Search
Close this search box.

ח"כים מזמינים אושפיזין: ח"כ מאי גולן מספרת על שיתופי פעולה מפתיעים

איזה ח"כ מגוש השמאל הייתה מארחת בסוכה שלה? עם מי היא משתפת פעולה בכנסת ואיזה ספר היא ממליצה לכם לקרוא? ח"כ מאי גולן בראיון חגיגי לרגל חג הסוכות

שתפו :

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

את מי היית שמחה לארח מהצד הפוליטי הנגדי?

"הייתי שמחה לארח בסוכה שלי מהצד הפוליטי הנגדי את ח"כ והשר לשעבר מיכאל ביטון. מיכאל הוא בן למשפחת עולים ממרוקו. בן למשפחה מרובת ילדים. אדם שהתנדב משחר נערותו. הוא התגייס והפך ללוחם וקצין מוערך, סיים השכלה אקדמאית, הפך לראש עיר מאוד מצליח והפך את העיר ירוחם לפנינה בנגב והעלה את קרנה והכי מדהים עשה את הכל בעשר אצבעותיו ועל כך אני מעריכה אותו מאוד".

"בתור ח"כ ושר זכיתי לראות אותו כאדם שתמיד מגיע עם סבר פנים טובות וקשוב לבעיות ולמצוקות של אלו שפונים אליו. כשאני עצמי פניתי אליו לגבי פניות שונות של אזרחים, הוא תמיד שמע והקשיב בקשב רב וטיפל בכל מה שיכל והכל תמיד בחיוך, בענווה, ללא התנשאות וללא משוא פנים פוליטי כזה או אחר. איש חברתי אמיתי. זו בעיניי דוגמה מצויינת לאדם שפשוט אי אפשר לכעוס עליו. יכולות להיות מחלוקות איתו בכל מיני נושאים ואי הסכמות כאלו ואחרות, אבל עדיין אפשר לעבוד יחד למען הציבור ללא פוליטיקה זולה שמתערבבת באמצע. מיכאל הוא דוגמה אמיתית לאיש ציבור עם נשמה גדולה".

איזה דמות היסטורית היית רוצה לארח בסוכה שלך?

"דמות מההיסטוריה שהייתי מאוד שמחה לארח בסוכה שלי הוא ראש הממשלה ויו"ר תנועת הליכוד לשעבר מנחם בגין ז"ל. בין הרבה נושאים אחרים, היה מאוד מעניין אותי לדעת מה הוא היה חושב היום על מערכת המשפט, ואם גם היום הוא היה חוזר על משפטו ש – "יש שופטים בירושלים". הייתי גם מאוד שמחה להראות לו שכל אלה שכינו אותו: "טיפוס היטלרי מובהק…", וגם כתבו עליו בזמנו: "שיש להגן על הדמוקרטיה ולעצור את הפאשיזם המרים ראש…" ( כמו שככתב עליו פרו'פ שטרנהל), ואיך שבזמן מלחמת לבנון שקראו לו שוב ושוב: "בגין רוצח…", איך הם כולם היום גם מתגעגעים אליו וגם מצטטים אותו השכם והערב, ואיך הוא הפך להיות המנהיג הכי אהוב גם בימין ואף בשמאל. אותו שמאל שלמד רק היום ב"דיליי" איך להעריך את מנחם בגין".

ספרי לנו על שיתופי פעולה מעניינים שיש לך במהלך העבודה בכנסת

"בין היתר אני משתפת פעולה עם שר הרווחה מאיר כהן שהחברתיות שבו לא מסרבת לאף פנייה חברתית כזו או אחרת והוא רגיש לכל עוול חברתי ולכל נזקק שהוא כזה או אחר שהבאתי לפתחו. אני שמחה ומברכת על שיתוף הפעולה הפורה איתו בשנה האחרונה ושמחה לדעת שיש עוד אנשים כמוהו שצו מצפונם מנחה אותם ולא פופוליסטיות ו\או דמגוגיה כזו או אחרת".

"גם עם ח"כ יוראי להב הרצנו אני שיתפתי ומשתפת פעולה; בעיקר בנושאים חברתיים למען הצעירים, למען פריפריה חברתית, נושא האקלים ובעלי חיים, ניצולי שואה ועוד. אני גאה ליצור גשר צעיר משני מחנות שנמצאים באופן כל כך בולט משני צידי המתרס. אני ויוראי לא מסכימים על רוב הדברים ותהום אידיאולוגית פעורה בינינו, אבל היכן שאפשר לשתף פעולה ולעשות טוב לחברה הישראלית עשינו וכך נעשה בע"ה".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a8%d7%96%d7%9c-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%90%d7%a3-%d7%90%d7%97%d7%93/

מקום טיול מומלץ לחג הסוכות?

"אני ממליצה לקוראים שלכם לטייל באיזורי יהודה ושומרון. עצוב שרבים מאזרחי מדינת ישראל לא מספיק מכירים את הנופים המדהימים, את הנחלים והמרחצאות שנמצאים ביהודה ושומרון ואני ממליצה להם בחום לסוע ולהנות מכל היופי הזה שיש לארץ ישראל השלמה להציע".

ספר שאת ממליצה לקרוא בסוכה?

"ספר קריאה מומלץ שלי הוא הספר החדש של יו"ר תנועת הליכוד, ראש הממשלה לשעבר ושלעתיד בע"ה בנימין נתניהו – 'סיפור חיי'; שלמרות שעדיין לא הגיע לרוב המדפים, הוא מגולל סיפור מדהים של מנהיג בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו ולעניות דעתי נותן באמת את הדרך להבין איך האיש הזה הקדיש את עצמו לעם ישראל בעשרות השנים האחרונות וממשיך בכל נשמתו ומאודו לעשות כן וזאת בזמן שבכל העולם מוכנים לשלם מאות אלפי דולרים עבור פחות משעה של הרצאה שלו. נתניהו מקדיש את חייו לחיים הציבוריים ולמדינת ישראל במקום לעשות לביתו ובסיפור חייו אפשר לראות את המהות והתוכן של מי שהוא – ללא הפילטרים הרבים של התקשורת היום בישראל שמתעסקת בעשיית דמוניזציה לאיש, שכל חטאו הוא שמירה על העם היהודי לדורותיו מתוך תחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך".

מה תרצי לאחל לעם ישראל לרגל השנה החדשה?

"לעם ישראל היקר והאהוב ארצה לאחל לשנה החדשה, שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה – תרתי משמע. ובראשון לנובמבר בע"ה תחל שנה וברכותיה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום