חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הזמר שהכיר את אשתו בזכות שיר שכתב לה

מאור ארגמן עובד בימים אלו על הוצאת אלבום בכורה ומתכונן לחתונה בעוד שבועיים; הוא נזכר בדרך שעשה כיוצר המלווה בתפילות וניגונים מבית אבא ובניגון של תשובה

תגיות

שתפו :

play-rounded-fill

היוצר והזמר מאור ארגמן הוא בוגר בית ספר למוזיקה רימון, וחתן טרי בעוד שבועיים. בימים אלו הוא עובד על אלבום בכורה, ומגיע לספר לנו על התהליך שעבר כיוצר ועל שיר התפילה שהקדיש לארוסתו עוד לפני שהם נפגשו.

"אלבום בכורה שלי כולל שירים שיספרו את הסיפור שעברתי", אומר ארגמן, "אני עובד עם המפיק המוזיקלי צחי אלוש והחוויה עצומה ולוקחת אותנו כל פעם למחוזות חדשים". ארגמן כתב שיר לאהובתו העתידית והוציא אותו בתור סינגל תחת הכותרת "אהובתי". מישהו בעיתון מעריב התרגש מהשיר והחליט לכתוב עליו כתבה מושקעת. בין קוראי הכתבה הייתה גם אחת שלא יכלה להישאר אדישה. כיום היא ארוסתו. אבל אנחנו מקדימים את המאוחר.

"זה לא בא בקלות. אחרי חיפושים רבים, והרבה מאד תפילות ודמעות – ה' שלח לי את בת זוגי, השיר הזה הוא אחת מן התפילות הללו. התפילה התקבלה. הקשר עם הבחורה שהתרגשה מהשיר נוצר והיה בניגוד להלך הרוח הרגשני תכליתי למדי "במקום לחזר שאלתי אותה: מה את עושה עוד חמש שנים? ודי מהר סגרנו עסקה" אומר ארגמן בחיוך.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%a2%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%a0%d7%9e%d7%a9%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%9c%d7%91%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%a8-%d7%95%d7%94%d7%99%d7%95%d7%a6/

ארגמן מספר על מקורות ההשראה שלו. "אני גדלתי בשכונה קטנה ברמת השרון, שם העברתי את כל ילדותי. הזמר חיים משה גר כמה בתים לידי. באותה שכונה גרה גם סבתא שלי ובני דודים של אבא. זו שכונה תימנית אותנטית, עם אותם ניגונים של פעם ואותה מסורת ששמרו עליה בפקידה רבה. אבא שלי היה לוקח אותי בראש השנה ויום כיפור להתפלל בבית כנסת קטן והייתי שומע את כל הסלסולים. זהו בית כנסת שאמי. פעם העלו אותי לבית כנסת בלאדי לשליח ציבור ולא הבנתי כלום. זה מה שינקתי וזה מה שיצר אצלי את הפן הרוחני, ומשם שאבתי את המקורות הראשונים", הוא אומר.

הוא מספר על תקופת הלימודים בבית הספר למוזיקה רימון. "למדתי שלוש שנים ברימון, עשיתי ג'ז ובלוז, אבל הרגשתי שאני מתנתק מעצמי ואני מנסה להיות משהו שאני לא. מלמדים שם דברים מדהימים והתפתחתי מאד, אבל תמיד היה חשוב לי לשמור על מי שאני, תמיד הכנסתי בבלוז את הסלסולים התימניים ואת מה שמאפיין את השירה שלי".

ארגמן מספר שלמרות שהכיר סלסולים וניגונים מבית הכנסת, הוא לא גדל במשפחה דתית. "את תהליך התשובה שלי התחלתי עוד בתיכון בגיל 16, שאלתי המון שאלות, איך יכול להיות שמה שמלמדים אותי זה לא בדיוק התנ"ך שאני מכיר? חיפשתי אמת והגיון ושאלתי את השאלות הנכונות, אבל תשובות לא מצאתי. סבתא שלי אמרה לי: 'יש לנו מסורת של שלושת אלפים שנה ואנחנו חייבים לשמור עליה'."

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%95%d7%9d-%d7%93%d7%91%d7%a8-%d7%9c%d7%90-%d7%99%d7%a2%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%90%d7%95%d7%aa%d7%94-%d7%91%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%a8/

בגיל 17 הוא החל בחזרה בתשובה. "התחלתי להניח תפילין ולשמור שבת, וקיבלתי על עצמי קבלות ובמקביל התחלתי לשיר. זו הייתה התפתחות רוחנית". הציונים של ארגמן לא השתנו, אבל התיכון לא ממש הבין מה עובר עליו והוא נלקח לשיחה עם היועצת. "התיכון לא קיבל את זה. חשבו שמשהו לא בסדר אצלי. האמת היא שאין יותר בסדר ממה שאני. כיום אני מרגיש על הקרקע הכי יציבה שיש", הוא אומר.

לשירים שלו הוא מכניס סלסולים מבית אבא וגם שירי תפילה שהוא כותב. לשאלה מה היחס בין השירה שלו לתפילה הוא עונה: "השירה שלי היא תפילה. אני כותב על חסרונות. מה שחסר לי אני מבקש מה'. מה שמנחה אותי כל חיי זה תפילה והשתדלות. הקב"ה לוקח אותי יד ביד ופותח לי דלת אחר דלת ומעביר אותי מסע ולא עוזב אותי לרגע".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום