חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוני בן מנחם: "מה שקורה עכשיו במדינות הערביות אחרי המבצע הוא מדהים, הערבים לא טיפשים"

יוני בן מנחם מדבר עם אלעזר שטרום על התגובה במדינות ערב למבצע פיצוץ הביפרים ולחיסולים הממוקדים. הערבים אינם טיפשים. הם רואים את המסוגלות הישראלית לתגובות קשות, למרות הפגיעה שספגה.

מדינות ערביות סוניות מתונות שאינן אוהדות את אירגון חיזבאללה, מדווחות על הנתונים מהפיצוצים בזהירות מבלי לשבח את ישראל. אני משער שישראל מחכה שנסראללה יכין את יחידות השיגור לירי על ישראל, ואז ישראל תוכל להציג את הנתונים בפני האמריקאים, ולקבל לגיטימציה לתקיפה אווירית. הערבים אינם טיפשים הם רואים שישראל מסוגלת להגיב בצורה קשה בחיסולים ובמבצעים כמו זה שראינו.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
משה כהן
משה כהן
1 חודש לפני

תגובת העולם הערבי למבצע צבאי ישראלי: ניתוח דינמיקות והתפתחויות**

לאחרונה התרחש מבצע צבאי משמעותי באזור, והתגובות מהעולם הערבי היו מגוונות ומרתקות. יוני בן מנחם, פרשן וותיק בענייני ביטחון ויחסי ישראל-ערב, מתאר כיצד המדינות הערביות, ובמיוחד המדינות הסוניות המתונות, מתייחסות לאירועים הללו. בעוד המדינות נמנעות מלשבח את ישראל בגלוי, הדיווחים שלהן, בעיקר בתקשורת הערבית, מאופיינים בתיאור מדויק ואינפורמטיבי של ההתרחשויות. מאמר זה יבקש לבחון את התגובות השונות של העולם הערבי, את תפקידה של איראן במרחב האזורי ואת השפעת המבצע על מאזן ההרתעה של ישראל.

### 1. **הפרדת המדינות הסוניות מאיראן**
במרכז הדיון עומדת ההפרדה המובהקת בין המדינות הסוניות המתונות, כמו סעודיה ומצרים, לבין איראן וחיזבאללה. איראן, כצפוי, הייתה הראשונה לגנות את המבצע הישראלי, בעוד המדינות הסוניות שומרות על נייטרליות מסוימת, המלווה בביקורת עקיפה על חיזבאללה. כפי שמציין בן מנחם, המדינות הללו לא תומכות בפומבי בארגון הטרור השיעי, הנתמך על ידי איראן, מה שמצביע על מתיחות פנימית בתוך העולם הערבי-מוסלמי. המתיחות הזו נובעת מהשאיפה של מדינות אלו לשמור על יציבותן הפנימית ומעמדן האזורי.

### 2. **תפקיד המדיה החברתית הערבית**
אחת התופעות הבולטות ביותר היא התגובות במדיה החברתית במדינות ערב. בן מנחם מציין כי הרשתות החברתיות מוצפות בביקורת על חיזבאללה ומנהיגו, חסן נסראללה. קריקטורות ופרשנויות לועגות לנסראללה, בעיקר בהקשר לטענותיו השקריות על פגיעותיו בישראל, כמו פגיעתו בלול תרנגולות במקום במטרות צבאיות. תופעה זו משקפת את השינוי בתפיסות הציבור הערבי לגבי כוחו ואמינותו של חיזבאללה, מה שמעמיק את הקרע הפנימי בתוך העולם המוסלמי.

### 3. **החמצת המומנטום מצד ישראל**
בן מנחם מעלה ביקורת לגבי ישראל, שלדבריו החמיצה הזדמנות להכות מכה מקדימה ומשמעותית נגד חיזבאללה, בעוד הארגון היה במצב של בלבול והלם לאחר הפיצוצים בלבנון. לטענתו, יכלה ישראל לתקוף בצורה מסיבית את המשגרים והעמדות של הארגון ולהביא לשינוי משמעותי בשטח. עם זאת, הוא מעריך כי הלחץ האמריקאי מנע את המהלך הזה, בשל חוסר הלגיטימציה הבינלאומית לפעולה בקנה מידה כזה ללא אישור מארצות הברית.

### 4. **השפעת המבצע על ההרתעה הישראלית**
בן מנחם מציין כי למרות ההחמצה, ישראל ממשיכה להחזיק בכוח הרתעה חזק במזרח התיכון. ההצלחות האחרונות, כמו חיסולו של פואד שוקר בלבנון והתקפות אוויריות מדויקות נגד משגרי טילים, מגבירות את הרתעתה של ישראל בעיני מדינות ערב והפלסטינים. הוא מוסיף כי המדינות הערביות רואות את ישראל כמדינה שמסוגלת להגיב בעוצמה גבוהה יותר מהחמאס, מה שמוביל לשינוי מסוים באווירה ובתחושות בקרב העולם הערבי.

### 5. **מבט לעתיד: מלכודת לנסראללה?**
לסיכום, בן מנחם מעריך כי ישראל נערכת לקראת מתקפה אפשרית של חיזבאללה בטילים ורקטות, וכי ברגע שהמודיעין יאתר את הסימנים המקדימים לכך, היא תקבל אור ירוק מארצות הברית לבצע מתקפת נגד מסיבית. על פי ההערכות, נסראללה עלול "לחטוף" פעמיים – גם על ידי תגובה צבאית ישראלית וגם כתוצאה מהביקורת הציבורית שהוא מקבל במדינות ערב.

### סיכום
הניתוח של יוני בן מנחם ממחיש את המורכבות הפוליטית והצבאית באזור המזרח התיכון. תגובות מדינות ערב, לצד השינויים התודעתיים בתוך הציבור הערבי, מצביעות על כך שישראל מצליחה לשמור על הרתעה חזקה. עם זאת, ההשפעות הפוליטיות והצבאיות של איראן וחיזבאללה ממשיכות לאתגר את היציבות האזורית, מה שמחייב את ישראל להישאר דרוכה וערוכה לכל התפתחות עתידית.

חי כהן
חי כהן
1 חודש לפני
הגב ל  משה כהן

אתה הולך לכתוב ספר

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום