Search
Close this search box.

"הקוראן מדבר על קיבוץ גלויות ועל בית המקדש השלישי"

הרה"ג שמואל אליהו שליט"א בראיון על היחס החם שיש לו עם אנשי דת ערביים, דווקא בגלל שהוא מתעקש לומר להם את האמת

תגיות

שתפו :

 

הרה"ג שמואל אליהו שליט"א מכהן כרבה הראשי של צפת, חבר מועצת הרבנות הראשית ונשיא איגוד רבני קהילות, והוא ללא ספק מהמנהיגים הרוחניים הבולטים של הציבור הדתי והמסורתי בישראל. הפעם, הוא משוחח על נושא מפתיע מאוד – היחסים הקרובים שלו עם אנשי דת ערביים-מוסלמים.

הרב מסביר כיצד אפשר לקיים דו-שיח משמעותי עם אנשי דת מוסלמים: "אני חושב שדיאלוג אמיתי יכול להגיע רק מנקודת אמת. כשאתה רוצה לחבר שני גופים שהם שונים ורחוקים, אתה יכול לחבר מהמוקד הפנימי של נקודת האמת. כשהייתי ילד אבא לימד אותי איך לתקן ואיך להדביק חתיכות עץ. הוא אמר לי שאם אני רוצה להדביק טוב, צריך לנקות אותם טוב טוב עד שיהיו עץ בעץ ואז יהיה ניתן להדביק אותם. כדי שיהיה חיבור צריך להתחבר לנקודת אמת. כשאתה משחרר סתם סיסמאות זה לא עובד. תשאל את רוב תושבי מדינת ישראל מה אתם רוצים? לגור עם הערבים? בסיסמה יגידו שכן, אבל בפועל הם לא מתכוונים לכך".

הרב מספר על הצביעות הגדולה הקיימת: "לפני זמן לא רב בשיעור בצפון תל אביב שאלו אותי מה דעתי על אי מכירת דירות לערבים? שאלתי אותם 'כמה ערבים גרים פה בצפון תל אביב' שאני אדע?' אל תדבר איתי על זה כשאתה בעצמך לא רוצה אף ערבי לידך".

הוא ממשיך ומספר על המפגש עם מנהיגי הדת הערביים. "אנחנו מדברים על ההתמודדויות של ימינו, מה קורה בין הערבים ליהודים, פיגועים וכו', אבל הכל מתוך נקודת מבט אמונית, והשיחה איתם ממש מרתקת. גם לצורך השיחה איתם למדתי קצת את הקוראן בכדי לדעת מה יסודות האמונה שלהם. רוב היהודים לא יודעים על מה מדבר הקוראן, אבל הוא מדבר על קיבוץ גלויות, על בית המקדש השלישי. יש ארגוני טרור ערביים שנקראים 'נאמני בית המקדש'. הם מאמינים שיהיה בית מקדש – רק לא חושבים שזה יראה כמו שאנחנו חושבים".

הרב רואה בקשר עם אנשי הדת הערביים כהזדמנות לברר נושא דתי-כלכלי שחשוב מאוד ליהודים – ניהול כלכלה על פי תורה. "אחד הנושאים שמאוד מעסיקים אותי זה נושא הבנקאות בישראל. אתה יודע שיש דוח"ות, דוח טרכטנברג, שאומר שבגלל הריבית הנהוגה בישראל, הבנקים בישראל נוהגים לעשות 'שמיטת כספים' רק לטייקונים בגלל המשכורות המנופחות שהם לוקחים לעצמם. אזרח ישראלי משלם בממוצע 3000 שקלים יותר ריבית מאשר אזרח במדינות הOECD".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%90%d7%9c-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%9b%d7%9e%d7%95-%d7%a9%d7%90%d7%91%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%97%d7%a1-%d7%9c%d7%9b%d7%9c-%d7%90%d7%93%d7%9d/

הוא ממשיך ומספר "יש בעולם מושג שנקרא בנקים אסלאמיים, הם לא לוקחים ריבית. יש בנק כזה בבנגלדש, קיבל פרס נובל לשלום על כך שהוא מנהל בנק בלי ריבית. לנהל בנק בלי עושק זה אינטרס יהודי וגם מוסלמי. אם אנחנו נחבור יחד ונלחץ על הרגולטור, ניתן להקים פה בנק ללא עושק, זה אינטרס שלנו ושלהם".

הוא מסביר מדוע דווקא מדברים איתו על אף דעותיו הנחרצות: "אני לא חושב שהם מגדירים אותי כקיצוני – הם מגדירים אותי כאמיתי. הם לא רוצים לדבר עם אדם שמדבר משהו אחד וחושב אחרת. שאלתי אותם כמה פעמים למה הם דווקא באים לדב איתי ולא עם רב ליברלי יותר? הם ענו לי שהם רוצים רבנים שמאמינים באלוקים באמת. כששאלו אותי למה אני נגד מכירת דירות לערבים, אמרתי להם זה אני? זו התורה, אתם רוצים שאזייף את דברי אלוקים?".

הרב מוסיף ואומר כי "אותו אחד ששאל אותי היה שייח מעכו, וכל השייחים האחרים קפצו עליו ואמרו לו 'מה אתה רוצה? הוא מאמין, הוא מוכן לשלם מחיר על האמונה שלו'. הם מעדיפים בנאדם שלא מזייף את האמונה שלו באלוקים. הם לא קוראים לזה קיצוני אלא בשמות אחרים".

ומה לגבי חיבור עם עבאס?

"זה היה ויכוח משפחתי. אני הייתי בעד ואשתי נגד. הייתי בעד כי אני מאמין שבסוף כן צריך למצוא את השיח איתם והיא הייתה נגד כי הם תומכי טרור, והיא אמרה שעם תומכי טרור אין שיח. היום אני לא בטוח שהיא לא צודקת. יכול להיות שהם באמת לא כשירים ובשלים לשיח. מנסור עבאס בעצמו סיפר לרב דרוקמן שהוא צריך ללכת עם שומרי ראש כיוון שבחברה הערבית נרצח שם אדם אחד ביום בממוצע. וגם הוא הודה בפניו שאם הוא יגיד שצריך דו-קיום אז יצטרכו לשבת עליו שבעה".

הרב מאמין שיש עם מי לדבר, אך עמדתנו חייבת להיות ברורה ביותר "אני מדבר הרבה עם התלמידים שלי ואומר להם שיום יבוא ונהיה חייבים לדבר איתם, לא מעמדה מתכופפת וטשטוש, רק מאמת. רק אמת מול אמת תייצר שיח. בפגישה הראשונה שלי איתם אמרתי להם על רבין וערפאת שניסו לעשות שלום ויצא להם אסון, למה? כי שניהם לא אנשי אמונה, לכן הכל התפרק תוך 5 דקות. אם אני בא על בסיס אמונה של אלפי שנים וגם הם, אז אפשר לחבר".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אבישלום
אבישלום
2 שנים לפני

לצערי יש כמה טעויות. בבנגלדש מי שזכה זה הכלכלן מוחמד יונס וזאת על פיתוח הרעיון של הלוואות מיקרו זעירות שיעודדו אנשים לפתוח עסקים. בזמנו בנגלדש היתה הענייה בעולם והלוואות של עד 200 דולר שינו חיי אנשים באופן קיצוני. בישראל לא משלמים 3000 שח יותר, הריבית כאן היא נמוכה יותר מאשר בארה"ב. הבנקים בישראל לא נוהגים לשמוט כספים לטייקונים. למעשה מוחקים הרבה יותר ללא ידוענים כי זה קל יותר מאשר לטייקוני ענק כי נחסך הלחץ התקשורתי.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום