חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך תוכלו למנות אפוטרופוס בדעה צלולה

על תהליך מינוי אפוטרופוס במקרה שאדם היקר לכם הפך לא כשיר; וכיצד לוודא שלא ייקחו מכם את היכולת שעוד נותרה בכם להחליט לבד

שתפו :

play-rounded-fill

לחלקכם זה כבר קרה, לחלקכם זה כנראה יקרה, כך או כך: כדאי להיות ערוכים ליום הזה. ארתור שני, עו"ד לענייני משפחה, מסביר מה עושים כשאדם היקר לליבנו הופך להיות לא כשיר לקבל החלטות, ומה אם חלילה זה יקרה גם לנו.

"כמו בכל מצב כזה, זה לא מגיע ביום-אחד שהאדם נעשה לא כשיר ויש לו בעיות קוגניטיביות. על פי רוב, יש תהליך הדרדרות צפוי והוא קורה בפעימות מסוימות", מרגיע ארתור. הוא מסביר מה המשמעות כשאומרים לא כשיר: "לא כשיר – הכוונה לאדם שלא יכול לטפל בענייניו הכספיים, הבריאותיים או האישיים לבד. ואז צריך למנות אפוטרופוס".

לדבריו, הליך מינוי האפוטרופוס מחייב עמידה בפני שופט. גם אם אין מחלוקות בתוך המשפחה, גם אם המינוי מוסכם על כולם, בית המשפט צריך לאשר את המינוי כדי לוודא שאכן האפוטרופוס מסוגל לדאוג לבן חסותו. "כמו שבקטנים בודקים את טובת הקטין, ובמה שקשור בעיזבונות – מקדשים את רצון ה"מצווה", כך באפוטרופסות בודקים את טובת החסוי". במקרים קשים יותר, הוא אומר, כשיש מריבה ולא מצליחים להגיע להסכמה, ממנים עו"ס ממשרד הרווחה. "כשמתערבים לאנשים בחיים הפרטיים שלהם, שום דבר טוב לא צומח מזה", מביע ארתור סלידה מן הרעיון.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%aa%d7%92%d7%a8%d7%a9%d7%aa%d7%9d-%d7%94%d7%99%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c%d7%9b%d7%9d-%d7%a2%d7%93%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%96%d7%a7%d7%95%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a9%d7%a0%d7%99/

ומה אם זה נפל עליכם כרעם ביום בהיר? אם קרוב לכם איבד את צלילות דעתו בלי רמז מטרים? או – קופצת מחשבה מבהילה – מה אם זה יקרה לי יום אחד; האם בכל מקרה ומצב ייקחו ממני את הבחירה החופשית וימנו עלי אדם שישלוט בכל החלטותיי? מה עם נקודת איזון?

ארתור עונה לכל השאלות הללו. שלא נדע. מה שבטוח כדאי ורצוי – זה ללמוד ולהחכים.

 כנסו וצפו בריאיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום