Search
Close this search box.

גינוי גורף בהנהגת ההתיישבות ליהודי שתקף את חיילי צה"ל

גם איתמר בן גביר גינה את הפגיעה בחיילי צה"ל אך לא חסך ביקורת מגנץ "גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון"

שתפו :

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

כוחות משטרה וצבא עצרו חשוד בשנות ה20 לחייו בחשד שתקף חיילי צה"ל אתמול בחווארה. האירוע החל אמש בשעות הלילה, כאשר התקבל דיווח אודות אירועי הפרות סדר בין יהודים לפלסטינים בכפר חווארה שבשומרון.

כוחות צבא שהוזעקו למקום החלו לטפל באירוע ובמהלך ניסיון לעצור חשוד הותקפו החיילים על ידי מספר חשודים שהתעמתו עימם והתיזו לעברם גז פלפל. החשודים עלו לכלי הרכב עימם הגיעו למקום והחלו בנסיעה תוך נסיון להימלט מהכוחות. כוחות משטרה וצבא החלו בסריקות במהלכם עצרו חשוד שישב ברכב שנמלט ונמשכים המאמצים לאתר חשודים נוספים.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a0%d7%a9%d7%99-%d7%a4%d7%aa%d7%97-%d7%9e%d7%9b%d7%a8%d7%99%d7%96%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%94%d7%9d-%d7%97%d7%9c%d7%a7-%d7%9e%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%aa-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%9e/

בימין ובהתיישבות נשמעו גינויים מקיר אל קיר על התקיפה של חיילי צה"ל. יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון התבטא בחריפות ואמר. "המופרעים שתקפו את חיילי צה"ל אינם חלק מרוח השומרון וכולנו בזים למי שתוקף חיילים. אנחנו אוהבים את חיילי צה״ל ומפקדיו. ההתיישבות מוקיעה בתוקף את המופרעים שתקפו את המג"ד. מדובר בקומץ בריונים וכולם יודעים שהם לא מייצגים בשום צורה את ההתיישבות בשומרון, מי שמנסה לרמוז אחרת – הוא צבוע. כולם גם יודעים שחלקם הגדול כלל לא מההתיישבות בשומרון. אני אומר אמירה ברורה: אין שום הצדקה בשום סיטואציה לדבר כזה ואין לכך מקום במחוזותינו. ההתיישבות היא צה"ל וצה"ל הוא ההתיישבות. אנחנו מחבקים את החיילים הגיבורים שלנו ואת מג"ד 202 אשר מגינים בגופם וברוחם על תושבי השומרון – ומגינים מכאן מהשומרון על ביטחון כלל מדינת ישראל".

גם ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע שלמה נאמן גינה את התקיפה של חיילי צה"ל.
״הפורעים הם קומץ לא מייצג שבמעשיהם הבזוי שומטים את הקרקע של כל מהות ישיבתנו בארץ ופוגעים בעצם היסודות של הבית הלאומי. כל המרים יד על אחיו אינו חלק מאיתנו. אנחנו מגנים ומוקיעים את מעשיהם ודורשים לחקור ולמצות עימם את הדין הפלילי. אחינו חיילי צה״ל ומפקדיו עושים מלאכת קודש יומם וליל כדי להבטיח את המשך החיים בהתיישבות בפרט ובארץ בכלל. אנו נמשיך את המסורת של אחוות לוחמים בין ההתיישבות לצה"ל וכלל גורמי הביטחון".

גם בכנסת נשמעו גינויים לתקיפה. ח"כ איתמר בן גביר הוציא הודעת גינוי לתקיפה, ותקף בחריפות את שר הביטחון גנץ. "בראש ובראשונה חשוב לומר – אלימות נגד חיילי צה"ל היא פסולה תמיד, ואין לה מקום בשום מצב, אף פעם – ואני מגנה אותה בתוקף. אבל העובדה שדובר צה"ל בחר להוציא הודעה בה נכתב כי "הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים", מבלי לציין שקודם לכן אבנים יודו לעבר יהודים בידי "פלסטינים" במקום, כאשר הוא מציג תמונה חד צדדית באופן שקרי – היא חמורה מאוד".

"זוהי עוד עדות לפוליטיזציה שמנסה להכניס בני גנץ לצה"ל. גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון, מפקיר את חיילי צה"ל וכובל את ידיהם במאבק בטרור, ומפקיר את בטחונה של מדינת ישראל. האחריות רובצת על כתפיו"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום