חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל זוג והמסע הייחודי שלו

כנרת סמואל מלווה זוגות שהכלה עברה פגיעה מינית: "לפגיעה מינית ישנן השלכות מגוונות, וכל אחת חווה אותן בדרכים קצת שונות. חשוב שתהיו קשובים לעצמכם ולמה שאתם צריכים כרגע"

שתפו :

halfpoint

הנייד מצלצל. על הקו מדריכת כלות. היא גילתה שהכלה אותה היא מדריכה עברה בעבר פגיעה מינית. כעת, סביב החתונה הקרבה, צפים ועולים פחדים, מחסומים, שאלות. גם מדריכת הכלה חוששת.. מה יהיה? מה צריך עוד לשאול אותה על הפגיעה ומה לא? איך מדריכים את החתן? מה יקרה עם נושא המגע? מה המשמעות של פגיעה מינית בכלל לגבי הסיכוי לחיי זוגיות ואישות תקינים?השאלות הן טובות. ורבות.שיחת הטלפון הזו מוכרת לי מאד, ומתרחשת לעיתים קרובות, לצערי, ולשמחתי.לצערי, מכיוון שבכל פעם מחדש אני כואבת בכל לבי את היקף התופעה הנוראית הזו. כואבת כשאני חושבת על הסבל של הנפגעת ועל האתגרים בחייה.

לשמחתי, מכיוון שאני יודעת עד כמה זה לא מובן מאליו שכבר אצל מדריכת הכלות- ואצל הכלה הטרייה בתחילת הדרך- יש מודעות לנושא הזה, יש הבנה לכך שצריך להתייחס אליו ולתת את הדעת לאופן בו כדאי להכנס לחיי הזוגיות הצפויים. משמח אותי שהזוג הזה לפחות לא יהיה לבד במסע הצפוי לו.

את הקורס הוירטואלי  במכללה הוירטואלית לחיים  יצרנו מתוך הרצון לתת מענה ראשוני לזוגות ולמדריכים המלווים אותם. רצינו לפתוח פתח לשאלות העולות, לעניינים שכדאי לשים לב אליהם, על מנת להמנע מ"לדרוך על מוקשים" מיותרים, ועל מנת לחסוך זמן רב של סבל הנובע מכך שאנו לא מבינים מה קורה לנו ((ובד"כ מאשימים בכך את עצמנו או את בן הזוג…) ולנסות לסייע בסלילת דרך שיש בה עדינות וקשב לפגיעה- יחד עם המון אמון בכוח האישי והזוגי לצמוח ולהבנות.

לכל זוג יהיה את המסע הייחודי שלו. את הבנייה שלו. את מה שיאתגר ואת מה שדווקא יהיה לו קל ופשוט. אין לנו עניין "להמציא" או "להכניס לראש" קשיים ופחדים.  אך הניסיון מלמד אותנו שישנן הרבה נקודות שמשותפות לזוגות בהם האשה עברה פגיעה מינית. והיכולת ללמוד מנקודות אלו ולקחת מהן את מה שיכול להקל- היא יכולת שאין לה תחליף. לדוגמה: כאשר ישנה מודעות של בן הזוג לחשיבות הקריטית בבקשת רשות סביב כל מגע בתחילת הנישואין- הדבר עשוי לסייע למנוע טריגרים פוסט טראומטיים ולאפשר למגע להתפתח באופן תקין ובריא בע"ה, בקצב שאינו מייצר נסיגה. או דוגמה אחרת- כאשר שני בני הזוג מודעים לקשר שבין נושא האמון לבין הפגיעה שיש ברקע, ומכוונים למה שיכול לעזור ביצירת אמון- עשויות להחסך תחושות ומחשבות שליליות כגון- "למה היא כ"כ סגורה?! מה אני עושה לא נכון?" או : "אוף, למה אני לא מצליחה כבר להיות זורמת יותר, למה אני לא יכולה לפתוח בפניו את הלב? אולי משהו בקשר בינינו לא תקין?" ובמקומן- יכולים בני הזוג לעסוק בשאלות אפקטיביות ובונות יותר כגון- "למה אני זקוקה כדי להרגיש יותר בטוחה?"

עבדנו על תכני הקורס רבות, על מנת שירכזו בתוכם מידע רב ומענה לשאלות שאנו פוגשים לעיתים קרובות. לצד זה, ניסינו להעביר את הגישה שלנו בנושא, שהיא גישה מלאת אמון ואופטימיות, המבוססת על ניסיוננו האישי והמקצועי. הקורס ייחודי גם בכך שהוא מתבונן לא רק על האשה בהקשר לפגיעה, אלא גם לבן זוגה, מתוך תפיסה שישנה השפעה על שני בני הזוג ושניהם ראויים למענה ולהתייחסות.

לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום