פרופ' זליכה מסביר את הקשר בין ערוצי התקשורת לחברות הענק במשק. התקשורת המסחרית חיה מהפרסומות של אותן חברות, וכך היא מאבדת את היכולת לסקר או לעסוק בנושאים שאינם לרוח אותן חברות, ותומכים באינטרס של האזרח הפשוט. לכן יש צורך בתחרות בתקשורת כמו הצורך בתחרות בכל ענף צריכה. ברגע שהממשלה ניסתה לחוקק חוקים שמונעים מונופולים במשק, ומגינים על הצרכן הפרטי, בתי המשפט ביטלו אותם. לחוקים האלו אין שום שיניים, והם אינם נאכפים. יש פה ברית שודדים בין הפקידות השופטים והפוליטיקאים.