוא ענה לדואר אלקטרוני. כיום יש קבוצת ווטסאפ ששולחים שם סרטונים יומיים מהרב, אתר אינטרנט, בנוסף יש לרב דף בפייסבוק ובטוויטר שמישהו מתפעל לו. בנוסף לכך הרב כותב מאמרים בכל במה אפשרית, בהתחלה היה לו טור קבוע במעריב, עלוני שבת, ערוצי תקשורת ועוד. אין כמעט כלי תקשורת קיים שהרב לא משתמש בו.

לי אישית יש הכרת הטוב מאוד גדולה לרב אבינר ולישיבת עטרת כהנים, והכל התחיל מעלון שבת בפח גניזה.

רוצה להיות שותף להפצת התורה של "ראש יהודי"? לחץ כאן

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נחמיה
נחמיה
1 שנה לפני

עלוני השבת עושים עבודת קודש! אני קורא מידי שבת את הטור של הרב שאול יהלום שליט"א. מתחזק, ומחזק כאשר אני קורא ממנו לאחרים בבית הכנסת ובשולחן השבת.

גבעת שמואלי
גבעת שמואלי
1 שנה לפני
הגב ל  נחמיה

אצלנו נקרא לעיתים כד"ת בביה"כ.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום