חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל' זיו: "התרגיל המשותף הוא שליחת איום לאיראן"

האלוף במיל׳ ישראל זיו שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כראש אגף מבצעים. בראיון לאלעזר שטורם הוא מסביר את המשמעויות של ההיקפים חסרי התקדים של הכוחות שהשתתפו בתרגיל שנערך השבוע

שתפו :

תרגיל משותף של צה"ל וצבא ארה"ב. צילום: האתר הרשמי של צבא ארה"ב

צה"ל הכריז ביום שני השבוע על פתיחת תרגיל "אלוני בזלת" יחד עם פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית. זאת, לאחר שהמפקדים האמריקנים הגיעו בשבוע שעבר לישראל בין היתר כדי לאשר תכניות ולהשתתף בהחלפת הפיקוד בין הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי לרמטכ"ל הטרי הרצי הלוי.

האלוף במיל׳ ישראל זיו שבתפקידיו האחרונים בצה"ל שימש כקצין חי"ר וצנחנים ראשי, מפקד אוגדת עזה וראש אגף המבצעים קובע כי זהו "אירוע יוצא דופן כי ישראל וארה"ב מקיימות הרבה שנים תרגילים משותפים רב זרועיים".

בראיון לאלעזר שטורם הוא קובע כי "על פי ההרכב של הכלים והכמות שמשתתפים בתרגיל, זה מראה על תקיפה אסטרטגית ולא עוד תקיפה של שיתוף פעולה מקומי, וזה רמז די עבה לאפשרות של שיתוף פעולה לגבי איראן. כלומר מתקיפה אסטרטגית גרעינית, ועד לתקיפה של מערכות נ"מ, מערכות ההגנה והתקשורת, ממש התקפה על מדינה".

לדבריו של אלוף במיל' זיו "כמות הכלים היא מאוד גדולה, מעל מאה מטוסים, עשרות כלי שיט וגם על גבי הקרקע אלפי חיילים. והמסר פה הוא לא 'עוד תרגיל' אלא שליחת איום לאיראן ומסר מאוד חשוב שהאמריקנים אומרים למזרח התיכון 'חזרנו'".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

כיצד גרמה ח״כ סון הר מלך לח״כים הערבים להפסיק לומר "השטחים הכבושים"?

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום