חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זה מה שיש למתמודדת החרדית במפלגת העבודה לומר לכם, לא תישארו אדישים

דינה דיין החליטה להציב מראה מול "השמאל הלבן", להילחם בשוק החופשי ולקדם מדינת רווחה; ואיך הגיבו על כך חברי התנועה הקיבוצית?

שתפו :

play-rounded-fill

דינה דיין, אישה חרדית, מזרחית, תושבת הפריפריה, התמודדה בבחירות האחרונות בפריימריז של מפלגת העבודה, ותעשו פרצוף מופתע – הפסידה. היא הגיע לדבר איתנו על חווית ההתמודדות, וגם; מה בכלל אישה כמוה עושה במפלגת העבודה.

" זו הייתה חוויה; פעם ראשונה שהתמודדתי בפריימריז הרגילים. ב2017 התמודדתי על תפקיד היו"ר, אבל פרשתי באמצע. חוותי קמפיין מאד אגרסיבי. לא הסכמתי לשתוק וחטפתי על זה", אומרת דיין ולא ברור אם מדובר בהנאת אקסטרים או סבל השמור לפוליטיקאים הרפתקנים.

היא מספרת על החטאים בגללם זכתה לקמפיין האגרסיבי, בכולם יצאה נגד הקו של מפלגת העבודה. "יצאתי נגד הרפורמה בתחבורה הציבורית של מרב מיכאלי.  היא עשתה צדק ושוויון על חשבון האנשים הכי חלשים במדינת ישראל, כשהיא מעלה במאות אחוזים את מחירי הנסיעות לפריפריה ולציבור החרדי.  יצאתי גם נגד סעיף 16, סעיף הקרקעות המעוגן בהסכם הקואליציוני של מפלגת העבודה". ואיך הגיבו לכך אנשי תנועת העבודה?  "התנועה הקיבוצית העבירה כל היום הודעות לא לתמוך בי ולהיזהר שאני שתולה, מיסטית", היא מתארת את האפקט הצפוי.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a4%d7%90%d7%99-%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%94%d7%99%d7%95-%d7%a9%d7%9e%d7%90%d7%9c%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%9b%d7%9e%d7%95-%d7%a9%d7%97%d7%95%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%a8%d7%90%d7%a9/

ואחרי כל זאת, נשאלת השאלה, מה לאישה חרדית במפלגה הזו? דיין כבר רגילה לשאלה ועונה: "בעיני מפלגת העבודה היא כלי פוליטי. אם מסתכלים על ההיסטוריה, אין לי שום חיבה לתקופת מפא"י למעט זה שעד שנות ה70 מדינת ישראל הייתה מדינת רווחה לתפארת, וכשהתחיל להיות פה כסף הסיפור של מדינת רווחה הלך ופחות והחליפו אותו ערכים קפיטליסטיים". דיין מודה שנתניהו הפך את ישראל למבצר כלכלי "וילה בתוך הג'ונגל", אבל בעיניה מדובר בכלל בבעיה משום שבכך – הפערים רק הולכים וגדלים. "אני רוצה לראות מדינת רווחה על מלא", היא אומרת.

לשמאל הנוכחי היא בכלל בזה. "כיום אין שמאל. קודם כל זו כת רק-לא-ביבי. זה לא מעניין אותי. מרב מיכאלי מייצגת אליטה כלכלית ששומרת על האינטרסים שלה, שמדברת בשם הצדק השוויון והערכים אבל עושה בדיוק הפוך. אני אלחם על השמאל הישראלי", היא אומרת ומסבירה מהו לדעתה השמאל האמיתי: "אני מדברת על שמאל כלכלי-ציוני-ולאומי, שמקדים את היהודי לדמוקרטי. שמאל שמתנגד לשוק החופשי ובעד מדינת רווחה וצמצום הפערים". ויש לה גם שם מעניין לשמאל הנוכחי "זה נקרא "שמאל לבן", היא אומרת.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום