Search
Close this search box.

יש תקווה: סקר חדש מציג 62 מנדטים לגוש הימין

שלושה ימים אחרי סגירת הרשימות הסופית והפיצול ברגע האחרון ברשימה המשותפת – סקר חדשות 14 קובע: לראשונה במערכת הבחירות הנוכחית, גוש הימין מקבל 62 מנדטים

תגיות

שתפו :

סקר מנדטים מפתיע של עכשיו 14 ו'דירקט פולס' שנערך 44 ימים לפני הבחירות, לאחר סגירת הרשימות והפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת קובע: גוש הימין שובר את תקרת הזכוכית ועולה במנדט על חשבון גוש השמאל-מרכז-משותפת, שצונחת לאחר הפיצול.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה בישראל ומתייצבת על 34 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא הבאה אחריה בפער עצום של 12 מנדטים עם 22 מנדטים בלבד.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 13 מנדטים, עולה במנדט ביחס לסקר הקודם. הציונות הדתית ועוצמה יהודית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, יחד עם נעם נשארת עם 12 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי היא הבאה עם 9 מנדטים, ויהדות התורה עם 7.

נמשיך: ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים. העבודה עם 5 מנדטים, מרצ בראשות זהבה גלאון עם 4. גם חד"ש ותע"ל לאחר הפיצול במשותפת מגיעות ל-4 מנדטים וסוגרת את הרשימה רע"מ בראשות מנסור עבאס, עם 4 מנדטים גם היא.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן הבית היהודי בראשות איילת שקד עם 2.2%, בל״ד שהתפצלה מהמשותפת עם 1.6% אחוז, המפלגה הכלכלית עם 1%, צעירים בוערים של הדר מוכתר עם 0.4% וישראל חופשית – 0.3%.

וכך תראה החלוקה לגושים על פי הסקר של ערוץ 14: גוש הימין מתחזק ושובר את תקרת הזכוכית עם רוב של 62, כמעט בפעם הראשונה בסקרים – זאת אל מול גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת, שעומד על 58 מנדטים.

שאלת ההתאמה לראשות הממשלה נבדקה גם: 49% השיבו כי לדעתם התשובה היא בנימין נתניהו. 27% ענו כי מדובר ביאיר לפיד,  15% ענו בני גנץ ו-9% לא החליטו עדיין או חושבים שאף אחד מהם.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 18 בספטמבר 2022, בקרב 616 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה היהודית בישראל, בנוסף נדגמו 235 נדגמים בוגרים (18+) מקרב החברה הערבית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+-

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום